Rejse på ferie fra England
Fra : Heidi

Dato : 02-08-06 20:21

Vi vil gerne en tur til Mallorca næste sommer, sammen med et hold
engelske venner (og vi har hver et barn med) som bor i England.
Vi har fundet frem til (at dømme ud fra de priser vi kan finde på danske
rejser pt) at det faktisk er lige så billigt for os at flyve med Ryan
Air til England, og derfra rejse sammen med vores venner til Mallorca -
forudsat at vi finder en af de billige afgange med Ryan Air. Vi tager så
højst sandsynligt en overnatning hos dem både ud og hjem for at få det
til at passe med rejsetidspunkterne.
Planen er derfor at de skal bestille rejsen for os alle 6 fra England
(vi skal bo i to lejligheder på et hotel hvor de også var sidste år).
Rejseselskabet er http://www.firstchoice.co.uk/

Er der nogen der har erfaring med at rejse på denne måde - er der noget
specielt vi skal være opmærksomme på når vi ikke selv booker en rejse i
Danmark?
Vi mangler stadig at aftale de nærmere detaljer, men jeg regner med at
der skal tegnes en rejseforsikring sammen med rejsen (vi har ikke selv
nogen gennem vores forsikringsselskab - men vi skal nok have undersøgt
om det kan betale sig vi gør det, i stedet for at tegne den gennem
rejseselskabet).

Men har i ellers nogle tips til hvad vi skal tænke nærmere over, eller
hvad vi skal spørge vores engelske venner om, når vi holder
"telefonmøde" med dem næste weekend?

På forhånd tak for alle inputs.

--
Heidi

Fra : Carsten Keller

Dato : 03-08-06 06:43

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message
> [...]
> nogen gennem vores forsikringsselskab - men vi skal nok have undersøgt
> om det kan betale sig vi gør det, i stedet for at tegne den gennem

For en god ordens skyld så er I allerede dækket af det gule
sygesikringsbevis på rejsen. Men derfor kan det selvfølgelig godt være I vil
have yderligere forsikring, såsom diverse afbestilling, erstatningsrejse
osv...

Keller

Fra : JK

Dato : 03-08-06 09:54

On Wed, 2 Aug 2006 21:21:02 +0200, "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote:

> [...]
>
>Men har i ellers nogle tips til hvad vi skal tænke nærmere over, eller
>hvad vi skal spørge vores engelske venner om, når vi holder

Der er intet unormalt i, at det er billigst at rejse på den måde. For
20 år siden med SAS-monopolet, var det bare meget mere udpræget.
Kortest mulige billet ud af landet, - og så videre derfra.

Jeg vil kalde SAS-monopolet for meget samfundsfjendsk (livskvalitet er
billige flyvebilletter), jeg bærer faktisk stadig nag til firmaet.

Men i dag er det heldigvis mindre udpræget. Der er også Ryan-air fra
Malmø.

Når så man kan flyve til Ålborg med Sterling for mindre end det en
togbillet koster, hvad sker der så med togtrafikken ?

mvh

John

Fra : Carsten Keller

Dato : 03-08-06 12:27

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message
> Når så man kan flyve til Ålborg med Sterling for mindre end det en
> togbillet koster, hvad sker der så med togtrafikken ?

Hvis man skal være fair er man jo nødt til at sammenligne med DSB's
Orange-billet til 135, så de er skam stadig billigst

Keller

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-06 14:07

JK skrev i pud3d211peti93r7pk8k8g00b7fbktjt2i@4ax.com dette:

> Når så man kan flyve til Ålborg med Sterling for mindre end det en
> togbillet koster, hvad sker der så med togtrafikken ?

Sker der overhovedet noget med togtrafikken?
Rejsetiden fra Aalborg til KBH er netop så stor, at DSB ikke i praksis kan
bruges til møder, konferencer og andre éndagsaktiviteter i KBH. Derfor
glæder vi os over flere afgange.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm