Spørgsmål vedr. samarbejdsaftale / kontrak~
Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 17:29

Hej.

Jeg har forsøgt at strikke en kontrakt / samarbejdsaftale sammen. Kan jeg få
jeres kommentarer til den - kan den bruges og er den gyldig og
fyldestgørende.

Selvfølgelig kan der ikke siges noget om, om den er fyldestgørende uden at
vide præcise detaljer omkring hvad aftalen skulle indebære osv. men generelt
set.

Jeg vil i hvert fald sætte pris på kommentarer og konstruktiv kritik.

Jeg har lagt word-filen på denne placering:

www.horsensfreja.dk/eksempel%20af%20samarbejdsaftale.doc

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 02-08-06 19:15

Michael Sørensen wrote:

> Jeg vil i hvert fald sætte pris på kommentarer og konstruktiv kritik.

Det meste af aftalen er fuldstændig overflødigt, således §§ 1-5 og 9-10.
§ 7 er det også delvist, men det er jo altid rart for kunden at vide.

Ansvarsfraskrivelsen i § 8 virker sådan lidt selvmodsigende. Den er
absolut og generel. Alligevel er der taget forbehold for et
erstatningsbeløbs størrelse.

Hvis det er en stor forretning, du driver, bør du kontakte en advokat,
hvis du absolut ønsker sådanne aftaler. Ellers giver de fleste af
aftalens bestemmelser ganske sig selv efter de almindeligt gældende
regler, hvorfor aftalen i det store hele som sagt er overflødig.

Off-topic: Der er også en del stavefejl og mindst én formuleringsfejl i
aftalen. Den skal nok lige kigges grundigt igennem, før du sender den
til en evt. kunde.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 20:12

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Off-topic: Der er også en del stavefejl og mindst én formuleringsfejl i
> aftalen. Den skal nok lige kigges grundigt igennem, før du sender den til

Tak for hjælpen.

Det er en lille virksomhed, da det er min eneste kunde

Det var hans ønske at få lavet en skriftlig kontrakt, som jeg skulle lave.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 20:19

Endnu engang tak for hjælpen.

Jeg har fundet ud af, at jeg kan lære lidt af det og vil gerne gå i dybden.

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Det meste af aftalen er fuldstændig overflødigt, således §§ 1-5 og 9-10. §
> 7 er det også delvist, men det er jo altid rart for kunden at vide.

Jeg har ikke helt kunnet se, hvorfor det er så overflødigt det hele.

Mange af paragrafferne burde jo udelukke en masse tvivlsspørgsmål, som begge
parter nu er blevet enige om og har på skrift. Fx betaling, opgaver,
arbejdssted og hvordan aftalen kan opsiges osv.

> Ansvarsfraskrivelsen i § 8 virker sådan lidt selvmodsigende. Den er
> absolut og generel. Alligevel er der taget forbehold for et
> erstatningsbeløbs størrelse.

Tja, det var egentlig ment som om, at man ikke kunne blive gjort ansvarlig
for eventuelle tab, men det er jo urimeligt at betale for forkert udført
arbejde

> [...]
>
> Off-topic: Der er også en del stavefejl og mindst én formuleringsfejl i
> aftalen. Den skal nok lige kigges grundigt igennem, før du sender den til

Jeg har fundet 2 stavefejl (forkerte endelser) ellers har jeg ikke fundet
nogle ("en del stavefejl") og heller ikke en formuleringsfejl. Jeg påstår
ikke, at de ikke er der, jeg fandt dem bare ikke