|
| Travelocity.com Fra : Mads A |
Dato : 04-08-06 17:16 |
|
Jeg vil bare dele min kæreste og min dårlige erfaring med et
amerikansk rejsebureau ved navn Travelocity. For 2 ½ uge bookede vi en
tur til Las Vegas inkl. hotel med afrejse om 2 uger. Efter et par dage
hvor der ikke var trukket penge på vores konto, sendte vi dem ikke
færre end 4 mails hvor vi gjorde dem opmærksom på, at der ikke var
trukket nogen penge. Hver gang fik vi at vide at det hele var
bekræftet og ok (vi havde fået rejseplan, mv. på mailen). Udover de
4 mails, ringede vi også til dem 5 gange (for at vi var sikre på at
vi kom af sted). Hver gang blev vi sat på hold i min. 10-15 minutter
ad gangen, for at de så til sidst fortalte at alt var ok. Så i går
aftes blev vi ringede op og fik at vide at vores kort var blevet afvist
og hvis vi ikke inden for 24 timer fandt alternative kredit kort, blev
vores tur aflyst. Men da vi kun har 2 x Visa kort, der begge har en max
grænse på 20.000 kr. pr. måned (turen løb op i 21.000 kr. og vi
vidste ikke at der var en max grænse) blev dette svært forklarede vi
dem. Dette var de kolde overfor. Men der var ikke noget gebyr for at
aflyse turen. FØR i dag. Så ringede de igen og siger at hvis vi ikke
kan finde andre kredit kort, bliver vi faktureret et gebyr på (indtil
videre) ukendt beløb. Da de ikke kunne finde ud af hvor meget gebyret
var, efter jeg var på hold i 20 minutter, smed jeg røret på.
Meningen med ovenstående er blot at advare andre mod at bruge dette
selskab. Eller i hvert fald være klar over hvad man går ind til.
Er der andre som har dårlig erfaring Travelocity?
Mvh
Mads
| |
BA (04-08-2006)
| Kommentar Fra : BA |
Dato : 04-08-06 19:58 |
|
Kender heldigvis ikke firmaet, men hvis I vil til Las Vagas er det nok
billigere selv at flyve dertil og selv booke ind på hotel. På de større
hoteller på The Strip koster et dobbeltværelse ca.40 dollars.
Godt med en advarslen - så ka de lær' det, ka'de!!
--
Venlig hilsen
BA
OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....
"Mads A" <sobekhunter@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1154708134.716170.52540@i42g2000cwa.googlegroups.com...
Jeg vil bare dele min kæreste og min dårlige erfaring med et
amerikansk rejsebureau ved navn Travelocity. For 2 ½ uge bookede vi en
tur til Las Vegas inkl. hotel med afrejse om 2 uger. Efter et par dage
hvor der ikke var trukket penge på vores konto, sendte vi dem ikke
færre end 4 mails hvor vi gjorde dem opmærksom på, at der ikke var
trukket nogen penge. Hver gang fik vi at vide at det hele var
bekræftet og ok (vi havde fået rejseplan, mv. på mailen). Udover de
4 mails, ringede vi også til dem 5 gange (for at vi var sikre på at
vi kom af sted). Hver gang blev vi sat på hold i min. 10-15 minutter
ad gangen, for at de så til sidst fortalte at alt var ok. Så i går
aftes blev vi ringede op og fik at vide at vores kort var blevet afvist
og hvis vi ikke inden for 24 timer fandt alternative kredit kort, blev
vores tur aflyst. Men da vi kun har 2 x Visa kort, der begge har en max
grænse på 20.000 kr. pr. måned (turen løb op i 21.000 kr. og vi
vidste ikke at der var en max grænse) blev dette svært forklarede vi
dem. Dette var de kolde overfor. Men der var ikke noget gebyr for at
aflyse turen. FØR i dag. Så ringede de igen og siger at hvis vi ikke
kan finde andre kredit kort, bliver vi faktureret et gebyr på (indtil
videre) ukendt beløb. Da de ikke kunne finde ud af hvor meget gebyret
var, efter jeg var på hold i 20 minutter, smed jeg røret på.
Meningen med ovenstående er blot at advare andre mod at bruge dette
selskab. Eller i hvert fald være klar over hvad man går ind til.
Er der andre som har dårlig erfaring Travelocity?
Mvh
Mads
| |
Bjarne (04-08-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne |
Dato : 04-08-06 20:43 |
|
Mads A skrev:
Jeg har haft en anden besynderlig oplevelse med kreditkort og USA for
nyligt. Jeg ved ikke, hvad der går galt.
Min datter skulle overfør penge fra USA til Danmark og købte derfor
kattemad i Tyskland til mig og betalte med amr. kreditkort.
Pengene blev omgående trukket på kortet.
3 uger efter skrev forretningen, at de ikke kunne hæve penge på kortet.
Efter yderligere 2 dage blev det registreret, at de forsøgte at trække
beløbet en gang mere, men det fik de ikke lov til.
Yderligere nogle dage senere blev det oprindelige beløb tilbageført til
det amerikanske kreditkort.
Jeg ved ikke hvad der sker med transaktionerne mellem Europa og USA.
Bjarne
| |
Lars Ehlers (08-08-2006)
| Kommentar Fra : Lars Ehlers |
Dato : 08-08-06 14:35 |
|
On Fri, 04 Aug 2006 21:43:23 +0200, Bjarne <netmolotow@varmpost.com>
wrote:
<snip>
>
>Jeg ved ikke hvad der sker med transaktionerne mellem Europa og USA.
Det må have været en svipser. Jeg har brugt amerikanske kreditkort i
Danmark de sidste 10 år, og har aldrig haft større problemer. Faktisk
er det blevet bedre de sidste 3-4 år, nu kan jeg endda bruge mit
amerikanske VISA debit kort i en Dankort terminal, hvis forretningen
tager et VISA.
Jeg rejser til Europa 3-4 gange om året og bruger kreditkort meget
flittigt til hotel, billeje, benzin, restauranter, forretninger, osv.
Indtil videre er alle transaktionerne gået glat igennem.
--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)
| |
T.Liljeberg (09-08-2006)
| Kommentar Fra : T.Liljeberg |
Dato : 09-08-06 06:51 |
|
On Tue, 08 Aug 2006 06:34:35 -0700, in dk.fritid.rejse Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:
>On Fri, 04 Aug 2006 21:43:23 +0200, Bjarne <netmolotow@varmpost.com>
>wrote:
>
><snip>
>>
>>Jeg ved ikke hvad der sker med transaktionerne mellem Europa og USA.
>
>Det må have været en svipser. Jeg har brugt amerikanske kreditkort i
>Danmark de sidste 10 år, og har aldrig haft større problemer.
Ditto, og det inkluderer AmEx.
| |
Kaenguru (09-08-2006)
| Kommentar Fra : Kaenguru |
Dato : 09-08-06 21:43 |
|
Mads A skrev:
> Jeg vil bare dele min kæreste og min dårlige erfaring med et
> amerikansk rejsebureau ved navn Travelocity. For 2 ½ uge bookede vi en
> tur til Las Vegas inkl. hotel med afrejse om 2 uger. Efter et par dage
> hvor der ikke var trukket penge på vores konto, sendte vi dem ikke
> færre end 4 mails hvor vi gjorde dem opmærksom på, at der ikke var
> trukket nogen penge. Hver gang fik vi at vide at det hele var
> bekræftet og ok (vi havde fået rejseplan, mv. på mailen). Udover de
> 4 mails, ringede vi også til dem 5 gange (for at vi var sikre på at
> vi kom af sted). Hver gang blev vi sat på hold i min. 10-15 minutter
> ad gangen, for at de så til sidst fortalte at alt var ok. Så i går
> aftes blev vi ringede op og fik at vide at vores kort var blevet afvist
> og hvis vi ikke inden for 24 timer fandt alternative kredit kort, blev
> vores tur aflyst. Men da vi kun har 2 x Visa kort, der begge har en max
> grænse på 20.000 kr. pr. måned (turen løb op i 21.000 kr. og vi
> vidste ikke at der var en max grænse) blev dette svært forklarede vi
> dem. Dette var de kolde overfor. Men der var ikke noget gebyr for at
> aflyse turen. FØR i dag. Så ringede de igen og siger at hvis vi ikke
> kan finde andre kredit kort, bliver vi faktureret et gebyr på (indtil
> videre) ukendt beløb. Da de ikke kunne finde ud af hvor meget gebyret
> var, efter jeg var på hold i 20 minutter, smed jeg røret på.
>
> Meningen med ovenstående er blot at advare andre mod at bruge dette
> selskab. Eller i hvert fald være klar over hvad man går ind til.
>
> Er der andre som har dårlig erfaring Travelocity?
>
> Mvh
> Mads
Travelocity er et af verdens største internet rejsebureau (derfor kan
de naturligvis sagtens lave fejl) og er ejet af den store amerikanske
it-virksomhed, Sabre.
Travelocity har også masser af aktiviteter i Europa, bl.a
travelocity.co.uk og lastminute.com, samt Danmark, hvor de er kendt
under navnet rejsefeber.dk.
Jeg flere gange brugt dem til både hotel og fly. En enkelt gang var
der lidt problemer med en flybillet der ikke nåede frem med posten.
Her måtte vi betale 1000 kr. til SAS i gebyr for at få en "ny"
billet. Dem refunderede Travelocity bagefter uden problemer.
Særligt den amerikanske side travelocity.com har ofte lavere priser
på fly, og den britiske lastminute.com har tit gode hotel-tilbud.
| |
Jesper Nielsen (09-08-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Nielsen |
Dato : 09-08-06 23:04 |
|
"Mads A" <sobekhunter@gmail.com> wrote in message
news:1154708134.716170.52540@i42g2000cwa.googlegroups.com...
Jeg vil bare dele min kæreste og min dårlige erfaring med et
amerikansk rejsebureau ved navn Travelocity. For 2 ½ uge bookede vi en
tur til Las Vegas inkl. hotel med afrejse om 2 uger. Efter et par dage
hvor der ikke var trukket penge på vores konto, sendte vi dem ikke
færre end 4 mails hvor vi gjorde dem opmærksom på, at der ikke var
trukket nogen penge. Hver gang fik vi at vide at det hele var
bekræftet og ok (vi havde fået rejseplan, mv. på mailen). Udover de
4 mails, ringede vi også til dem 5 gange (for at vi var sikre på at
vi kom af sted). Hver gang blev vi sat på hold i min. 10-15 minutter
ad gangen, for at de så til sidst fortalte at alt var ok. Så i går
aftes blev vi ringede op og fik at vide at vores kort var blevet afvist
og hvis vi ikke inden for 24 timer fandt alternative kredit kort, blev
vores tur aflyst. Men da vi kun har 2 x Visa kort, der begge har en max
grænse på 20.000 kr. pr. måned (turen løb op i 21.000 kr. og vi
vidste ikke at der var en max grænse) blev dette svært forklarede vi
dem. Dette var de kolde overfor. Men der var ikke noget gebyr for at
aflyse turen. FØR i dag. Så ringede de igen og siger at hvis vi ikke
kan finde andre kredit kort, bliver vi faktureret et gebyr på (indtil
videre) ukendt beløb. Da de ikke kunne finde ud af hvor meget gebyret
var, efter jeg var på hold i 20 minutter, smed jeg røret på.
Meningen med ovenstående er blot at advare andre mod at bruge dette
selskab. Eller i hvert fald være klar over hvad man går ind til.
Er der andre som har dårlig erfaring Travelocity?
Mvh
Mads
Det er vel ikke Travelocity, der laver fejl. Det er vel din bank, der i din
sikkerheds tjeneste har lavet en max grænse. Tal med dem.
Jesper
| |
Jan Bøgh (10-08-2006)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 10-08-06 10:58 |
|
Mads A skrev i 1154708134.716170.52540@i42g2000cwa.googlegroups.com
dette:
> Jeg vil bare dele min kæreste
Usædvanligt venligt tilbud. Hvad siger kæresten?
vh Jan
--
Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk ørken: http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html
| |
|
|