Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
omskifter til to monitorer
Fra : Peter T.

Dato : 07-08-06 15:24

Jeg leder efter en omskifter fra en pc til to monitorer. Jeg ved, at jeg
kan købe en KVM-switch, men hvad med den anden vej? Og hvad kaldes sådan
en fætter?

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Thore

Dato : 08-08-06 13:26

On 07 Aug 2006 14:23:37 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>Jeg leder efter en omskifter fra en pc til to monitorer. Jeg ved, at jeg
>kan købe en KVM-switch, men hvad med den anden vej? Og hvad kaldes sådan
>en fætter?

VGA-switch eller VGA-splitter. Splitteren er en enhed hvor du kan have
to eller flere monitorer tilsluttet en PC, og de viser alle samme
billede...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Peter T.

Dato : 08-08-06 14:51

Thore udviste en rettidig omhu og skrev:

> VGA-switch eller VGA-splitter. Splitteren er en enhed hvor du kan have
> to eller flere monitorer tilsluttet en PC, og de viser alle samme
> billede...

Hvor indlysende. Nu ved jeg hvad jeg skal kigge efter. Tak. :)

Fra : Nicolai

Dato : 12-08-06 12:33

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Hvor indlysende. Nu ved jeg hvad jeg skal kigge efter. Tak. :)

Er det "bare" fordi du vil have 2 skærme til én PC? Grafikkort har i lang
tid nu, haft mulighed for at tilslutte 2 skærme. Hvis ikke dit har det, kan
du jo smide et ekstra grafikkort i, evt. i PCI porten.

Nicolai

Fra : Peter T.

Dato : 12-08-06 12:50

Nicolai udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er det "bare" fordi du vil have 2 skærme til én PC? Grafikkort har i
> lang tid nu, haft mulighed for at tilslutte 2 skærme. Hvis ikke dit
> har det, kan du jo smide et ekstra grafikkort i, evt. i PCI porten.

Jeg kører allerede dual-setup med mit antikke TI4200-kort, der har to
udgange. Men jeg har nu fået mig et større fladskærmstv med HD-opløsning
og med vga-input. Siden har jeg læst, at hdmi-indgangen på det giver det
bedste billede.