Hotels.dk (.com) - Vær opmærksom på
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-08-06 09:24

Jeg har forleden brugt Hotels.dk (Hotels.com) til at reservere hotel. Og
fik et par overraskelser undervejs.

Jeg vil derfor anbefale at du nøje overvejer om det er et firma du vil
benytte til reservation. - Om prisen er sammenlignelig med andre steder.
Om man får noget for de ulemper der er ved at bruge dem.

Fordi:
1) Udover den pris man ser på værelset, har man lagt et ekstra beløb på:
”Skatte- og serviceafgifter: DKK 479,75” (Svarer til 17% af
totalpris for 4 overnatninger)
Det fremgår ikke af hjemmesiden når man reserverer. Ihvertfald ikke før
man har indtaste sine oplysninger. (check selv)

(Efterfølgende kan jeg se at der står faktisk skrevet at der pålægges en
afgift. Set i ”brugeraftalen” som er et dokument der indeholder 3086
ord, med 16687 tegn. Dvs. ikke noget man bare lige læser i farten. Og
iøvrigt på engelsk)
https://secure.hotels.com/popups/hotels/userAgreement.jsp

2) Jeg har for første gang nogensinde skullet betale et hotelværelse forud.

3) De kræver 144 kr for at annullere reservation straks efter
reservation er sket. (4 dage før opholdet)
(Har checket det. Er det samme ved reservation 1 måned fremme.)

4) Morgenmad er ikke inkluderet i prisen. Det er også specielt. Selvom
det dog også efterhånden ses andre steder.
Så ser prisen lidt mere "spiselig" ud.

De informerer trods alt om pkt. 2, 3 og 4 når man reserverer.
Men alt i alt er det ikke et særligt positivt indtryk man får.

FUT: dk.fritid.rejse

Mvh. Jørgen
--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-08-06 11:12

Jørgen Rasmussen wrote:

> 2) Jeg har for første gang nogensinde skullet betale et hotelværelse forud.

Det er almindeligt (Finland) at man vedlægger kredikortinfo med det
samme man booker hotellet, endelig afregning sker dog ved afrejse

- Peter

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 04-08-06 09:16

Peter Lykkegaard wrote:

> Det er almindeligt (Finland) at man vedlægger kredikortinfo med det
> samme man booker hotellet, endelig afregning sker dog ved afrejse

Ja, det kender jeg. Det er den normale metode.

Og det er da OK.

Mvh. Jørgen
--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Koger

Dato : 25-08-06 08:08

> [...]
> totalpris for 4 overnatninger) Det fremgår ikke af hjemmesiden når
> man reserverer. Ihvertfald ikke før man har indtaste sine

Hvornår blev du opkrævet denne gebyr?