Brudt "forsendelsesforpakning"
Fra : mo@kvindal.dk

Dato : 04-08-06 10:48

Hej

Jeg har modtaget en ordre fra CDON. Jeg overvejer at returnere en DVD i
ordren og har derfor ikke brudt DVD'ens plombering.

Bag på fakturaen står der om "Fortrydelsesret":

"Skulle du fortryde at du har bestilet en vare, kan den indenfor 14
dage og for egen regning, returneres i ubrugt og fejlfri tilstand *i
uåbnet forsendelsesforpakning* (min fremhævning). Fortrydelsesretten
beregnes fra den dag du modtager din forsendelse (...)"

Jeg har flået forsendelsesforpakningen op, bl.a. for at få adgang til
2 CD'er i samme forsendelse, som jeg *ikke* ønsker at returnere.

Giver dette CDON ret til at kræve uåbnet forsendelsesforpakning?

Kan jeg bruge følgende fra www.forbrug.dk til noget?
http://tinyurl.com/ef2eg (De to første afsnit).

På forhånd tak
Mvh Martin

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 05-08-06 16:07

<mo@kvindal.dk> wrote in message
[...]

Hm jeg har indsat cdon's betingelser herunder, hvor fandt du dine?

8. Fortrydelsesret
Du har ret til at returnere bestilte fejlfrie varer. Oplysning herom skal
opgives umiddelbart ved modtagelsen af varen, dog senest indenfor fjorten
(14) dage fra leveringstidspunkt. Besked om returnering skal ske til
Kundeservice eller pr. brev til CDON AB/Kundeservice, Box 385, 210 23 Malmö,
Sverige.
Din henvendelse skal rumme følgende information; a) ordrenummer b)
fakturanummer samt c) titel på de produkter, som du ønsker at returnere. De
returnerede varer skal være i ubenyttet og ubeskadiget stand i
originalemballage. (Eventuel plombering eller beskyttelsesplast må ikke være
brudt). Returnér varen sammen med fakturaen (eller en kopi heraf, både for-
og bagside). Udfyld med årsagen til returneringen på fakturaens bagside! Du
skal selv bekoste returporto. Returforsendelse må ikke finde sted som
postopkrævning eller efterkrav.

Fra : mo@kvindal.dk

Dato : 06-08-06 07:47

Flemming Lynggaard wrote:
> [...]
> beregnes fra den dag du modtager din forsendelse (...)"
>

> Hm jeg har indsat cdon's betingelser herunder, hvor fandt du dine?

Det skriver jeg ovenfor - jeg fandt dem bag på fakturaen!
Den indeholder også de nedenfor beskrevne felter til at forklare
årsagen til returneringen etc.

Men den korte version af det DU har fundet om fortrydelsesret er vel,
at begrebet "forsendelsesforpakning" er gledet ud. Til gengæld indgår
"en *eventuel* beskyttelsesplast", hvilket ikke er relevant i mit
tilfælde.

--
Mvh. Martin