Transport?
Fra : Lars

Dato : 08-08-06 06:56

Hej i gruppen.
Jeg sidder stadig og læser kredit aftaler.
Jeg er i denforbindelse kommet til et nyt svært ord: Transport!
Da min bog og google ikke lige kan hjælpe mig til at forstå dette beder jeg
om hjælp.
Nogle som lige har en kortfattet forklaring om dette?
På forhånd tak
Lars

Fra : xxxfoo@gmail.com

Dato : 08-08-06 08:32

Lars wrote:
> Hej i gruppen.
> Jeg sidder stadig og læser kredit aftaler.
> Jeg er i denforbindelse kommet til et nyt svært ord: Transport!

Jeg regner med, at det i konteksten ikke er ment som fysisk flytning af
en genstand fra pkt. A til B.

I så fald bruges udtrykket transport når der sker en overdragelse af
gældsbreve eller fordringer.

Fra : Lars

Dato : 08-08-06 08:40

<xxxfoo@gmail.com> wrote in message Jeg regner med, at det i konteksten ikke
er ment som fysisk flytning af
en genstand fra pkt. A til B.

I så fald bruges udtrykket transport når der sker en overdragelse af
gældsbreve eller fordringer.

Mange tak... Tænk det kan være så simpelt og alligevel kunne jeg ikke forstå
det - Men det gør jeg nu! Tak
vh Lars

Fra : Christian Madsen

Dato : 08-08-06 12:51

Lars skrev:
> [...]
> gældsbreve eller fordringer.
>
> Mange tak... Tænk det kan være så simpelt og alligevel kunne jeg ikke forstå

Hej Lars,
Du kunne evt. investere i Juridisk Ordbog. Her vil du ofte få forklaret
begreber meget enkelt og præcist. (Meget rart for lige at summe op
efter at have læst en del om et emne)

I juridisk ordborg er transport defineret på følgende måde:
"Transport: overdragelse af en fordring --> cession; sekundær t.:
betegnelse for, at en t. viger for en anden t., undertiden betegnelse
for videroverdragelse af en transport, f.eks. til fordel for en
underentreprenør; --> ligerangsprincipet."

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen
PS: Da jeg kun er stud.jur, kan jeg ikke garantere rigtigheden af dette

Fra : Lars

Dato : 08-08-06 13:55

"Christian Madsen" <svar@venligst.her> wrote in message
> [...]
> Du kunne evt. investere i Juridisk Ordbog. Her vil du ofte få forklaret
> begreber meget enkelt og præcist. (Meget rart for lige at summe op efter

Mange tak, den må jeg straks kigge i.
vh Lars