Skærme
Fijala 3554
Samsung 900NF problem
Fra : AKB

Dato : 19-06-01 13:05

Jeg har en Samsung 900NF. Den er en glimrende skærm - men, billedet skrymper
lodret i venstre side af skærmen.
I det øverste venstre hjørne er der ca 1mm "sort" i forhold til højre side
hvor billedet går til kanten.
Det er det samme i alle opløsninger og jeg har også prøvet et andet
grafikkort.
Er dette normalt eller er det bytte grund?

Anders Bystrup
The Peoples Republic of Denmark

Fra : DaWizeGuy

Dato : 21-06-01 03:16

"AKB" <redakula@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> grafikkort.
> Er dette normalt eller er det bytte grund?

Det er meget normalt, og indenfor de alimindelige rammer for geometriske
fejl. Jeg usker det ikke nøjagtigt, men jeg mener, at grænsen går ved 3-5
mm. Har du forresten prøvet den kalibringsmulighed, der hedder "Corner
distortion"? Den kan ireglen løse den slags mindre geometriske fejl.

---
Mvh. Anders

Fra : AKB

Dato : 21-06-01 10:17

Jeg kender indstillingen men alle indstillingerne justerer vandrette
geometriske fejl - fejlen her er at billedet er smallere i venstre side end
i højre side -ca. 1 mm. Det lyder som lidt men det kan ses!