Indien! Hjælp til planlægning.
Fra : Søs

Dato : 04-08-06 11:14

Hej!

Hvilket rejsebureau er godt, at få til at hjælpe med at planlægge et par
måneders rejse til Indien?

Har været mange gange i Goa, men vil næste gang gerne se Kerala, evt.
kombineret med Goa.

Hvordan flyver man nemmest til Kerala fra Dk, uden at skulle over Mumbai?
Eller evt. fly Goa - Kerala? Ikke togrejse!
Kan vist rejse Dk - "storby i Europa" - Qatar/Dubai/ el.Kuwait - Kerala.
Men hvordan er f.eks. Qatar Airways at flyve med?

Alle gode råd og erfaringer modtages gerne.

På forhånd mange tak.
Hilsen Søs.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-08-06 11:43

"Søs"
> [...]
> Men hvordan er f.eks. Qatar Airways at flyve med?
>
> Alle gode råd og erfaringer modtages gerne.

Grace tours har tjek på det der med Indien.

Tidligere var det smartest/billigst at flyve til Colombo -
Sri Lanka og derfra til Trivandrum - Kerala.

Men Quatar ruten lyder også fornuftig. Hanne gav mig
dette link forleden dag *****:
http://www.airlinequality.com/Airlines/QR.htm

Kovalam beach er den kendteste, men idag mere charter
end Baga oppe i Goa. Varkala længere nordpå er lidt bedre,
men er efterhånden også udbygget til bristepunktet - helt nordpå
skulle der være nogle gode strande, men dem kan jeg sefølig
ikke huske navnene på..

Hvis du skal overnatte i Kollam ligger der 2 dejlige hoteller med
"havudsigt" på den anden side af floden (1km udenfor centrum)
servicen er så som så, men gode rum og balkon med udsigt til
have og vand.. Kollam er bla. udgangspunkt for backwater ture
og bådene sejler fra den modsatte bred af de to hoteller, ellers
er byen ikke så meget - Indian Coffie House, det skal prøves..
-max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-08-06 11:50

"-max-"

Glemte lige dette link til Varkala, fotos fra perioden
efter tsunamien, turisterne var flygtet, sådan ser der
ikke ud til hverdag..
http://nikhil-resort.com/index.html
Søde folk gode rene værelser, men måske ikke den
mest ophidsende beliggenhed -max-

Fra : Søs

Dato : 05-08-06 10:19

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og bådene sejler fra den modsatte bred af de to hoteller, ellers
> er byen ikke så meget - Indian Coffie House, det skal prøves..

Hej Max!
Mange tak for dit svar.

Nu er jeg blevet så meget klogere, at det nok bliver en for lang rejsetid
med Qatar Airways (18 -20 timer).

Det vil være meget nemmere at flyve med Condor direkte til Goa fra
Frankfurt.
Og så efter nogen tid videre til Kerala.
Så kan vi også se vores venner i Goa.

Nogen der kender Condors fly?

Men man kan kun flyve Goa - Cochin!
Ikke til Trivandrum.
Vil det være et udmærket udgangspunkt at have?
Hvad er der f.eks. af strande i nærheden af Cochin?
Eller andet?

Et måske "dumt" spørgsmål, men er julen ligeså meget højtid / højsæson i
Kerala, som i Goa der har mange kristne.
Sidst fik vi oplyst, at vores hotel i Goa stiger til det
femdobbelte i 14 dage ved juletid !!
Har dog lavet en anden "løs" aftale, men vil det være billigere i Kerala?

Alle gode råd og erfaringer modtages stadigvæk gerne.

På forhånd mange tak.
Hilsen Søs.

Fra : Coppi

Dato : 07-08-06 07:28

"Hej Søs.

Nåh, du kan ikke holde dig derfra, det trækker også i os hvert år, men vi
vil altså se resten af verden også, så det bliver kun hver 3.-4. år

Hvorfor tager I ikke toget , det er vildt sjovt, f.eks. 3.tier sleeper.

Det jeg egentlig skrev for var, jeg så i går, at Tyrkiet Eksperten starter
charter til Goa, vildt billigt, de har også rene flybilletter, det kunne jo
være der kunne laves en aftale med dem.

coppi

Fra : Søs

Dato : 07-08-06 16:20

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> charter til Goa, vildt billigt, de har også rene flybilletter, det kunne
> jo være der kunne laves en aftale med dem.

Hej Coppi.
Tak for dit svar.

Vi vil skam også gerne se andre steder af verden, og tager bl.a. derfor til
Caribien næste gang.

Meeeen.... Indien har en stor plads i vores hjerter, og selv om vi har været
mange andre dejlige steder, er lysten til at komme tilbage dertil, stadig
meget stor!!!
Vi har også en del gode venner derude, som vi tilbringer meget tid med.
Så vi siger ca. hvert 2. år. Og næste gang tager vi så Kerala med.
Sjovt eller ikke sjovt, er vi dog ikke til så lang en togrejse.
Lidt "luksusturist" har man vel lov at være.

Jeg har godt set, at Tyrkiet Eksperten starter med meget billige rejser til
Goa. Men charterselskaberne må ikke sælge rejser over en måned - heller ikke
"kun flybilletter"!
Så vi skal med rutefly.

Hilsen Søs.

Fra : Coppi

Dato : 08-08-06 18:19

Hej Søs.

Men så god tur.

Det er i sandhed et vidunderligt rejsemål, med en helt fantastisk
befolkning.

coppi