Pirat spil ?
Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 22:57

Hejsa Alle

Hvilke pirat spil kan man få ??
Skal være noget hvor man også skal sejle og skyde med kanoner osv..

er der kun sid meiers ?

Mvh
Morten

Fra : Devast8or

Dato : 02-08-06 23:55

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
> Hejsa Alle
>
> Hvilke pirat spil kan man få ??
> Skal være noget hvor man også skal sejle og skyde med kanoner osv..
>
> er der kun sid meiers ?
>
> Mvh
> Morten

Der kom et Pirates Of The Caribbean spil ca. samtidig med filmen (1'eren
altså). Om der også er kommet et da 2'eren kom ved jeg ikke.

Devast8or

Fra : Silver

Dato : 03-08-06 19:08

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Alle
>
> Hvilke pirat spil kan man få ??
> Skal være noget hvor man også skal sejle og skyde med kanoner osv..
>
> er der kun sid meiers ?

Tortuga Pirate Hunter, det er en nedkoget version af Port Royale som
fokuserede mere på handelen i Caribien end selve søslagene.

Det er utrolig nemt at gå til og ganske underholdende, dog er Sid Meier's
Pirates meget lig med TPH.

Af nye udgivelser er der disse :

http://www.gamesection.dk/spil.asp?id=1891

Udkommer til oktober eller november 2006

http://www.gamesection.dk/spil.asp?id=2166

Udkommer her til september 2006

Mvh
Silver.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 03-08-06 19:57

nope 1Q 2007: http://tothegame.com/game.asp?id=3584

Fra : Doe

Dato : 03-08-06 20:30

> nope 1Q 2007: http://tothegame.com/game.asp?id=3584

Ja, undskyld men er du ikke flink at quote korrekt? Det er meget svært at
læse dit indlæg.
http://pub.tsn.dk/how-to-quote.php

Fra : Mikael Schøler

Dato : 03-08-06 21:16

Doe wrote:

> Ja, undskyld men er du ikke flink at quote korrekt? Det er meget svært at
> læse dit indlæg.
> http://pub.tsn.dk/how-to-quote.php

Selvfølgelig er jeg det. Det var bare ren dovenskab jeg ikke fjernede
det sidste i posten.

og SÅ svært er det altså ikke at læse det :=)

Fra : Yamamoto

Dato : 03-08-06 22:01

> [...]
> Hejsa Alle
>
> Hvilke pirat spil kan man få ??
> Skal være noget hvor man også skal sejle og skyde med kanoner osv..

winUAE og Pirates Amiga version....

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-08-06 09:17

> [...]
> Hejsa Alle
>
> Hvilke pirat spil kan man få ??
> Skal være noget hvor man også skal sejle og skyde med kanoner osv..

Seadogs 1, kan jeg klart anbefale. Det er en slags rollespil adventure
blanding, hvor man kan bruge point til forbedre ens evner på forskellige
områder (kanonskydning f.eks).
Der er små opgaver man skal udføre, og man kan foretage drablige søslag med
et eller flere skibe, købe og sælge ting, og fægte med kaptajnerne på de
skibe man angriber. Der er desuden mulighed for at vælge at spille som
Englænder, Franskmand, Spanier eller Pirat. Dette har betydning for
historiens udfoldelse og de opgaver man får. Det er desuden utroligt flot
grafikmæssigt, at sejle rund om øerne, og man kan næsten mærke saltlugten i
næsen.

Pirates of the Carabian (Seadogs 2), kan jeg ikke anbefale. Selvom det
minder meget om 1. og indeholder en del flere "områder" (by, katakomber,
lysninger o.s.v.).
Det er åbenbart lavet til en spillebox, hvorfor det har en umulig styring på
en pc.

Bjarne K.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-08-06 09:20

Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> Hvilke pirat spil kan man få ??
> Skal være noget hvor man også skal sejle og skyde med kanoner osv..

http://www.kaptajnkaper.dk/download.htm

'nuff said! ;)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-08-06 17:18

Robert Eriksen wrote:
> http://www.kaptajnkaper.dk/download.htm
> 'nuff said! ;)

Nøj - det er godt mange år siden, at jeg spillede det - gad vide
om det kan køre på en nymodens XP-maskine ?

Det kunne være, at man skulle prøve, at hente det - bare for
nostalgiens skyld

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-08-06 18:17

Jan Vestergaard wrote:
> Nøj - det er godt mange år siden, at jeg spillede det - gad
> vide om det kan køre på en nymodens XP-maskine ?

Jeps - det er hentet - og prøvet - og det kører fint

Man stillede ikke de store krav til grafikken dengang ,-)

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard