Hjælp: skal hente billede og læg det ind i~
Fra : DeBoss

Dato : 19-06-01 10:35

Hej alle..
jeg håber meget på noget hjælp herindefra..

Jeg har absolut ingen erfaring med VBS og er så blevet sat til at hente
filer fra en FTP ind på local HD. derefter udtrække en tabel med numre
hvorefter der skal undersøges om der findes en fil med samme nummer, og hvis
der gør skal filen (billedet) indsættes i en Database...

Jeg tror det meste virker.. jeg henter fint filer, og også den liste af
numre der skal søges efter, men jeg kan ikke få den til at læse billedet ind
i en variabel og derefter ind i DB.. og jeg har ingen ide om hvad der er
galt...

er der ikke godt en venlig sjæl der kan give et hint ???

Mvh Dennis

Her følger koden...:
Bemærk.. billeder hentes i andet program... og ligger på d:\images
Ved genming i DB sletter den det existerende billede og indsætter NULL
(variabel er åbenbart tom !)

'*******************************************************
' Created: 14:58 18-06-2001
' Hent alle billed filer fra FTP-BB - slet fra FTP
' lav tabel ud fra DB med alle edbnumre tilknyttet BB
' Gem billede i DB (if any) og slet fra Local HD
'
'********************************************************

DIM FileName
DIM fso
DIM sSQL
DIM kSQL
DIM rs
DIM Picture
DIM Str
DIM ai

' Billeder ER hentet på dette tidspunkt, det gøres bare ikke i dette program
endnu

Const FPath = "D:\images\"

Set Conn = CreateObject("ADODB.Connection")
Set Str = CreateObject("ADODB.Stream")
Conn.Open "DSN=DB_local"

On Error Resume Next

'.... hent evt billednummer fra DB (prefix, edb_nr, suffix)
sSQL = "select string(forhandler_prefix_suffix.prefix, bil.edb_nr,
forhandler_prefix_suffix.suffix) "
sSQL = sSQL & "from {oj bil INNER JOIN forhandler_prefix_suffix on
bil.forhandler_nr = forhandler_prefix_suffix.forhandler_nr} "
sSQL = sSQL & "where bil.edb_nr is not null and bil.salgspris is null and
bil.slettet is null;"
Set rs = Conn.Execute(sSql)

'msgbox "---> " & ssql

FildsCount = rs.Fields.Count - 1
ON ERROR RESUME NEXT

ai = 0
Do While Not rs.EOF
Str.Open
Str.Type = 1
Str.LoadFromFile FPath & rs(ai) & ".jpg"
Picture = Str.Read
Str.Close
kSQL = "update billede set billede = '" & picture & "' where bil_nr =
555732;"
'(select bil_nr from bil where edb_nr = '" & rs(ai) & "')
Conn.Execute(kSql)
msgbox ksql & "---> " & rs(ai)

rs.MoveNext

Loop

rs.Close

msgbox "Done"

Fra : DeBoss

Dato : 20-06-01 12:29

Er det så svært at ingen kan hjælpe ???

Fra : DeBoss

Dato : 20-06-01 14:34

Jeg har fundet ud af af billedet gemmes fint nok i mstream objectet.. da jeg
kan gemme det med SaveToFile bagefter, så det er kun indsætningen i DB der
kikser ???

Heeelp

Fra : Per Madsen

Dato : 20-06-01 23:29

Hej Dennis

Jeg kender én metode til at gemme billeddata.

Prøv at oprette et felt i databasen af type: dbLongBinary og kald det f.eks
ImageData
Herefter opretter du en billedboks på din form med datasource lig med dit
dataobject
og .datafield= "ImageData"
Når du bruger LoadPicture(FilNavn$) vil ImageData automatisk blive opdateret
når
current record ændres. Ligesom billedet skifter når current record ændres.

Billedboksen kan være invisible og det virker stadig.
Billedboksen kan dynamisk til og frakobles ved at sætte .datafield =
"ImageData" eller .datafield = ""

mvh

Per