Mælket vand i havebassin
Fra : J. Ladehoff

Dato : 02-08-06 21:25

Jeg har læst, om mælket eller grumset poolvand, at der er tale om
kalkudfældninger, og at årsagen til problemet er, at pH værdien er for høj.

Igår har jeg så reguleret pHværdien fra 8,2 til 7,0-7,2

Men forsvinder det mælkede så eller...??? Jeg har haft pumpen til at køre i
ca. 8 timer efter reguleringen, men vandet er stadig gråt...er der nogen,
der ved, hvad jeg skal gøre?

Mvh. Jane

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-08-06 21:31

"J. Ladehoff" <nyheder@ladehoff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ca. 8 timer efter reguleringen, men vandet er stadig gråt...er der nogen,

Jeg hældte noget flokmiddel i mit bassin. Kørte med pumpen konstant i et
nogle dage. Rensede filteret 2 gange om dagen. Faktisk købte jeg et ekstra
filter, og det jeg ikke hvade i pumpen lå i blød i poolsæbevand. Jeg var ved
at opgive det hele og skifte vandet da det pludselig en morgen var
krystalklart igen, så man skal nok være lidt tålmodig.

Ph-værdien er det allervigtigste mht. vandplejen. Jeg kontrollerer min
ph-værdi hver dag. Jeg holder den så tæt på 7,2 som mulig og ikke over 7,6.
Så har jeg ingen problemer med klart vand.

MVH Niels

Fra : Brian Luckow

Dato : 03-08-06 21:48

> Ph-værdien er det allervigtigste mht. vandplejen. Jeg kontrollerer min
> ph-værdi hver dag. Jeg holder den så tæt på 7,2 som mulig og ikke over
> 7,6. Så har jeg ingen problemer med klart vand.

Hvad med ilt, hvis du altså ikke kører med klor, hvor tit kontrollerer du
det? Jeg synes nemlig ilt'en er svære at holde på det rigtige niveau end ph.
F.eks. har jeg lige været på ferie i en uge, på den uge røg min ilt fra 8-9
til 0, hvorimod ph'en stadig lå på 7,2.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Fam. Olsen

Dato : 04-08-06 16:54

"Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ph.
> F.eks. har jeg lige været på ferie i en uge, på den uge røg min ilt fra

Ilten gider jeg ikke måle mere. Den er alligevel forsvundet kort efter at
den er givet. Jeg fik at vide af homeswims hotline, at sådan er det. Det
virker ved at iltkoncentrationen først stiger i vandet og så forsvinder den.
Så jeg følger bare doseringen på emballagen. Jeg har så beregnet hvor meget
activator hver enkelt tablet får jvf. doseringerne på emballagerne, og giver
så activator sammen med ilt i den rigtige mængde. Så giver, jeg af en eller
anden årsag, ekstra ilt giver jeg den tilsvarende activator.

MVH Niels

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-08-06 22:00

"J. Ladehoff" <nyheder@ladehoff.dk> skrev
>Jeg har haft pumpen til at køre i
> ca. 8 timer efter reguleringen, men vandet er stadig gråt...er der nogen,
> der ved, hvad jeg skal gøre?

Hvis din pumpe er af jern, er det rust i vandet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : michael

Dato : 06-08-06 07:53

Hej jane

Jeg havde nøjagtig det samme problem, jeg gik over til klor, (købt i matas)
og nu er vandet 100% klar som om jeg lige havde fyldt vand i det , og det
stinker ikke specielt meget af klor, og det virker

gå ind i matas og få en gratis pool guide og klor i pulver form så er du
godt på vej

mvh

michael