StudioDisplay 15 og G3
Fra : Peter Gersmann

Dato : 11-01-01 21:34

Hej

Nogen der ved om Apples fladskærme kræver en G4, eller om man kan lokke
den til at acceptere mindre? Er nemlig ret træt af min 1710AV - fylder
for meget.

//Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-01 22:11

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Nogen der ved om Apples fladskærme kræver en G4, eller om man kan lokke
> den til at acceptere mindre? Er nemlig ret træt af min 1710AV - fylder
> for meget.

Jeg går ud fra at det er til din PB; i så fald skal du have fat i den
første 15" model (lilla/sort) - det er den eneste med analogt
interface

Hvis det er til en PCI mac (har du ikke også en Beige G3?), kan du købe
skærmkort som Voodoo 4&5 (både VGA og DVI) eller Formac Proformance III
(både VGA, DVI og SGI's interface, omend de to digitale kræver et ekstra
ad-on til kortet) med digitalt interface og dermed bruge en TFT skærm.

Jeg ville dog ikke røre V4 eller V5 efter nVida's overtagelse, da der
ikke længere laves drivere, hvilket betyder at de vil være ubrugelige
under MacOSX - Hele den del af 3Dfx _er_ lukket og slukket

De nyeste skærme bruger ADC, hvilket betyder at du skal bruge en
adapter, flere firmaer har annonceret disse konvertere, men jeg tror
endnu ikke de er på markedet.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Peter Gersmann

Dato : 12-01-01 07:48

In article <1en3boj.1lsyix01r5skn1N%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Jeg ville dog ikke røre V4 eller V5 efter nVida's overtagelse, da der
> ikke længere laves drivere, hvilket betyder at de vil være ubrugelige
> under MacOSX - Hele den del af 3Dfx _er_ lukket og slukket

Måske skal man klappe hesten indtil X er klar. Skærmen er til den
stationære.

Tak for de gode råd!

//Peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-01-01 22:23

In article
<moof.immerfreundlich-C5E078.21333511012001@news.get2net.dk>, Peter
> [...]

> Nogen der ved om Apples fladskærme kræver en G4, eller om man kan lokke
> den til at acceptere mindre? Er nemlig ret træt af min 1710AV - fylder

Du kommer nok til at investere i et andet grafikkort også. Et Voodoo 5
kort har en DVI udgang som burde kunne bruges, men om skærmen også er
afhængig af USB for at fungere ordentligt ved jeg ikke.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Reynard Fox

Dato : 11-01-01 22:44

In article
> [...]

> Nogen der ved om Apples fladskærme kræver en G4, eller om man kan lokke
> den til at acceptere mindre? Er nemlig ret træt af min 1710AV - fylder

Hvis du kan finde en af de originale Apple Studio display 15", rev. A
eller B (røv. B har Vga stik, hvor rev. A har det originale Apple
monitor stik).
Lad være med at købe en af de nye DVI 15" skærme; med mindre du også
køber en G4 og dens DVI-dims-kort (Digital Visual Interface).
Da du bor ved, og har kendskab til Falcone Ralle(y), så kunne du også gå
derned og kigge på andre fabrikanters fladskærme; Som så ofte vil have
Vga stik.

Mvh
Reynard …:·

--
15 men on the dead mans chest...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-01-01 20:48

> [...]

> Nogen der ved om Apples fladskærme kræver en G4, eller om man kan lokke
> den til at acceptere mindre? Er nemlig ret træt af min 1710AV - fylder

Hej Peter jeg faldt lige over dette på macintouch i dag:

According to Margi Systems, Apple's Mac OS 9.1 update fixes a problem
with the Display-to-Go and Display-to-Go 4MB PC Card and OS 9.0.4 that
prevented them from working properly on FireWire PowerBooks. (The cards
provide multiple-display support for VGA, flat-panel and DVI monitors,
including Apple's Cinema Display.)

url: <http://www.margi.com/products/displaytogo.html>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Det var bare min mening, og hvis nogen skulle finde på at sige noget
grimt om Marianne Jelved kan de få med mig at bestille... #¤#&*

Fra : Peter Gersmann

Dato : 15-01-01 21:04

In article <1enan0b.1rhvfqpzjk93eN%reippuert@mac.com>,
> [...]

> prevented them from working properly on FireWire PowerBooks. (The cards
> provide multiple-display support for VGA, flat-panel and DVI monitors,

Tak! Men du var nu mest til den stationære

//Peter

Kan I huske da Apples Newton afdeling hed:
Apple - Personal Integrated Electronics.

Akronymer længe leve.

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-01-01 22:04

In article
<moof.immerfreundlich-C6EE9B.21035415012001@news.get2net.dk>, Peter
Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Tak! Men du var nu mest til den stationære

Man kan få ADC-DVI og DVI-VGA adaptere, men om det vil fungere med
Apples skærme aner jeg ikke, og det er bestemt ikke gratis at afprøve.

--
MVH
Martin Edlich