UL filer via Transmit til mac!?
Fra : Carsten Matzon

Dato : 11-01-01 20:12

Hejsa

Jeg sidder og ul en masse store filer til en kammerat der lige har fået en
kickass linie..Men han kan ikke mounte .img filer...
Filerne er overført fra Mac til Mac via Transmit...
Er der noget vil skal være opmærksom på eller?
Mener det er vel resource fork'en der er røget en tur...

Mvh

Carsten

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 11-01-01 21:57

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:

> [...]
> Er der noget vil skal være opmærksom på eller?
> Mener det er vel resource fork'en der er røget en tur...

En i.img fil er en nøgen diskimgage fil med resource gren og datagren,
så derfor SKAL filen overføres i MacBinary mode (IKKE at forveksle med
Binary Mode).

Hvis man kommer til at overføre filen i Binary skrider Resoucegrenen i
svinget og så kan man godt skrotte den .img fil man har hentet ned.
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : Peter Gersmann

Dato : 11-01-01 22:02

In article <1en3bf0.1r02ue216r1e9sN%spambait@use.reply.to>,
webmaster@mariama.net wrote:

> Hvis man kommer til at overføre filen i Binary skrider Resoucegrenen i
> svinget og så kan man godt skrotte den .img fil man har hentet ned.

Er det ikke muligt at strippe resource-delen, sende den bagefter og
samle filen i f.eks. ResEdit?

//Peter

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 11-01-01 22:41

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Er det ikke muligt at strippe resource-delen, sende den bagefter og
> samle filen i f.eks. ResEdit?
>
> //Peter

Tja..du kan da godt kopiere resoucegrenen fra i en .rsrc fil og gi' den
en gang stuffit eller .bin før den overføres, modtager skal så sidde og
klippe-klistre med ResEdit og tilføje de korrekte type/creator koder, så
alt er i teorien muligt. Dog tror jeg det er de færreste Macbrugere der
gider al den ulejlighed. Hvis ikke filen er meget stor tror jeg de
fleste foretrækker at overføre den en gang til. I ét stykke!