Skift af styrthjelm efter uheld.
Fra : Thomas Andersen

Dato : 11-08-06 14:32

Hejsa

Jeg vil høre, om det er normalt at skifte styrthjelm, efter man har været
impliceret i en ulykke,
hvor hjelmen (heldigvis) har taget af for flere slag, og har rutschet hen af
vejen.

Den er meget ridset, men ikke revenet.

Hvad ville I gøre.

vh

Thomas

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-08-06 15:14

Den Fri, 11 Aug 2006 15:31:37 +0200 sendte "Thomas Andersen"
<thomasdk@city.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>impliceret i en ulykke,
>hvor hjelmen (heldigvis) har taget af for flere slag, og har rutschet hen af

Skifte hjelm.

Når en hjelm har været udsat for slag (evt. tabt på gulvet), kan
stødabsorberingsevnen være nedsat, og det har du vel ikke lyst til at
prøve (næste gang).

--
"Vi beklager afbrydelsen, men vi har i øjeblikket
et problem med....med....med....Altså hvad skal

Fra : Leif

Dato : 11-08-06 15:25

"Thomas Andersen" <thomasdk@city.dk> wrote in message
> [...]
> impliceret i en ulykke,
> hvor hjelmen (heldigvis) har taget af for flere slag, og har rutschet hen

Den skal skiftes.

Desværre erfaringsmæssigt: Din (indbo) forsikring burde dække den.
/Leif

Fra : Thomas Andersen

Dato : 11-08-06 18:36

"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af

> Den skal skiftes.
>
> Desværre erfaringsmæssigt: Din (indbo) forsikring burde dække den.

Tak for jeres svar.

Det er også det som jeg vil gøre. Jeg ville bare lige høre om det var
normalt at gøre.
Jeg har meldt det til inboforsikringen. Venter bare på svar.

Vh

Thomas

Fra : Jim

Dato : 24-08-06 22:49

"Thomas Andersen" <thomasdk@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> impliceret i en ulykke,
> hvor hjelmen (heldigvis) har taget af for flere slag, og har rutschet hen

En hjelm skal ALTID skiftet efter uheld.
Det er din livsforsikring i de fleste ulykker.
Er din hjelm ikke intakt, så er den nul og niks værd.
Og du kan ikke se de brud, der måtte være på indersiden, som gør den
livsfarlig.
Om så din hjelm har kostet 5000,- spir, så må du købe dig en ny.
Hvis en modpart har været årsag til dit uheld, kan du få den erstattet af
forsikringen.

Spar ikke på udgifterne til hjelmen.

Fra : Kell Petersen

Dato : 05-11-06 22:41

Tag aldrig den chance at bruge en hjelm, som har været udsat for slag, eller
tabt for mange gange
Det mener jeg også står på den lap papir ,, som sidder i hjelmen ,, eller
det gjorde der , i gamle dage da jeg kørte på MC ,,

Den kan have fået microscopiske revner , som gør at den flækker , næste gang