/
Forside
/
Karriere
/
Erhverv
/
Jura
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Jura
#
Navn
Point
1
RyeJensen
11840
2
Nordsted1
11095
3
dova
10393
4
refi
7375
5
ans
6906
6
BjarneD
5596
7
Oldboston
4933
8
Paulus1
3538
9
themis
2862
10
jakjoe
2566
købeloven mangel ifm mobilkøb
Fra :
Flemming Lynggaard
Dato :
05-08-06 09:02
Hey
Mobilkøb er jo ofte lettere kompliceret at slippe udaf idet prisen på
produktet er smurt ind i et abbonnement så jeg kan ikke helt gennemskue
hvordan man er stillet i flg situation.
Man køber et stk mobil telefon og opdager indenfor 48 timer at der er en
væsentlig mangel der ikke kan udbedres da det må anses at være generelt for
modellen (og andre modeller af den type) manglen kunne ikke læses udaf
manualen ej heller forhandler eller mobilselskabs hjemmeside - eller
producentens for den sags skyld. Både sælger og flere af mobilselskabets
servicemedarbejdere var heller ikke klar over at denne generelle mangel
eksistere - så forbrugeren har med andre ord ikke haft en kinamands chance
for at vide det inden køb.
Jeg syntes at det må være rimeligt at han kan hæve købet pga en væsentlig
mangel på produktet. Men hvad så, for lad os sige at telefonen kostede 200kr
pga man er bundet af 6 mdrs abbo til xxx kr - så er der jo ikke meget sjov i
at få de 200kr retur (hvilket butikken heller ikke kan og vil idet
handelsprisen før tilskud er ca 3700 og resten får de af mobilselskabet).
Produktet er jo købt som en pakke og bør imho kunne returneres som en pakke.
Men øh help - hvilke rettigheder har man?
Tak
F
xxxfoo@gmail.com (
05-08-2006
)
Kommentar
Fra :
xxxfoo@gmail.com
Dato :
05-08-06 11:08
Flemming Lynggaard wrote:
[klip]
> Produktet er jo købt som en pakke og bør imho kunne returneres som en pakke.
Du bør efter min mening også bilve løst fra abonnementet, selv hvis
mobilsælger og abonnementsudbyder er helt selvstændige virksomheder,
da en brugbar telefon er en bestemmende, kendelig og relevant
forudsætning for abonnementet.
Flemming Lynggaard (
05-08-2006
)
Kommentar
Fra :
Flemming Lynggaard
Dato :
05-08-06 15:04
<xxxfoo@gmail.com> wrote in message
news:1154772460.047145.271470@m79g2000cwm.googlegroups.com...
Flemming Lynggaard wrote:
[klip]
> Produktet er jo købt som en pakke og bør imho kunne returneres som en
> pakke.
> Du bør efter min mening også bilve løst fra abonnementet, selv hvis
> mobilsælger og abonnementsudbyder er helt selvstændige virksomheder,
> da en brugbar telefon er en bestemmende, kendelig og relevant
> forudsætning for abonnementet.
Også min holdning - men butikkens sælgere var grundigt forvirrede omkring
mine rettigheder så jeg tænkte jeg lige ville lave lidt undersøgelser..
F
Flemming Lynggaard (
08-08-2006
)
Kommentar
Fra :
Flemming Lynggaard
Dato :
08-08-06 12:09
"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message
news:44d4506d$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hey
>
> Mobilkøb er jo ofte lettere kompliceret at slippe udaf idet prisen på
> produktet er smurt ind i et abbonnement så jeg kan ikke helt gennemskue
> hvordan man er stillet i flg situation.
>
Et bonus spørgsmål - hvad nu hvis butikken bare nægter at det er en mangel -
hvad gør jeg så?
Og at teleselskabet samtidigt nægter at hæve abbo.
Mvh
F
Søg
Alle emner
Karriere
Erhverv
Jura
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177552
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408849
Brugere :
218887
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.