Mini abbonementer?
Fra : TBC

Dato : 04-08-06 23:05

Hej.

Jeg har en satellitreciever jeg ifølge kontrakten skal have koblet til
en analog telefonlinje det første år så den kan ringe operatøren op
og fortække hvilke PPV events jeg evt køber, og jeg skal derfor have
oprettet en PSTN forbindelse da linjen skal understøtte en recieveren
"modem" forbindelse.

Da jeg almindeligvis benytter mig af IP telefoni inkl. de billigere
minut priser der, skal jeg ikke benytte PSTN abonemmentet til samtale,
og "samtale/minutforbruget" vil derfor blive særdeles beskedent (max 2
minutter om måneden). Jeg søger derfor det billigste abonnement.

Jeg husker angang at det politisk blev krævet at pensionisterne (og
andre) med lavt samtale forbrug blev beskyttet da man satte
minutpriserne ned og abonnementprisen op. TDC havde den gang en "mini
abonnement", men det syntes jeg ikke jeg kan finde mere på deres
hjemmeside.

Findes dette abonnement endnu (da det var et politisk krav), og/eller
er der andre operatører der tilbyder analoge PSTN abonementer der er
væsentligt billigere? (minutprisen er en særdeles sekundær faktor)

TBC

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-08-06 23:26

www.teleprisguide.dk kan måske hjælpe.

--
Jesper Lund

Fra : TBC

Dato : 04-08-06 23:43

Jesper Lund skrev:

> www.teleprisguide.dk kan måske hjælpe.

Tak for svaret. Jeg har dog allerede som det første har været derinde
og tjekke. Men da min erfaring er at teleprisguide ikke altid er helt
dækkende og/eller opdateret ville jeg høre om der var nogle der
kendte til status for miniabbonementer.

TBC

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-08-06 00:09

TBC wrote:

> [...]
> altid er helt dækkende og/eller opdateret ville jeg høre om der
> var nogle der kendte til status for miniabbonementer.

Fastnet Mini er åbenbart afskaffet....
http://folketinget.dk/Samling/20042/lovforslag/L164/som_vedtaget.htm

Ældresagen må have sovet i timen

--
Jesper Lund

Fra : TBC

Dato : 05-08-06 10:22

Jesper Lund skrev:

> Fastnet Mini er åbenbart afskaffet....
> http://folketinget.dk/Samling/20042/lovforslag/L164/som_vedtaget.htm
>
> Ældresagen må have sovet i timen

Grrr!

.....Død over "Ministeren for videnskab, teknologi og udvikling" ....og
ældresagen.

dvs. at det billigste PSTN abonnement der er at finde er lige omkring
97-99 kr/md

.....Fuck, det er mere end mit IP-telefoniabonnement koster inkl.
samtaler på et helst kvartal.

Er det mon muligt at få en modemforbindelse til at virke via Voip?

TBC

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-08-06 10:32

On 5 Aug 2006 02:22:19 -0700, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
>samtaler på et helst kvartal.
>
>Er det mon muligt at få en modemforbindelse til at virke via Voip?

Skal du overhovedet bruge PPV-muligheden?!?
Hvis ikke, ville jeg droppe den analoge forbindelse :)

Hvis du vil prøve at køre modem over VoIP, skal forbindelsen køre med
et ukomprimeret codec, f.eks. G711. Man kan sagtens fax'e over VoIP,
så modem burde ikke være helt umuligt.

/Kent Glerup

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-08-06 15:58

Kent Glerup wrote:
> Hvis du vil prøve at køre modem over VoIP, skal forbindelsen køre med
> et ukomprimeret codec, f.eks. G711. Man kan sagtens fax'e over VoIP,
> så modem burde ikke være helt umuligt.

Har du noget guide til det? Ville gerne have fax på min VoIP - men min
udbyder (Telsome) påstår det aldrig vil komme til at kunne køre
ordentligt...

mvh
Johan

Fra : TBC

Dato : 05-08-06 12:00

Kent Glerup skrev:

> Skal du overhovedet bruge PPV-muligheden?!?
> Hvis ikke, ville jeg droppe den analoge forbindelse :)

Ikke nødvendigvis, men kontrakten kræver Sky-HD boxen er tilsluttet
en analog telefonlinje det første år. Så jeg skulle have afklaret
mine muligheder hvis det at jeg brød denne del af kontrakten betød at
mit signal ville blive lukket.

> Hvis du vil prøve at køre modem over VoIP, skal forbindelsen køre med
> et ukomprimeret codec, f.eks. G711. Man kan sagtens fax'e over VoIP,
> så modem burde ikke være helt umuligt.

Jeg har indtil videre forsøgt mig med en Sipura SPA 1001 (G711u og
andre også testet), og et UK abonnement hos VoIP-talk (så jeg kunne
undgå en dialer box). Dette har været uden held, det virker ikke.
Recieveren ringer nummeret op, men kommunikationen mislykkedes hver
gang.

Jeg har pt. ikke en UK dialer box og har således ikke forsøgt med min
Danske VoIp udbyder (Musimi), men jeg regner ikke med at det ville
være anderledes end med den britiske VoIp udbyder.

En tredie mulighed kunne være min boligforenings VoIp telefoni som jeg
pt ikke er tilsluttet da det er noget dyrere end Musimi
(www.bcbnet.dk), men jeg kan heller ikke se hvorfor BCBnets VoIp
telefoni skulle virke ifht VoIp-talk løsningen.

Jeg har fået den ide at jeg nok ikke ville kunne få det til at virke
med VoIp, og jeg var nødt til at få fingerne i en UK dialerbox og et
dyrt PSTN abonnement hvis altså mit satellit signal blev lukket
grundet misvedligeholdelse af kontrakten.

TBC

Fra : zs1te8xdilmfq7n@jeta~

Dato : 06-08-06 16:30

TBC" wrote:
> Ikke nødvendigvis, men kontrakten
> kræver Sky-HD boxen er tilsluttet
> en analog telefonlinje det første år.

Hvis du mener at Sky-HD er så godt at du frivilligt accepterer et sådant
vanvittigt krav så må du betale hvad det koster at have en
fastnetforbindelse. Alternativt kunne du jo blot smide ud Sky-HD og vælge en
mere fornuftig leverandør.

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 05-08-06 22:38

Hvis du samler ADSL og fastnet hos TDC, så sænker de snart dit fastnet med
30-40 kr. om måneden.

Vhils Morten

Fra : TBC

Dato : 06-08-06 05:48

Morten K. Nielsen skrev:

> Hvis du samler ADSL og fastnet hos TDC, så sænker de snart dit fastnet med
> 30-40 kr. om måneden.

Hej Morten. Tak for dit svar, men det kan ikke betale sig i mit
tilfælde at nedgradere til TDC's ADSL da jeg har symetrisk og billigt
bredbånd fra www.bcbnet.dk hvor jeg bor, og TDC's ADSL produkter er
ret dyre selv i forhold til andre ADSL løsninger som f.eks fra
cph-metronet.

Mvh TBC

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-08-06 17:01

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
Morten K. Nielsen skrev:

> [...]

bredbånd fra www.bcbnet.dk hvor jeg bor, og TDC's ADSL produkter er
ret dyre selv i forhold til andre ADSL løsninger som f.eks fra

Må jeg lige spørge, hvorfor kræver dit parabolselskab en analog linie? Hvem
er det? Har sku ikke hørt nogen KRÆVER en analog forbindelsen. men kun i
forbindelsen med at man vil købe kiosk kanaler, men her kan man også ringe
op og bestille via en normal telefon eller mobil.

Hvordan kører Broadcom+s internet ellers?

Fra : TBC

Dato : 06-08-06 06:05

Morten K. Nielsen skrev:

> Hvis du samler ADSL og fastnet hos TDC, så sænker de snart dit fastnet med
> 30-40 kr. om måneden.

Hej Morten. Tak for dit svar, men det kan ikke betale sig i mit
tilfælde at nedgradere til TDC's asymetriske ADSL da jeg har symetrisk
og billigt
bredbånd fra www.bcbnet.dk hvor jeg bor, og TDC's ADSL produkter også
er
ret dyre selv i forhold til andre tilgængelige ADSL løsninger som
f.eks fra http://www.cph-metronet.dk/

Men tak for at minde mig om prisændringen 1 Oktober, for det betyder
faktisk i praksis for en som mig at TDC vil hæve prisen yderligere for
et allerede dyrt abonemmentet på en PSTN linje der *ikke* er bundlet
med ADSL. ( http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26938 )

Mvh
TBC

Fra : TBC

Dato : 06-08-06 06:09

Fra : TBC

Dato : 08-08-06 00:13

zs1te8xdilmfq7n@jetable.net skrev:

> [...]
> vanvittigt krav så må du betale hvad det koster at have en
> fastnetforbindelse. Alternativt kunne du jo blot smide ud Sky-HD og vælge en

Hvilken? Der er imho ikke nogle interessante alternativer på hverken
satellit eller kabel til Sky i Europa, og slet ingen med det relativt
brede HD tilbud. Så det ender nok med at jeg må tage chancen og se om
signalet lukkes eller ej, hvis boksen ikke er tilsluttet en fastlinje.
Og ellers må jeg jo punge ud til UK dial box, PSTN oprettelse og et
PSTN abbonement til ca 97-99 kr/md i en 10-12 måndeder.

Det handler nok mest om at de gerne vil sikre min og alle andres
abbonenters adgang til den brede vifte af PPV muligheder (og de
potentielle ekstra indtægter der), mere end noget andet. Så det er
ikke sikkert at de lukker for "indtjeningen" på et almindeligt
løbende abonnement af den grund. Jeg har forhørt mig, og mange siger
at det ikke er noget de normalt "enforcer" ....Så ind til videre må
jeg jo se hvad der sker, og så håbe på at de 12 måndeder forløber
problemfrit og jeg helt slipper for PSTN.

TBC

Fra : TBC

Dato : 08-08-06 00:56

Bjarke Hansen skrev:

> Må jeg lige spørge, hvorfor kræver dit parabolselskab en analog linie?

Jeg formoder at det først og fremmest er for at sikre sig at jeg har
adgang til alle PPV mulighederne, så de potentielt kan tjene penge på
mig der. Det kunne også være for at sikre sig at modtageren rent
faktisk forbliver i england (sikkert en copyright issue, da den
engelsksprogede udbyder er vældig populær med sit store udbud), men
det lader dog ikke til at være det der er den væsentligste deal, da
der findes dial boxes til brug i hele europa, hvilket man
tilsyneladende ikke gør mere ud af at sikre sig imod (da man så har
overholdt sin del af forpligtelsen

> Hvem er det?

BSkyB

> Har sku ikke hørt nogen KRÆVER en analog forbindelsen. men kun i
> forbindelsen med at man vil købe kiosk kanaler, men her kan man også ringe
> op og bestille via en normal telefon eller mobil.

Det har du så nu. ....Det er en del af kontrakten, hvis man køber
boxen billigt igennem selskabet så er det en del af aftelen i de
første 12 måneder hvor efter man er fri fra den part. Lidt lige som
når man køber en mobil billigt, men hænger på et abbonement i 6
måneder. Jeg har købt gennem en ven i London, og valgt at tage
chancen, da det langt fra er sikkert at de siger "nej tak" til mit
relativt store abonnementvalg hvis jeg svigter PSTN telefon aftalen.
Men skulle det ske er jeg naturligtvis interesseret i at kende mine
muligheder for PSTN forbindelser

> Hvordan kører Broadcom+s internet ellers?

Ganske upåklageligt hvor jeg bor. Af alle de forbindelser jeg har haft
igennem tiden(TDC+WorldOnline->Tiscali+Telia ADSL, samt TDC Oncable
kabel-modem) er det den forbindelse der har givet mig den bedste ping
af dem alle. I praksis faktisk LAN ping (4-8 ms) på nogle danske
Counterstrike og Battlefield servere. Så jeg har hidtil været oven ud
tilfreds, og ikke haft problemer med perioder eller tidspunkter hvor
nettet kører dårligere end andre tidspunkter om dagen, som eller
nogen gange hørt om i Usenetgrupperne i forbindelse med andre
boligforeningsforbindelser.

....BCBNet har dog ingen newsserver, hvis jeg skal pege på et minus.

TBC