Byggeansøgning med hensyn til
Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-06 14:12

Byggeansøgning med hensyn til

ytringsfrihed, beskyttelse mod vold, kunstnerisk frihed, udvikling af
ny arkitektur-metode (eksperiment)

Hermed søges om carte blanche fritagelse fra krav om byggetilladelse
vedr eksperimenter på mit tag med dele, som er lette dvs ikke
nedstyrtningsfarlige (løsdele er max 10 kg og huset er 2-etages og
falder noget er det i egen have).

Tegninger i tre eksemplarer vil blive indsendt senest 1 sept 2007, når
den kreative og afprøvende udviklingsfase er færdig, så reglementeret
byggeansøgning kan få reglementeret accept.

Husets fremtoning er nu og vil være i max et år RODET, men ikke så
almenvellet er i risiko - folk valfarter gennem Bjelkes Alle 46 som på
Langelinie, så grimhed gør ikke ondt i øjnene.

Primært formål med eksperiment med LEXAN, som politiet har anbefalet
mod stenkast(deres skjolde og 7-11 butiksruder bruger det) er at sikre
min kones mine lejeres og mit liv mod autonomes mordforsøg - når de
igenigen har smidt kæmpesten langt ind i soveværelser , har
kriminalassistent Jeppe Christensen, Borups Alle, ikke haft andre
løsninger end det vidunderlige lette, bøjelige brudsikre ny
gennemsigtige materiale af polycarbonat-type).

Når bøllerne trænger ind i husets have og smider sten mod karnapruder
på 1 sal (udlejet lejlighed) rammer de sjældent igennem straks, man
mange ikkerammende eller svage forsøg mærkes/høres før skyts trænger
gennem. Derfor er nu lexan-skoddder/skjolde hurtige at slå ned over
karnapruderne (der alle er af glas , modsat husets øvrige) og for at
lejerne skal kunne komme ud og lade beskyttelsen falde på plads, har
det været nødvendig at lægge krydsfinerplader, 1 cm tykke, fra karnap
til karnap og overdække disse med Lexan. Hvilket lejerne desuden
bruger som vinterhave/terasse, indtil der opnåes tilladelse til
terasssebrug af vedr husbagsidens tilbygning.

Denne terassse-platform bag huset på 4 gange 4 meter er tilladt af
kommunen til OPLAG og har siden da kun været brugt til lagring af træ
og andre bygningsmaterialer, som på oprindelig indsendte foto.

Alligevel har 2 bygningsinspektorat klaget og ved besøg her kritiseret
at stiger der lå mod syd før er mod nord nu.

Jeg mener ikke et lager/oplag er noget absolut statisk.

Fordi afslag blev givet af byggesagsafdelingen vedr at opføre rigtig
tagterasse med begrundelsen "indbliksgener" har lejere opsat
stormsikkert metalnet der bærer tæt stilladsnet så der ikke er
gennemsyn hverken fra os eller fra Husumgade.

De besøgende personer fra kommunen kunne ikke sætte fingeren på noget
vedr dette eller andet, der rummede nedfaldsrisiko.

Tykt ståltråd er bundet til underlag, og det gælder alt, selvom det er
udviklingsfase p.t.

Kommunen har klaget mildt skriftligt over husets fremtoning og har
usandt skrevet i BBR, at det var "tagpaptag" på hoved-huset.(Fornylig
er opnået korrektion til skifertag)

Årsagen er, at den kulsorte begforsegling, fra da jeg flyttede ind i
1977 er tagpap-_lignende_, og dette og andet som
kvarterløft-arkitekterne kritiserede er nu gjort smukt med moderne
materialer.

Et spændende materiale er her det franske Airflex, som jeg har købt i
måtte-ruller af 10000 gange 1200 gange 10 milimeter, og som isolerer
bedre end rockwool og er blødt og så stærkt, at ydre tagbelægning er
unødvendig, fx dekraplader.

Dette går nu fra tagrende til tagrende op over tagpap og er limet på
den sorte begforseglede skifer.

En enkelt genbo har følt lidt irritation ved genskind fra måttens
blanke overflade og jeg har derfor dækket med tekstiler der fastholdes
af lægter op til tagryg og ned til tagrendejern, så sikkerhed mod
orkan vedr. også disse..

Kommunens besøgere oplyste, at der til dem er klaget fra
Husumgadelejligheder over genskin, men de bor nord for mit hus, så sol
kan kun reflektere fra små dele af taget og kun morgen og aften i et
par midsommermåneder. Og genskin er ikke værre end fra glaseret
teglsten eller aluminiumsplade-tage.

Jeg ved, at kommunens inspektor er blandt de, der ofte valfarter
gennem gaden, og jeg vil være glad for al slags konsulentråd fx pr
telefon hen ad vejen.

Klaus Bonddams afdelings kritik af løse lette plastikbogstaver med
budskaber som VI VIL VINDE, finder jeg forkerte - sådant så vel som
den tynde isolering , er som MALING og det kræver ikke byggetilladelse