jurastart - KUA
Fra : Henrik Funch Lunnsgå~

Dato : 02-08-06 20:55

Mange med interesse for jura læser denne nyhedsgruppe - skulle jeg
være så heldig at der også er nogle der har valg at læse jura som
aftenstudie.

Jeg vil gerne i kontakt med nogle der har erfaring med dette studie
som aftenstudie og MEGET gerne nogle der skal starte år.

Lad endelig høre fra dig hvis det er tilfældet eller hvis du kender
nogle der matcher ovenstående.

på forhånd mange tak

Henrik Lunnsgård

Fra : Wilstrup

Dato : 03-08-06 09:27

"Henrik Funch Lunnsgård" <henrik.hansen@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11545487900.318017650934966@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> som aftenstudie og MEGET gerne nogle der skal starte år.
>
> Lad endelig høre fra dig hvis det er tilfældet eller hvis du kender

Jeg kender kun til muligheden for at læse jura via Åbent Universitet -der
findes muligvis også andre muligheder (tompladsordninger), men fælles for
dem alle er at hvis de foregår uden for almindelig´dagtid så koster det en
bondegård pr. modul. Priser på 18-20.000 kr. er ikke ualmindeligt.
--
Wilstrup

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-08-06 09:32

Wilstrup wrote:

> [...]
> dem alle er at hvis de foregår uden for almindelig´dagtid så koster det en
> bondegård pr. modul. Priser på 18-20.000 kr. er ikke ualmindeligt.

Det er så forkert. Man kan søge optagelse på den ordinære uddannelse og
så tilmelde sig aftenhold. Alle moduler på grunduddannelsen udbydes som
aftenhold, i hvert fald på KU.

Der er ikke tomplads-ordninger på jura. Dertil er der alt for mange
ansøgere.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Wilstrup

Dato : 03-08-06 10:38

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> aftenhold, i hvert fald på KU.
>
> Der er ikke tomplads-ordninger på jura. Dertil er der alt for mange

1.ifølge studievejledningen ER der tompladsordninger. (Studievejledningen
kalder de for "brandstationen" hvilket dog er noget underligt noget at
sige).
2.du har ret i at hele grunduddannelsen kan tages på aftenhold, hvis man
bliver optaget på KU. Det er dog ikke det mest søgte, men det var da fint at
du påviste denne mulighed, da min kone har tænkt sig at læse jura (hun er
beskæftiget med det til daglig i et privat firma vedr. varemærker, så en
B.A. i jura vil hun gerne give sig i kast med.
--
Wilstrup

Fra : O-V R:nen

Dato : 03-08-06 13:48

"Wilstrup" <nix@invalid.com> writes:

> [...]
> beskæftiget med det til daglig i et privat firma vedr. varemærker, så en
> B.A. i jura vil hun gerne give sig i kast med.

(Immaterialret kommer man til først på overbygningen. På den anden
side kan man efter BA selvfølgelig også bare tage enkelte fag man er
interesseret i i stedet for hele molevitten der kræves for cand.jur.)

Fra : Wilstrup

Dato : 03-08-06 16:51

"O-V R:nen" <Otto-Ville.Ronkainen@ling.helsinki.fi> skrev i en meddelelse

> (Immaterialret kommer man til først på overbygningen. På den anden
> side kan man efter BA selvfølgelig også bare tage enkelte fag man er
> interesseret i i stedet for hele molevitten der kræves for cand.jur.)

Officielt er hun European Trademark and Design Attorney
B.A. - om det kan give merit for noget ved jeg ikke, men det kan da prøves.
--
Wilstrup