Hegnssag - næste skridt ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-08-06 10:12

Hej

Jeg har en nabo som jeg deler skel med.

80% af skel-linien er beplantet med en hæk og de sidste 20% står hans
udhus i skel.

Problemet er at muren skaller af og pudset falder ned i store flager i
min have hvilket ikke er så rart at gå og rydde op efter...

Jeg ville så gerne have ham til at fikse sin væg, også fordi han selv
har klaget over at pudset falder ned inde i hans udhus. Dette
tilskriver jeg selvfølgelig at ydermuren efterhånden er de rå gasbeton
blokke som pudset engang sad på og den slags er jo ikke ligefrem kendt
for at være vandtæt.

Nå men første skridt var jo så at tale med ham, hvilket jeg har
gjort...

Ikke overraskende var han ikke meget lydhør overfor forslaget, han
afviste det pure og sagde at det ville han ikke...

Til sidst i samtalen nævnte han så at det faktisk ikke er ham der ejer
huset men hans sønner..Et efterslag viser at det er korrekt at det er
sønnerne der står som ejere.

Spøgsmålet er så nu..

Hvad er næste træk ?

Skal jeg så gøre krav overfor sønnerne ? Skrifteligt velsagtens ?
Anbefalet ??

Kan jeg gå på kommunen og få deres adresser, jeg aner jo ikke hvor DE
bor, hvis jeg skal sende et brev ???

Henrik Madsen

Fra : Henning Sørensen

Dato : 09-08-06 11:12

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Anbefalet ??
>
> Kan jeg gå på kommunen og få deres adresser, jeg aner jo ikke hvor DE

Hej Henrik

Prøv at ringe til kommunens tekniske forvaltning. De har en medarbejder, som
er sekretær for hegnsynet. Vedkommende kan måske hjælpe dig med en adresse
eller fortælle dig hvor du skal søge efter den (tinglysningskontoret vel
sagtens). Og det er ganske rigtigt sønnerne du skal tale med, de må så tale
med deres lejer.

Hvis du vælger at starte en hegnssag op, skal du udfylde en formular som du
også kan få ved sekretæren på forvaltningen. I formularen skal du skrive
hvem du selv er (surprise...), hvem der er ejer af naboejendommen og hvad du
konkret ønsker at opnå (din påstand). Faderen skal som lejer også indkaldes
til hegnssagen, så det skal også fremgå af oplysningerne på formualaren at
han er lejer. Han er ikke part i sagen, men skal alligevel indkaldes.

Men start på forvaltningen!

Lige et hurtigt spørgsmål, som jeg ikke kan huske om der blev besvaret da
tråden kørte første gang: Du har været på tinglysningskontoret og sikret dig
at der ikke er tinglyste servitutter på både din ejendom og naboejendommen
vedrørende vedligeholdelse af muren?

Mvh

Henning

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-08-06 17:01

On Wed, 9 Aug 2006 12:12:25 +0200, "Henning Sørensen" <hesor@vejle.dk>
wrote:

> [...]
>sagtens). Og det er ganske rigtigt sønnerne du skal tale med, de må så tale

Ok...Tror jeg dapper derop imorgen, jeg har det bedst med personlig
kontakt...

> [...]
>til hegnssagen, så det skal også fremgå af oplysningerne på formualaren at
>han er lejer. Han er ikke part i sagen, men skal alligevel indkaldes.

Ok, men jeg kan vel ikke bare starte en hegnssag op uden at give
udlejerne (sønnerne) en chance for at udbedre skaderne.

Hvordan skal jeg gøre det ? Altså selvfølgelig skrifteligt men skal
det være et anbefalet brev ? Kan jeg tillade mig at sætte en deadline
for svar ?? Hvor lang deadline skal de så i givet fald have ? Kan jeg
tillade mig at sætte en deadline for hvornår jeg senest vil have muren
sat i stand ?

> [...]

>at der ikke er tinglyste servitutter på både din ejendom og naboejendommen

Det tror jeg lige jeg vil starte med :) ... Burde den slags ikke stå
på min BBR meddelelse ?

Henrik Madsen