Problem med 6610i
Fra : vmx

Dato : 01-08-06 18:58

Jeg har problemer med en Nokia 6610i

Desværre er den lige netop over 2 år... såe.. tja

Det er mig klart, at alt går kaput før eller senere, og det kan også tænkes,
at jeg bare skal smide den væk, men inden dette sker, vil jeg spørge her,
om nogen mon har haft et lignende problem, samt om der findes en løsning.

Telefonen har i det store hele haft et "godt" liv, godt behandlet, ingen
ridser,
aldrig tabt, aldrig fået vand.. etc.

Problem: Telefonen er død (næsten)

Det startede for ca 1 måned siden, hvor telefonen, trods frisk opladet
batteri, pludselig slukkede sig selv. Herefter kunne den tændes og fungere
normalt. Dette er sket 3 gange. Udover dette intet at bemærke, ej heller
nedsat standby tid. ( ja, jeg har tænkt på at batteriet er fejlen,
meeeen... )

I dag er telefonen pludselig totalt død. Kan ikke tændes.

Følgende er forsøgt:

1) Batteriet er målt til 3.9 V

2) Telefonen har været en tur i laderen, 6 timer, batteriets spænding steg
til 4.11 V

3) Sim kort udtaget og renset, det samme med kontakt flader i telefon, sim
og batteripoler.

4) Tastatur afmonteret, intet støv eller skidt dér

5) Telefonen tænder ikke hverken med sim kort monteret eller ej ( den skal
kunne tændes
uden sim kort )

6) Telefonen tænder ikke uanset den kører på batteri eller oplader.

7) Tænd-knappen holdes nedtrykket i 20 sekunder eller mere, intet skér
udover een "sjov"
detalje: Med fast mellemrum, ca. 15 sekunder, kommer der et svagt blink i
tastaturet.. hmmnn

Nogen der har en løsning, eller er det bare skraldespand ?

FUT til dk.teknik.telefoni.mobil

Mvh
Robert

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 01-08-06 19:11

Det kan godt være batteriet er ''færdigt'' og skal udskiftes.

Hvis du er glad for din mobil, så vil jeg da prøve at skifte batteriet.

Prøv at opdatere softwaren i den, ved ikke om det skulle hjælpe, men det er
da et forsøg værd.

Ellers så kan du sælge den som defekt, evt. til res. dele.

Fra : vmx

Dato : 01-08-06 19:34

Sønderbronx (6400)" <ingenmail@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> da et forsøg værd.
>
> Ellers så kan du sælge den som defekt, evt. til res. dele.

Ja, det med en software update ville være fint, men telefonen er jo død.

Jeg tror ikke det er batteriet, ellers kunne det vel ikke holde spændingen ?

PS: Er der nogen i Vejle centrum ( 7100 ) der har et batteri jeg kan låne
i 5 minutter ? Jeg vil helst ikke smide et par hundrede ud på et batteri
hvis det viser sig at det ikke er problemet

Fra : JE

Dato : 01-08-06 20:27

"vmx" <mitrigtige_fjerndette_navn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der har en løsning, eller er det bare skraldespand ?

Jeg kan kun sige, at jeg havde en 6610i og har den fsv. stadig som også går
ud uden nogen grund og varsel af sig selv. Jeg kan dog godt tænde den, men
hvorfor den helt umotiveret går ud er en gåde, der kan gå dage imellem og
der kan gå bare en time.
Jeg mener dog at have lokaliseret det til at stød kan fremprovokere det, men
helt endegyldigt er det ikke.
Prøv at tabe tlf. og se om det hjælper :)