Myg på Algarve kysten???????
Fra : E.S.A

Dato : 09-08-06 21:34

Jeg har i denne sommer hørt fra venner og bekendte som er blevet stukket
rigtig meget af myg ud i Europa, nogle har endda måtte søge læge under el
efter ferien.

Den 19 september er det så kæresten og mig der tager på ferie, og den går
til Algarve kysten, er der nogen der har været der inden for den senere tid,
som kan fortælle om der også er mange myg der???

Vi lider begge meget efter myggestik, klør, hæver og giver smerter, rent ud
sagt, så kan for få stykker ødelægge en helt ferie, hvad gør man??? måske
man skal en tur til Sverige for at hente noget J..... olie

På forhånd tak. Ebbe

Fra : Thyboen

Dato : 09-08-06 21:42

E.S.A formulerede spørgsmålet:
> [...]
> sagt, så kan for få stykker ødelægge en helt ferie, hvad gør man??? måske
> man skal en tur til Sverige for at hente noget J..... olie

hejsa
har hørt at et overskud af B-vitaminer i blodet holder myg og andre
stikkende insekter væk

Thyboen.........

http://thy-katte.dk

--Lykker er, At dele--

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-08-06 01:28

"Thyboen"
> E.S.A formulerede spørgsmålet:

> hejsa
> har hørt at et overskud af B-vitaminer i blodet holder myg og andre
> [...]

Den med B vitaminer fungerer IKKE, en kammarat endte op med
hundredevis af vædskende sår over hele kroppen i et forsøg på
at bevise B vitamin fungerede. Men prøv, der er sikkert forskel på folk

Jungle oil er fremragende, men jeg vil tro du kan købe ligeså idemærkede
præpareter der nede, ja helst noget med deet, smør det på i go'tid inden
solnedgang og suppler hvis det er en lang aften.

Der findes små elektriske dimser med een eller anden flydende vædske,
man stikker i kontakten, de lugter ikke og holder fint et soveværelse
myggefrit natten igennem - myggespiraler er effektive, men lugter og
skal helst bruges i forbindelse med åbne vinduer.

Hvis i blir stukket så kan det lindre at smøre stikket med et stykke
fugtigt håndsæbe, og lade det tørre på huden, efter 10 minutter vil
kløen forsvinde - Teknikken får ikke stikkende til at forsvinde, men
den gør det udholdelig..Klø aldrig med neglene, hvis det blir for meget
så gnub med håndfladen.. -max-

Fra : Per A. Hansen

Dato : 14-08-06 08:36

"Thyboen" <thyboenFJERSNES@mail.dk> skrev i en meddelelse
> E.S.A formulerede spørgsmålet:

> hejsa
> har hørt at et overskud af B-vitaminer i blodet holder myg og andre
> stikkende insekter væk

Desværre kender myggene ikke til denne oplysning - myg
får efter hud med en bestemt temperatur - høj temperatur
betyder at blodårene ligger tæt under huden.

Per A. Hansen

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 10-08-06 15:29

E.S.A <lupo@webspeed.dk> skrev:
> [...]
>til Algarve kysten, er der nogen der
>har været der inden for den senere tid,
>som kan fortælle om der også er mange myg der???

Jeg vil gerne svare på dit spørgsmål.
Vi har været på den skønne Algarve kyst, forår,sommer og
efterår, og endnu aldrig set en myg. Så glæd jer til turen, det
er så skønt.
I`m A Survivor

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 10-08-06 15:36

On Wed, 9 Aug 2006 22:33:57 +0200, "E.S.A" <lupo@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>til Algarve kysten, er der nogen der har været der inden for den senere tid,
>som kan fortælle om der også er mange myg der???

DEt var godt nok midt april men da var der ingen, det kan jo
selvfølgelig have ændret sig. Algave-kysten er et dejligt sted.
Mogens

Fra : Coppi

Dato : 10-08-06 17:50

Hej.

Hvis I døjer meget med efterveer af myggestik, kan det varmt anbefales
hjemmefra, at medbringe antihistamin, som fåes i håndkøb på apoteket.
Jeg har selv gode erfaringer med Zyrtec.

coppi

Fra : Esben

Dato : 11-08-06 21:35

"E.S.A" <lupo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til Algarve kysten, er der nogen der har været der inden for den senere
> tid, som kan fortælle om der også er mange myg der???

Vi så ikke nogen i starten af juni.

--
Esben