Slimede vægge på havepool
Fra : Brian Luckow

Dato : 06-08-06 21:16

Jeg har fået et problem i mit 5300 liters havepool. Medens jeg var på en
uges ferie opstod der hvide slimede vægge i poolen, samt vandet har fået en
gul/grønlig farve. Jeg har givet den et par chokbehandlinger med ilt, som de
anbefalede i "manualen" til kemien, men det hjalp ikke. Hvordan får jeg de
slimede vægge væk igen? Ville en chokbehandling med klor evt. kunne gøre
det? Selve farven på vandet har jeg dog fået bedre ved at lade pumpen kører
meget mere end den plejer, samt tilføjet flokmiddel og ekstra dosis
algemiddel.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Nygaard

Dato : 07-08-06 07:33

> [...]
kører
> meget mere end den plejer, samt tilføjet flokmiddel og ekstra dosis

Tag en gulvskrubber, og giv hele kanten og bunden en tur... Du kan godt
regne med, at inden pumpen når at få det hele suget igennem filteret, så har
en del af algerne sat sig igen. Derfor skal behandlingen gentages et par
gange inden det er helt væk.

/Nygaard