Hvornår er hvepse mindst aktive?
Fra : Puk Tutein

Dato : 03-08-06 14:55

Hej alle

Jeg har et stort flot kirsebær træ med syltekirsebær på. De er efterhånden
modne og jeg ville naturligvis gerne plukke nogle af dem.

Problemet er bare, at træet er totalt invaderet af hvepse som naturligvis
også gerne vil have kirsebær. Det må de sådan set også gerne. Der er
rigeligt af bær til alle. Men jeg er ikke vild med hvepsenes selskab mens
jeg plukker. Kald mig bare en kylling

Så hvornår er sådan nogle hvepse mindst aktive? Er der et tidspunkt på
dagen, hvor der vil være færre af dem i træet? Hvad med hvis det regner?
Altså sådan rigtig øser ned. Er det noget der kan få hvepse til at søge ly?

Hvis i kan nogle tips og tricks til at få plukket lidt kirsebær uden at
risikere en sværm af sure hvepse efter sig, så vil jeg meget gerne høre dem.

Mange hilsner
Puk

Fra : Max

Dato : 03-08-06 15:06

Hej Puk

> Hvis i kan nogle tips og tricks til at få plukket lidt kirsebær uden
> at risikere en sværm af sure hvepse efter sig, så vil jeg meget gerne
> høre dem.

Hveps er mindst aktive om natten, så brug en meget kraftig lampe
og pluk dine kirsebær efter mørkets frembud. De hveps der så
frem vil koncentrere sig om lampen og lade dig plukke kirsebær.

Mvh Max

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-08-06 16:47

"Puk Tutein" <walnut@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis i kan nogle tips og tricks til at få plukket lidt kirsebær uden at
> risikere en sværm af sure hvepse efter sig, så vil jeg meget gerne høre
> dem.

jeg ville plukke bærrene straks efter solopgang - og ja, det z;: tidligt...

hilsen inger

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-08-06 13:25

Puk Tutein wrote:
> Hej alle
>
> Så hvornår er sådan nogle hvepse mindst aktive?

Om vinteren... ?

Som Inger foreslår. Stå tidligt op og kom hvepsene i forkøbet. Du har ca. en
time før de vågner helt :)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info