Skærme
Fijala 3554
Fluelort på skærm
Fra : Lisbet

Dato : 07-08-06 15:05

Et lille praktisk spørgsmål.
Hvordan fjenes nemmest fluelort på en fladskærm uden at skærmen lider
overlast

Fra : Mogens

Dato : 07-08-06 20:41

On Mon, 7 Aug 2006 16:05:21 +0200, "Lisbet" <keisergaarden@c.dk>
wrote:

>Et lille praktisk spørgsmål.
>Hvordan fjenes nemmest fluelort på en fladskærm uden at skærmen lider
>overlast
>
>mvh

På samme måde som du ellers rengør din fladskærm.
Nemlig med en lettere fugtig blød klud.

Forøvrigt underligt som fladskærme tiltrækker fluerne
og de deraf følgende klatter. Nogen der ved hvorfor ?

mvh Mogens

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 07-08-06 21:23

"Mogens" <Mogens@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> On Mon, 7 Aug 2006 16:05:21 +0200, "Lisbet" <keisergaarden@c.dk>
> wrote:

> og de deraf følgende klatter. Nogen der ved hvorfor ?

Varmen !
/ad

Fra : Mogens

Dato : 08-08-06 09:09

On Mon, 7 Aug 2006 22:23:05 +0200, "Awul Dasfilshabeda"
<th.nyhedsgruppe@gmail.com> wrote:

>Varmen !
>/ad

Min fladskærm bliver da ikke varmere end den gamle CRT skærm jeg
har stående lige ved siden af. Snarere tværtimod. Alligevel sidder
fluerne næsten udelukkende på fladskærmen.

Det samme gælder de irriterende tordenfluer. PT har jeg begge skærme
tændt og med samme billede på, men alligevel sidder der lige nu 12
tordenfluer på fladskærmen, men kun 1 på CRT skærmens billedrør.

mvh Mogens

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 08-08-06 13:23

Mogens wrote:

> [...]
> tændt og med samme billede på, men alligevel sidder der lige nu 12
> tordenfluer på fladskærmen, men kun 1 på CRT skærmens billedrør.

Det har da svjv intet med varmen fra skærmen at gøre, men
intensiteten/frekvensen af lyset.

/Cag