Til Frankrig via Schweiz...
Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 14:12

Vi kører altid over Lyon, når vi skal til Coet d'Azur, men
på fredag/lørdag bliver det via Schweiz, har vi besluttet.

Er der noget i Schweiz, vi bør tage højde for?
Der har jo været en del ballade i nyere tid (tunnelbrande)

--
/Mogens
Alt om import -> http://bilimport.tkrath.dk

Fra : Bagmanden

Dato : 12-08-06 14:44

Mogens... wrote:
> [...]
>
> Er der noget i Schweiz, vi bør tage højde for?
> Der har jo været en del ballade i nyere tid (tunnelbrande)

Vejafgift (mærkat obligatorisk)
Jeg går ud fra at I vil køre Basel, Bern, Lausanne, Geneve,
Chambery, Grenoble, videre ad N85 over Gap og videre ned. Dette
burde være rimelig uproblematisk og der er bygget rigtig mange
omfartsveje i det franske, så hvis du har GPS, så kør ikke gennem
byerne selv om du guides den vej af Gps´en.

Det er stadig ferietid dernede så en del kø/langsom kørsel mellem
Bern og Grenoble kan ikke udelukkes.

--
F.B.

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 16:20

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vejafgift (mærkat obligatorisk)

Ja jeg købte een forleden på nettet :)

> Jeg går ud fra at I vil køre Basel, Bern, Lausanne, Geneve, Chambery,
> Grenoble, videre ad N85 over Gap og videre ned.

Nope - vi skal 14 dage til Monaco, så vi kører over igennem tunnelen
og videre via Como, Milano og Genova...

Fra : Bagmanden

Dato : 12-08-06 17:51

Mogens... wrote:
> Nope - vi skal 14 dage til Monaco, så vi kører over igennem
> tunnelen og videre via Como, Milano og Genova...

aarh, det er også en mulighed!
Og hvis du så tager hovedvejen fra Allesandria mod Genova, så kan
du se luderne stå i deres højhælede og deres små campingvogne
langs vejkanten hele vejen ned, men lad hellere være...der kører
alle lastvognstogene

god tur gennem tunellerne fra Ventimigilia/Menton mod Monaco!

--
F.B.

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 20:06

> aarh, det er også en mulighed!

Ja, den tur du nævner, tager for lang tid...

> Og hvis du så tager hovedvejen fra Allesandria mod Genova, så kan du se
> luderne stå i deres højhælede og deres små campingvogne langs vejkanten
> hele vejen ned, men lad hellere være...der kører alle lastvognstogene

Vi kører på hlden - motorvejen.

> god tur gennem tunellerne fra Ventimigilia/Menton mod Monaco!

100 stk på 100 km

Nuvel mit spørgsmål gik mest på, om der var en erfaring fra en
netop hjemvenden feriegæst, der lige havde passeret motorvejen.
Turen kender jeg fra tidligere - vi har været der med bil mere end
30 gange...

Fra : Bagmanden

Dato : 12-08-06 20:35

Mogens... wrote:
> [...]
> netop hjemvenden feriegæst, der lige havde passeret motorvejen.
> Turen kender jeg fra tidligere - vi har været der med bil mere

En i vennekredsen (netop hjemkommet) har lige støvet rundt i
området omkring Nice >< Marsielle og alt ånder fred og idyl, så
længe man ikke kører på motorvejene lørdag/søndag.

Ingen vejarbejder af betydning. Skal selv derned i starten af
oktober, så jeg var selv lidt interesseret i en status.

--
F.B.

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 20:38

> [...]
> Ingen vejarbejder af betydning. Skal selv derned i starten af oktober, så
> jeg var selv lidt interesseret i en status.

Fino !

Fra : Bagmanden

Dato : 12-08-06 20:48

Mogens... wrote:
> Ja, den tur du nævner, tager for lang tid...

Hmm, jeg har "forelsket" mig i turen via Freiburg > Mulhouse >
Besancon > Dole og ned af den "nye" motorvej A39 mod Lyon >
Grenoble > Gap > og så enten mod Aix en Provence eller mod Nice.

Bortset fra Gab og videre mod Nice er det ren paradekørsel fra
DK. og fra Mulhouse til Gap er der nærmest øde motorvej/hovedvej.
Og hvis man kører onsdag eftermiddag en mylleret så er der
faktisk fri bane de næste 1600 km.
Denne tur har jeg taget en til to gange om året de sidste 15 år.

--
F.B.

Fra : Mogens...

Dato : 12-08-06 21:00

> Hmm, jeg har "forelsket" mig i turen via Freiburg > Mulhouse > Besancon >
> Dole og ned af den "nye" motorvej A39 mod Lyon > Grenoble > Gap > og så
> enten mod Aix en Provence eller mod Nice.

Forelsket og forelsket - hastighedsgrænsen lammer turen lidt.
Jeg er mest til den tyske motorvej og den høje fart...

> [...]
> Mulhouse til Gap er der nærmest øde motorvej/hovedvej. Og hvis man kører
> onsdag eftermiddag en mylleret så er der faktisk fri bane de næste 1600

Jow jow...

> Denne tur har jeg taget en til to gange om året de sidste 15 år.

Lækkert - vi har vist samme interesse og rejsemønster...