Forlænget weekend - hvor?
Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-08-06 09:25

Min veninde og jeg har besluttet at ta' en forlænget weekend sammen et eller
andet sted igen. Planen er at vi vil købe julegaver der nede, -det bliver en
af de sidste 3 mdr. i året, men vi har ingen anelse om hvor vi kunne la'
rejsen gå hen.

Vi har nogen krav:

Max 1500,- /retur for fly pr. person (Billund eller Kastrup)
eller max 700 km. (1400 /retur) i bil (kører normalt ikk hvis det er over -
så skal det være fly!)
Et sted hvor julegaver ikke nødvendigvis koster en formue.

Paris har vi været så der vil vi ikke hen igen...
Amsterdam heller ikke da jeg er delvist opvokset der...

-Noget nyt, spændende, gerne lidt uoplagt...

Vi har vendt Glasgow, Edinbourgh og andet i England, men det må også gerne
være syd på...

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 05-08-06 09:28

R. Ilsøe <rinnie@rinnie.dk> skrev:
> [...]
>Amsterdam heller ikke da jeg er
>delvist opvokset der...
>
>-Noget nyt, spændende, gerne lidt uoplagt...

Lissabon, her er vejret dejligt, og de har mange dejlige ting
man kan købe med hjem. En smuk by, til rimelig pris.
I`m A Survivor

Fra : Pedersen

Dato : 05-08-06 09:33

"R. Ilsøe" <rinnie@rinnie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andet sted igen. Planen er at vi vil købe julegaver der nede, -det
> bliver en af de sidste 3 mdr. i året, men vi har ingen anelse om hvor vi

Steriling har tilbud, rejs 2 og betal for en,
bestilles inden 8. august.

God tur, hvor i så end havner

B.P.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-08-06 09:38

"R. Ilsøe"
> [...]
>
> -Noget nyt, spændende, gerne lidt uoplagt...
>
> Vi har vendt Glasgow, Edinbourgh og andet i England, men det må også gerne

Kig evt.på de nye EU lande - ellers ku jeg forestille mig der er
knald på i Berlin - skal det være varmere er Ægypten måske
noget.. Barcelona aah en dejlig by, osv osv - det er ikke lige
sådan at sku vælge een frem for en anden -max-

Fra : Bjarne

Dato : 05-08-06 09:51

R. Ilsøe skrev:
> [...]
>
> -Noget nyt, spændende, gerne lidt uoplagt...
>
> Vi har vendt Glasgow, Edinbourgh og andet i England, men det må også gerne

Skotland er vidunderligt, men det bliver et meget dyrt feriebudget.

Tag toget til Prag eller Krakow og find et rimeligt hotel og nyd de lave
priser i øvrigt. Det er to fantastiske byer.

Eller få rigtigt meget for pengene.
Tag til Szczecin og prøv at få en *suite* i hotel Neptun.
Enten med færge til Swinoujscie eller Gedser - Rostock.
Jeg er vild med den gamle slidte by med de prægtige alleer, store
rundkørsler, parker, havnen og venlige fattige polakker.
Og så selvfølgelig en tur på markedet!

Bjarne

Fra : Inger Buchard

Dato : 05-08-06 12:03

Jeg vil supplere Bjarne med et forslag om Gdansk, der er bedre restaureret
efter 2. verdenskrig = kønnere end Szczecin. Stena-færge Karlskrona-Gdynia,
resten af vejen med S-tog. Kig på http://www.gdansk.pl/se/
Vi valgte Dom Aktora http://www.domaktora.pl/ fordi vi ikke er til kædehotel
til overpris. Og vi fik en lille lejlighed: stort værelse med to senge og
'dagligstue', køkken, badeværelse.
Dom Aktora ligger 100 m fra bymuren, 300 m fra Domkirken; de ansatte var
venlige, hjælpsomme og talte engelsk.

Inger

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 05-08-06 15:47

> [...]
>
> -Noget nyt, spændende, gerne lidt uoplagt...
>
> Vi har vendt Glasgow, Edinbourgh og andet i England, men det må også gerne

Hejsa

Hvad med Prag?
Stadig relativt billigt rejsemål, mange spændende butikker og i sig selv et
spændende rejsemål.
Der er et lavprisselskab fra Cph til Prag http://www.smartwings.net/ -
priserne virker bestemt rimelige.

Mange hilsner

Pernille

www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : J.

Dato : 08-08-06 13:16

Hvad med Budapest.
Har lige været der på sommerferie og der er gode shopping muligheder bla.
det store Westend Shoppingcenter.

Joan

Fra : R. Ilsøe

Dato : 15-08-06 17:35

1000 tak for jeres forslag. Vi vil undersøge det lidt nærmere, specielt de 2
små Polske byer der blev foreslået...!

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 10-11-06 23:15

Hej Rinnie!
Hvilke to polske småbyer er det I mener i dette her indlæg? Jeg har været i
Polen 3 gange og kunne godt tænke mig at komme på tur dertil igen.
Mvh. Jesper