infocare tager pris for ikke at lave noget
Fra : Joker

Dato : 01-08-06 16:39

Jeg har haft en printer til reparation hos infocare.
Det hed sig den skulle kunne printe på cder, men det kunne den ikke.
Inden jeg afleverede den til reparation, spurgte jeg om garantien dækkede
den. JA, sagde damen i receptionen, og spurgte derefter om jeg ville afhente
den når den var færdig, eller de skulle sende den, for det var alligevel
gratis. Jeg sagde derfor de gerne måtte sende den.

Jeg fik printeren tilbage i sidste uge, hvor der stod den virkede fint, de
havde ikke fundet nogle fejl.

Glad som jeg var, prøvede jeg igen, men nej, den virkede stadigvæk ikke. Jeg
ringede til infocare og fortalte om det, og de sagde jeg bare skulle sende
den ind igen.
I dag har jeg så fået en regning på 787,5 kr.
110 for returfragt, 490 for tilb.afvist /NFF (hvad det så end er) og 30 kr i
gebyr. Ja og så selvfølgelig moms oveni.

Jeg ringede til dem, men de tog ikke tlf.
Hvad gør jeg nu? Er det bare ærgeligt sunny boy, du har brugt et lorte firma
eller kan jeg gøre noget?
Håber jeg får fat i dem inden de ser på min printer igen, så meget er den
slet ikke værd!
Det er en cannon 4000 pixma. Håber i har et godt råd.
Håber ikke alt for mange bruger infocare med den dårlige service.

Fra : Wilstrup

Dato : 01-08-06 16:42

"Joker" <nej@tak.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er en cannon 4000 pixma. Håber i har et godt råd.
> Håber ikke alt for mange bruger infocare med den dårlige service.

henvend dig evt. til en forbrugerforening -se www.forbrug.dk - gebyret er
lavt og hvis du får ret, så koster det ikke noget.
--
Wilstrup

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 17:15

Joker wrote:
> Det er en cannon 4000 pixma. Håber i har et godt råd.
> Håber ikke alt for mange bruger infocare med den dårlige service.

Ja den model skal kunne printe på cd'er/dvd'er. Hvad går der galt under
print?
Du har installeret softwaren som gør det muligt at printe på disse medier?
Og monteret den bakke som cd'en lægges i, inde i maskinen? Og læst
fremgangsmåden i manualen på den medfølgende cd-rom?

MVH Peter

Fra : Joker

Dato : 01-08-06 17:24

Den siger at den ikke genkender skiven. Da jeg fik den tilbage fra
reparation første gang, lykkedes det mig at printe på den første skive jeg
prøvede med, derefter meldte den bare fejl.

Jeg har læst fremgangsmåden, prøvet med 3 forskellige skiver, og enda
installeret softwaren på 2 forskellige maskiner.
Printeren vil ikke skrive på skiver. Jeg har prøvet ikke at skubbe cd-bakken
nok ind, prøvet at skubbe den lige til pilene og enda prøvet at skubbe den
for langt ind.

Vh
Kris

Fra : J.K.Arning

Dato : 01-08-06 20:11

On Tue, 1 Aug 2006 18:23:35 +0200, Joker wrote:

> Den siger at den ikke genkender skiven. Da jeg fik den tilbage fra
> reparation første gang, lykkedes det mig at printe på den første skive jeg
> prøvede med, derefter meldte den bare fejl.

Du er opmærksom på at det kræver specielle skrivbare CD`er?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Joker

Dato : 01-08-06 20:53

Ja, har købt to forskellige slags. Det skal lige siges at jeg fik også
skrevet på nogle inden den var til rep første gang.

Fra : Nicolai

Dato : 02-08-06 20:32

"Joker" <nej@tak.com> wrote in message news:eanv68$1uc9$1@gnd.k-net.dk...

> Den siger at den ikke genkender skiven. Da jeg fik den tilbage fra
> reparation første gang, lykkedes det mig at printe på den første skive jeg
> prøvede med, derefter meldte den bare fejl.

Ved ikke om det hjælper i din situation, men der var en som oplevede noget
lign med en printer af samme type.

http://groups.google.dk/group/dk.edb.hardware/browse_thread/thread/be4a3a114ea41d26/b34a389ea04d912d?lnk=gst&q=en+lille+historie&rnum=1#b34a389ea04d912d

Måske du selv kan løse det, lige som Ebbe.

Nicolai

Fra : Joker

Dato : 03-08-06 06:30

Det vil jeg da helt sikkert forsøge, hvis den ikke er fixet når jeg får den
tilbage igen.

Fra : HKJ

Dato : 01-08-06 17:42

Joker wrote:
> I dag har jeg så fået en regning på 787,5 kr.
> 110 for returfragt, 490 for tilb.afvist /NFF (hvad det så end er) og 30 kr i
> gebyr. Ja og så selvfølgelig moms oveni.

Da du indleverede printeren skrev du vel også under på at de måtte kræve
penge, hvis de ikke kunne finde fejl?

Hvis du ikke har fået noget at vide om det, så behøver du ikke bekymre
dig om regningen.

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek/2/fejl-og-mangler/varer/4/

Fra : Joker

Dato : 04-08-06 10:17

Jeg ringede til dem d. 2/8 og fik at vide deres telefoner ikke virkede efter
jeg havde været 10 min i kø. Skrev derefter en mail til dem hvor de først
svarede dagen efter.
JEg skrev lidt frem og tilbage med en Thomas Østergård. Da jeg fortalte ham
hvad jeg havde prøvet holdt han op med at svare. Prøvede at ringe til dem
igen i dag, og efter lang kø fik jeg igen at vide deres telefoner ikke
virker.
Har nu måttet skrive en mail mere til dem. Kan ikke få noget at vide om min
printer, og de svarer ikke på om jeg kan vente med at betale regningen.

Dårlig service af sådan et firma, når jeg allerede fortalte dem i første
mail at jeg rejser i morgen. Jeg har jo ingen mulighed for at gøre noget.