Den 02-08-06 08.47 skrev Morten følgende:
> Hvor går grænsen for - hvornår man må "reklamere" med at man støtter
> velgørende formål?
Ved anvendelse af urigtige, vildledende eller urimeligt mangelfulde
angivelser, som er egnet til at påvirke efterspørgsel eller udbud af
varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser.
Det fremgår af Markedsføringsloven § 3:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20050138930-REGL
Der er ingen lovmæssig beløbsgrænse. Hvis man nævner en organisations
navn i sin markedsføring, kan organisationen lægge sag an uanset
beløbets størrelse, hvis den føler sig misbrugt. Det vil være en god ide
at henvende sig til organisationen og lave en aftale, inden man begynder
at bruge dens navn.
> Og så igen - hvem afgører om et formål er velgørende? - man kan jo godt
> bruge støtten på cola til sig selv, og mene det er velgørende .. regler for
> dette?
Dommeren. Konkurrenter og kunder kan melde virksomheden til
Forbrugerombudsmanden eller politiet, hvis de mener der er fusk med i
spilet.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.
http://kimludvigsen.dk