Man har vel lov at drømme: Paris Hiltons m~
Fra : Per Hansen

Dato : 01-08-06 20:38

Et billede fra fremtiden af Paris Hiltons musik kariere.
Hun har vel lov til at drømme, ik' ?
http://rapidshare.de/files/27830772/ParisHiltonWinsGrammy.jpg.html

--
Per Hansen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-06 14:26

Per Hansen wrote:
> Et billede fra fremtiden af Paris Hiltons musik kariere.
> Hun har vel lov til at drømme, ik' ?
> http://rapidshare.de/files/27830772/ParisHiltonWinsGrammy.jpg.html

citat Gretchen Wilson i California Girls:
"There ain't nothing wrong with plastic surgery
Well Dolly Parton never looked so good to me
Everybody ought to be exactly who they want to be
But that Paris Hilton Gets under my skin
With her big fake smile and and her painted on tan
She'd never have a chance at a real man."
citat slut.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-08-06 17:55

Per Hansen skrev:
> Et billede fra fremtiden af Paris Hiltons musik kariere.
> Hun har vel lov til at drømme, ik' ?
> http://rapidshare.de/files/27830772/ParisHiltonWinsGrammy.jpg.html

Tja, de laver flere og flere Grammy-kategorier hvert år. Det kan være,
de også kan finde på en til hende.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-08-06 18:00

Peter Brandt Nielsen skrev:

>Det kan være, de også kan finde på en til hende.

Mest ønskede karrierestop.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bruno

Dato : 02-08-06 18:31

Ivan V. Klattrup wrote:

> Mest ønskede karrierestop.

Har i rent faktisk hørt hendes musik?

Mvh

Bruno

Fra : Lars Rindsig

Dato : 02-08-06 18:48

Bruno wrote:

> Har i rent faktisk hørt hendes musik?

Det har jeg. Det er noget værre bras, men sådan set hverken mere eller
mindre end (eller det mindste forskelligt fra) al mulig andet
hitliste-pop anno 2006.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Per Hansen

Dato : 03-08-06 09:17

Lars Rindsig wrote this

> Det har jeg. Det er noget værre bras, men sådan set hverken mere eller
> mindre end (eller det mindste forskelligt fra) al mulig andet
> hitliste-pop anno 2006.
>
> Lars

Har jeg også. Tysk radio voldspiller et af hendes numre, fordi at
Pro7 har valgt at bruge et af hendes numre som jingle i en reklame for dem
selv. Musik og sang er ganske forfærdelig.
Og det er forresten det selv samme nummer Stars Are Blind, som Ivan nævner.

--
Per Hansen.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-08-06 18:48

Bruno skrev:

>Har i rent faktisk hørt hendes musik?

Udover "Stars are Blind" som uheldigvis har været powerplayed på Radio
Diablo, har jeg heldigvis ikke hørt mere.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jan Holm

Dato : 03-08-06 01:08

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com>
> Mest ønskede karrierestop.

Denne tråd stemmer meget godt overens med de undersøgelser
der har påvist at flok mentalitet er meget udpræget når det gælder
musik. De fleste mennesker har meget svært ved at kvalitetsbedømme
musik, og vælger derfor at mene det samme som alle andre.

http://www.musicpsychology.net/en/article80.html

Man er ligesom en del af fællesskabet når man ikke kan fordrage
Stars are blind med Paris Hilton. Denne flok mentalitet er så også
hvad der har gjort hende berømt for ingenting i første omgang.

Hvis man i radioen havde sagt at det var den nye med Gwen Stefani
så havde det været et dejligt sommerhit med den der brandsmarte
reggae agtige sommervibe.

Vi har en grundlovssikret ret til at have vores egen mening, brug den.

Mvh
Jan Holm

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-08-06 10:46

Jan Holm skrev:
> Hvis man i radioen havde sagt at det var den nye med Gwen Stefani
> så havde det været et dejligt sommerhit med den der brandsmarte
> reggae agtige sommervibe.

Det er nok rigtigt, at det ikke kun handler om musikken, når folk
lægger afstand til Paris Hilton som musiker. Spørgsmålet er, om der er
noget galt med det, og om det nødvendigvis er udtryk for
flokmentalitet.

Jeg tager en vis afstand fra hende, blandt andet fordi jeg vurderer,
at hun ikke synger særlig godt, fordi hun så vidt vides ikke har nogen
musikalske evner i øvrigt, og fordi hun ikke giver indtryk af at være
interesseret i andet end at forblive kendt med alle midler.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl og skifte mening. Og hvis hun udgiver
et uimodståeligt popnummer, kan jeg godt nyde det. Det synes jeg ikke,
hun har gjort endnu.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Bruno

Dato : 04-08-06 00:43

Peter Brandt Nielsen wrote:
> [...]
> musikalske evner i øvrigt, og fordi hun ikke giver indtryk af at være
> interesseret i andet end at forblive kendt med alle midler.

Man er vist nødt til og tage hende lidt seriøst, måske ikke i musik
sammenhæng så dog som person. Ihvertfald så kan hun ikke være helt dum
siden hun vist tjente 200.000.000$ sidste år, men måske det i
virkeligheden siger mere om verden end om hende

Mvh

Bruno

Fra : Jan Holm

Dato : 04-08-06 09:22

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev
> [...]
> siden hun vist tjente 200.000.000$ sidste år, men måske det i
> virkeligheden siger mere om verden end om hende

Min respekt købes ikke for penge. Jeg syntes Paris Hilton er en
linselus og jeg har ikke den store respekt for hende - men det
ændre ikke ved at hendes nye single faktisk er ganske godt skruet
sammen.

Dumme mennesker kan også vinde i lotto !!!

Mvh
Jan Holm

Fra : Robert Piil

Dato : 04-08-06 19:32

On Fri, 04 Aug 2006 01:42:57 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

> [...]
>siden hun vist tjente 200.000.000$ sidste år, men måske det i
>virkeligheden siger mere om verden end om hende

Du mener der er en sammenhæng mellem folks intelligens og deres evne
til at tjene penge? Jeg vil tro der er en hel del nyrige, der ville
ønske du havde ret:

<http://weirdtechnewshub.blogspot.com/2006/07/top-10-dumbest-online-business-ideas.html>

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Bruno

Dato : 04-08-06 19:52

Robert Piil wrote:
> Du mener der er en sammenhæng mellem folks intelligens og deres evne
> til at tjene penge?

Intelligens er mange ting. Uanset hvad så kan vi vil blive enige om at
skal man tjene mange penge er det nødvendigt med dygtighed og/eller
held, enhver der kan få $3 mill for at deltage i en fest har forstået og
udnytte markedet for den slags.

Jeg vil tro der er en hel del nyrige, der ville
> ønske du havde ret:
>
> <http://weirdtechnewshub.blogspot.com/2006/07/top-10-dumbest-online-business-ideas.html>

Jeg ved ikke helt hvad du vil sige med det link, om noget så dokumentere
det jo bare at dem med de rigtige ideer kan tjene penge. Og måske at vi
andre nogle skulle tage lidt flere chancer i stedet for, at tænke det er
der ikke et marked for.

Mvh

Bruno

Fra : Robert Piil

Dato : 04-08-06 20:11

On Fri, 04 Aug 2006 20:51:41 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

> [...]
>skal man tjene mange penge er det nødvendigt med dygtighed og/eller
>held, enhver der kan få $3 mill for at deltage i en fest har forstået og

Det kan vi sagtens, men der er ingen sammenhæng mellem hvad du før
skrev.

> [...]
>det jo bare at dem med de rigtige ideer kan tjene penge. Og måske at vi
>andre nogle skulle tage lidt flere chancer i stedet for, at tænke det er

Der er ingen umiddelbar sammenhæng mellem dygtighed og rigdom.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Bruno

Dato : 05-08-06 12:18

Robert Piil wrote:

> Det kan vi sagtens, men der er ingen sammenhæng mellem hvad du før
> skrev.

Hvorfor ikke?

Jeg skrev man var nødt til at tage Paris lidt seriøs da hun forstod og
tjene mange penge, hvorefter jeg så har skrevet det kræver dygtighed
og/eller held at tjene mange penge.

> Der er ingen umiddelbar sammenhæng mellem dygtighed og rigdom.

Det kommer da an på hvordan man bliver rig.

Hvis man vinder i lotto så er det held, medmindre det er takket være et
super system, og arver man en masse penge er det nok heller ikke
dygtighed (dog afhængig af omstændighederne).

Men i mange andre tilfælde vil det da være dygtighed, ofte kombineret
med flid osv., og de eksempler du kom med viser da netop at blandt dem
som prøver og forfølge en ide kan der opstå rigdom. Man kan sagtens være
dygtig til noget der ikke gør en rig, men bliver man rig på at sælge
breve fra julemanden så har man da været dygtig til udnytte en ide.

Mvh

Bruno

Fra : Robert Piil

Dato : 05-08-06 12:26

On Sat, 05 Aug 2006 13:18:26 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Hvorfor ikke?

Det betyder noget andet at sige det kræver held ELLER dygtighed at
blive rig end:

>Jeg skrev man var nødt til at tage Paris lidt seriøs da hun forstod og
>tjene mange penge, hvorefter jeg så har skrevet det kræver dygtighed
>og/eller held at tjene mange penge.

Ja, og? Jeg er uenig i dit første udsagn, men ikke i det andet.

>Det kommer da an på hvordan man bliver rig.

Netop.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 04-09-06 13:39

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> wrote in message

<http://weirdtechnewshub.blogspot.com/2006/07/top-10-dumbest-online-business
-ideas.html>

Det er jo klart OT, men det er alligevel bare grineren

-Michael.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 04-09-06 13:34

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg kan selvfølgelig tage fejl og skifte mening. Og hvis hun udgiver
> et uimodståeligt popnummer, kan jeg godt nyde det. Det synes jeg ikke,

Var det ikke også det man sagde om Madonna da hun begyndte sin karriere.
Folk elskede at hade hende, men hun fik success alligevel.... Hendes navn er
jo i den grad også et "brand".

-Michael.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-08-06 11:22

Jan Holm skrev:

>Hvis man i radioen havde sagt at det var den nye med Gwen Stefani
>så havde det været et dejligt sommerhit med den der brandsmarte
>reggae agtige sommervibe.

Hvis det havde lydt på samme måde som det gør, havde det fået samme
bedømmelse fra undertegnede

>Vi har en grundlovssikret ret til at have vores egen mening, brug den.

Ja og vi har også lov til at have en mening som åbenbart ikke passer dig.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-08-06 11:35

Ivan V. Klattrup skrev:

> havde det fået samme bedømmelse fra undertegnede

Lige for at præcisere hvad der menes, at det havde været noget bras, og
den nævnte påståede sanger[1] burde stoppe karrieren øjeblikkeligt

[1] aner ikke hvem den dersens Gwen Stefani er, men hvis det er i samme
stil hendes sang er det i hvert fald overflødigt.
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Familien Hansen

Dato : 03-08-06 17:53

> [...]
>
> [1] aner ikke hvem den dersens Gwen Stefani er, men hvis det er i samme
> stil hendes sang er det i hvert fald overflødigt.

Jeg synes faktisk at Stars Are Blind er et udemærket "easy listening" nummer
og selvom min musikinteresse ikke helt går i den retning, så synger Gwen
Stefani nu også udemærket i mine øre.

Jeg kan til gengæld sagtens komme på masser af store kendte kunstnere, men
masser af år og hits på bagen, derlaver det værste bras, så... naturligvis
er smag og behag forskelligt. Personligt synes jeg at Paul McCartney
indimellem har lavet bras, det samme har Rolling Stones og såmænd også Jean
Michel Jarre og Madonna...

Fra : Robert Piil

Dato : 04-08-06 19:30

On Thu, 3 Aug 2006 02:08:20 +0200, "Jan Holm" <nospam@tia.blabla>
wrote:

>Vi har en grundlovssikret ret til at have vores egen mening, brug den.

Den har du jo lige frataget os - nu kan vi jo ikke synes skidt om
Paris Hilstons musik, uden at blive regnet for at være
massepsykotiske.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Jan Holm

Dato : 05-08-06 02:37

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> wrote
> Den har du jo lige frataget os - nu kan vi jo ikke synes skidt om
> Paris Hilstons musik, uden at blive regnet for at være massepsykotiske.

Der kommer så meget stinkende dårligt musik som
aldrig bliver svinet herinde - så ja jeg syntes det er
lidt massepsykotisk at alle står i kø på hinanden for
at rakke ned på et objektivt set ok nummer.

Havde nummeret været med Gwen Stefani (bruger det
eksempel da Paris lyder nøjagtigt ligesådan) så havde der
end ikke været et eneste pip herinde omkring den sang.

Når det kommer til personen Paris, eller det billede medierne
har tegnet, så er jeg sikkert på samme bølgelængde som alle
andre herinde (klammo linselus) Men det er da lidt ærgeligt at
folk ikke kan skille personen og musikken ad.

Jeg vil vædde på folk der i denne tråd har disset Paris har siddet
og vippet med foden og mumlet even though the stars are.....
Indtil de hørte det var hende !

Mvh
Jan Holm

Fra : Robert Piil

Dato : 05-08-06 10:10

On Sat, 5 Aug 2006 03:36:58 +0200, "Jan Holm" <nospam@tia.blabla>
wrote:

>Der kommer så meget stinkende dårligt musik som
>aldrig bliver svinet herinde - så ja jeg syntes det er
>lidt massepsykotisk at alle står i kø på hinanden for
>at rakke ned på et objektivt set ok nummer.

Man kan sagtens argumentere for at - stort set - al musik der idag får
lov til at blive udgivet, objektivt set, er ok. Så snart der er et af
de store pladeselskaber indover, er musikere og teknikere jo ikke
amatører længere.

Det var helt anderledes i 60'erne, der fik bands som Beatles og
Rolling Stones lov til at udgive deres første elendige forøg på at
spille musik.

Den der demagogiske leg med at latterliggøre alle der mener noget
andet end dig - iøvrigt helt uden hensyn til argumenter eller lign. -
må du gerne pakke væk igen.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Otto J.

Dato : 07-08-06 20:32

> Havde nummeret været med Gwen Stefani (bruger det
> eksempel da Paris lyder nøjagtigt ligesådan) så havde der
> end ikke været et eneste pip herinde omkring den sang.

Jeg starter lige med at gøre mig selv inhabil i diskussionen: jeg har såvidt
jeg ved ikke hørt nummeret - men rent hypotetisk: Hvad nu hvis dét man har
et problem med _netop_ er at man ikke kan høre forskel på hende og Gwen
Stefani? Lidt ala den nyeste Madonna plade, der rent musikalsk lige så godt
kunne have været en Kylie Minogue plade? Der er ikke den store revolution i
at Gwen Stefani lyder som Gwen Stefani, så hvorfor skulle man skrive om
dét - men hvis der kommer en ny kunstner og bare lyder som en dårlig kopi af
Gwen Stefani, så forstår jeg godt at folk hidser sig en smule op over at
nummeret partout skal råspilles (hvilket i så fald er gået min næse forbi,
som sagt).

Om det er direkte bræk-fremkaldende som f.eks. Basshunter, der p.t. har
glæden af at være den eneste kunstner udover Nik & Jay (BOING, så blev der
skiftet kanal) der får mig til at skifte kanal, det kan jeg som sagt ikke
udtale mig om...

Mvh. Otto (som HAR ejet to Aqua plader...)

Fra : Jan Holm

Dato : 07-08-06 21:44

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> wrote

> men rent hypotetisk: Hvad nu hvis dét man har et problem med _netop_ er
> at man ikke kan høre forskel på hende og Gwen Stefani?

Det var ikke just det der blev skrevet. At Paris Hilton bliver spillet
i radioen, hænger sikkert sammen med at den tester godt i lyttertests,
den sælger godt. Jeg finder det morsomt at alle giver udtryk for at det
er noget være bras - men deres handlinger når man kan være anonym
viser et andet billede

Mvh
Jan Holm

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 05-08-06 09:00

"Jan Holm" <nospam@tia.blabla> skrev i en meddelelse
> [...]
> reggae agtige sommervibe.
>
> Vi har en grundlovssikret ret til at have vores egen mening, brug den.

Nu stinker Gwen Stefani jo blot ligeså meget som Paris Hilton. Eller som
alle andre "kunstnere", der ikke kan lave musik selv.

Fra : ASKF

Dato : 12-08-06 23:33

Sren Kjeldsen ytrede sig i <neYAg.21$Ad.7@news.get2net.dk> med dette:

>"Jan Holm" <nospam@tia.blabla> skrev i en meddelelse

>Nu stinker Gwen Stefani jo blot ligeså meget som Paris Hilton. Eller som
>alle andre "kunstnere", der ikke kan lave musik selv.

Det var en lidt voldsom udtalelse og sandsynligvis ikke videre
gennemtænkt. Langt de fleste sangere og musikere (inden for alle genrer)
skriver hverken tekster eller musik selv, men fremfører og fortolker
andres værker.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Per Hansen

Dato : 13-08-06 11:19

ASKF wrote this

> [...]
> gennemtænkt. Langt de fleste sangere og musikere (inden for alle genrer)
> skriver hverken tekster eller musik selv, men fremfører og fortolker

Hvilket omvendt viser at de ikke har særlig meget musikalsk talent, den
rækker lige til at synge og det er det hele.

--
Per Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 12:36

On Sun, 13 Aug 2006 05:18:31 -0500, Per Hansen
<onoman99opo****etikon@yahoo.dk> wrote:

>Hvilket omvendt viser at de ikke har særlig meget musikalsk talent, den
>rækker lige til at synge og det er det hele.

Så du mener at man skal være både en dygtig komponist og en dygtig
tekstforfatter, for at have et musikalsk talent?
Hold da op hvor er der mange talentløse msuikere så, bl.a. korpiger,
symfoniorkestre........

/Alex

Fra : Per Hansen

Dato : 14-08-06 19:06

Alex Linaa wrote this

> [...]
> tekstforfatter, for at have et musikalsk talent?
> Hold da op hvor er der mange talentløse msuikere så, bl.a. korpiger,

Ja, deres talent rækker lige til at synge/spille og ikke til at skrive,
altså de er ikke noget videre et musikalsk talent.
En hver kan lære at spille et instrument eller få trænet sin stemme
til at lyde flot og godt, men ikke alle kan lære at skrive musik, for det
kræver nemlig et musikalsk talent.

--
Per Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 19:24

On Mon, 14 Aug 2006 13:05:40 -0500, Per Hansen
<onoman99opo****etikon@yahoo.dk> wrote:

>Ja, deres talent rækker lige til at synge/spille og ikke til at skrive,
>altså de er ikke noget videre et musikalsk talent.

Det var da godt nok en alternativ definition på musikalsk talent, og
en nedgørelse af alverdens dygtige musikere.

>En hver kan lære at spille et instrument

Øhh...nej!
Enhver kan lære at få lyde ud af et instrument, men det er de færreste
beskåret at kunne beherske et instrument.

> eller få trænet sin stemme til at lyde flot og godt

Sludder. Det er ret få menensker der overhovedet kan lære at synge en
ren tone, og endnu færre der kan lære at synge flot.

/Alex

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-09-06 13:58

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> Folk elskede at hade hende, men hun fik success alligevel.... Hendes navn er

Så ved vi jo så om ca. 20 år om Paris Hilton var andet end "a big
fake smile and a painted on tan".

--
Christian
http://www.yee-haw.dk