/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
købeloven mangel ifm mobilkøb
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 05-08-06 09:02

Hey

Mobilkøb er jo ofte lettere kompliceret at slippe udaf idet prisen på
produktet er smurt ind i et abbonnement så jeg kan ikke helt gennemskue
hvordan man er stillet i flg situation.

Man køber et stk mobil telefon og opdager indenfor 48 timer at der er en
væsentlig mangel der ikke kan udbedres da det må anses at være generelt for
modellen (og andre modeller af den type) manglen kunne ikke læses udaf
manualen ej heller forhandler eller mobilselskabs hjemmeside - eller
producentens for den sags skyld. Både sælger og flere af mobilselskabets
servicemedarbejdere var heller ikke klar over at denne generelle mangel
eksistere - så forbrugeren har med andre ord ikke haft en kinamands chance
for at vide det inden køb.

Jeg syntes at det må være rimeligt at han kan hæve købet pga en væsentlig
mangel på produktet. Men hvad så, for lad os sige at telefonen kostede 200kr
pga man er bundet af 6 mdrs abbo til xxx kr - så er der jo ikke meget sjov i
at få de 200kr retur (hvilket butikken heller ikke kan og vil idet
handelsprisen før tilskud er ca 3700 og resten får de af mobilselskabet).
Produktet er jo købt som en pakke og bør imho kunne returneres som en pakke.

Men øh help - hvilke rettigheder har man?

Tak
F



 
 
xxxfoo@gmail.com (05-08-2006)
Kommentar
Fra : xxxfoo@gmail.com


Dato : 05-08-06 11:08


Flemming Lynggaard wrote:

[klip]

> Produktet er jo købt som en pakke og bør imho kunne returneres som en pakke.

Du bør efter min mening også bilve løst fra abonnementet, selv hvis
mobilsælger og abonnementsudbyder er helt selvstændige virksomheder,
da en brugbar telefon er en bestemmende, kendelig og relevant
forudsætning for abonnementet.


Flemming Lynggaard (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 05-08-06 15:04


<xxxfoo@gmail.com> wrote in message
news:1154772460.047145.271470@m79g2000cwm.googlegroups.com...

Flemming Lynggaard wrote:

[klip]

> Produktet er jo købt som en pakke og bør imho kunne returneres som en
> pakke.

> Du bør efter min mening også bilve løst fra abonnementet, selv hvis
> mobilsælger og abonnementsudbyder er helt selvstændige virksomheder,
> da en brugbar telefon er en bestemmende, kendelig og relevant
> forudsætning for abonnementet.

Også min holdning - men butikkens sælgere var grundigt forvirrede omkring
mine rettigheder så jeg tænkte jeg lige ville lave lidt undersøgelser..

F



Flemming Lynggaard (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 08-08-06 12:09


"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message
news:44d4506d$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hey
>
> Mobilkøb er jo ofte lettere kompliceret at slippe udaf idet prisen på
> produktet er smurt ind i et abbonnement så jeg kan ikke helt gennemskue
> hvordan man er stillet i flg situation.
>

Et bonus spørgsmål - hvad nu hvis butikken bare nægter at det er en mangel -
hvad gør jeg så?

Og at teleselskabet samtidigt nægter at hæve abbo.

Mvh
F



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste