Program til at ændre mac'ens ID, Hvilket?
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-01 23:42

Jeg har en engelsk MacOS 9 CD som desværre ikke kan instlalere på min
iBook SE 466/DVD - Jeg ved der findes et program der kan narre Mac'en
mac'en til at tro at den er en anden (ændre ID), men hvilket?

desuden hvilket ID # har de "gamle" iBook's ? Min SE har #406

Tanken var at installere 9.0 og opdatere med 9.1 (som jeg endelig har
fået ned, det hjalp at apple flyttede fra egen server til akamai.net)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-01-01 00:12

In article <1en3g1y.1nqlgnc1t7eo8kN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Jeg ved der findes et program der kan narre Mac'en
> mac'en til at tro at den er en anden (ændre ID), men hvilket?

"Wish I were..."

Den "gamle" iBook har også gestalt ID 406, så dit problem er nok at
ROM-filen ikke er ny nok på din OS 9 CD.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 00:39

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> "Wish I were..."

Thank you, lige nu kunne bukke for din signatur... Hvis ikke det var
lige fordi versiontracker, macdownload, tucows ma. ikke kan finde den

Er der en der har et direkte url, eller har lyst til at poste den i min
putkasse?

> Den "gamle" iBook har også gestalt ID 406, så dit problem er nok at
> ROM-filen ikke er ny nok på din OS 9 CD.

Jeg ved at det er ROM'en der er problemet:( Underligt nok vil en
gammeldavs 9.04us heller ikke boote med ROM'en fra min iBook(?), men jeg
vil alligevel forsøge.

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-01-01 01:03

In article <1en3i86.1l0c9f21kvoctkN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Er der en der har et direkte url, eller har lyst til at poste den i min
> putkasse?

Et ønske er sendt afsted...

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 12:53

> Et ønske er sendt afsted...

Taxa, den virkede så jeg kunne lave en universel installering

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Det var bare min mening, og hvis nogen skulle finde på at sige noget
grimt om Marianne Jelved kan de få med mig at bestille... #¤#&*

Fra : Reynard Fox

Dato : 12-01-01 09:38

In article <1en3i86.1l0c9f21kvoctkN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

*SniP*
> Er der en der har et direkte url, eller har lyst til at poste den i min
> putkasse?
*SnOb*
Wish I were kan findes her:
http://207.208.148.74/files/wish_i_were.hqx
http://macfixit.pair.com/library/tul/Wish.sit.hqx

Ellers prøv dette lille program (det kan vist nærmest det samme som WIW)
ftp://ftp.fluxsoft.com//pub/Mac_Identifier_3.0.2.sea.bin

Mvh
Reynard …:·

--
Guru meditation.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 12:53

Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> Wish I were kan findes her:
> http://207.208.148.74/files/wish_i_were.hqx
> http://macfixit.pair.com/library/tul/Wish.sit.hqx

de sidste peger til versiontracker som ikke kan finde den.

> Ellers prøv dette lille program (det kan vist nærmest det samme som WIW)
> ftp://ftp.fluxsoft.com//pub/Mac_Identifier_3.0.2.sea.bin

tak, har fået den fra Gud

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-01-01 05:53

Hej Morten

Det behøver du slet ikke (tror jeg da...). Det du gør er flg.: Sæt CD'en
i og start fra den. Du må _ikke_ starte installeren der ligge på CD'ens
første vindue, men du skal gå til mappen *software Installers' -
deredter til 'System Software' -> 'Mac OS 9'. Dobbeltklik så på 'Install
System Software'. - Og så fortsætter du bare som normalt.

Det burde ihvertfald virke. Det virker, når jeg bruger den CD, der
fulgte med min G3'er på en PM 6100, men hvis jeg startede fra
hoved-installeren i det første vindue, så ville den ikke noget.

mvh. Erik Richard

> [...]

> --
> Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen
>
> Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 12:53

> Det burde ihvertfald virke. Det virker, når jeg bruger den CD, der
> fulgte med min G3'er på en PM 6100, men hvis jeg startede fra
> hoved-installeren i det første vindue, så ville den ikke noget.

Det trick har jeg også tidligere kunne bruge, men det dutter ikke med
Mac OS 9(us) og min iBook SE (2000). Desuden virkede "Wish i were..."