dampspær og betongulv
Fra : tb

Dato : 02-08-06 09:35

Jeg vil ligge stryolit på sand, herpå beton, og herpå strøer med 50mm
rockwool eller lignende

havde fået det indtryk at dampspæren skulle ovenpå betonen, men har set
flere steder at man ligger det ovenpå de 220mm stryolit og altså under
betonen. Udfra reglen om at dampspær skal ligge på den varme side, er dette
jo ok, men så kommer mine strøer til at ligge direkte på beton, er det den
rigtige måde?

Fra : jvj

Dato : 02-08-06 12:17

Hejsa i den forbundelse skal den ikke fungere som dampspærre men som
radonspærre ( radioaktiv luftart)

hilsen jørgen

Fra : tb

Dato : 02-08-06 18:21

> Hejsa i den forbundelse skal den ikke fungere som dampspærre men som
> radonspærre ( radioaktiv luftart)
>
> hilsen jørgen

men jeg skla vel bruge en dampspær når der skal trægulv på, og jeg må jo
ikke have på begge sider ?

Fra : TT

Dato : 04-08-06 10:14

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> men jeg skla vel bruge en dampspær når der skal trægulv på, og jeg må jo
> ikke have på begge sider ?

Du skal kun have en, om den ligger under eller over betonen er ligegyldigt.
I øvrigt virker flamingoen også som fugtspærre

-TT