Tagnedløbsbrønd
Fra : Stefan

Dato : 30-07-06 23:55

Hej derude

Med alt det vand vi får denne sommer.....så vil jeg til at etablere nogle
nye nedløb fra mit hårdt pressede parcelhus-tag De to eksisterende er
simpelhen ikke nok, så der skal nogel nye hen i den anden ende af huset
også.

Jeg har fået styr på faskine-størrelser m.v. - men havde overset den brønd,
som jo også skal etableres ved selve nedløbet. Til min skræk ser jeg nu, at
1 brønd koster 1000-1200 kr....og jeg skal bruge 2.....

Hvordan i alverden kan et plastikrør koste så meget???? Er der nogen
alternativer (som også holder de næste mange år) ?

Stefan

Fra : Ivan

Dato : 31-07-06 16:02

"Stefan" <slc_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan i alverden kan et plastikrør koste så meget???? Er der nogen
> alternativer (som også holder de næste mange år) ?

Tja det det gør det jo.
Så skal du nok se om du kan finde nogle brugte i beton, det er bare lidt
tungt at arbejde med.
Tror ikke der er andre veje end den dyre.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-06 22:30

> Jeg har fået styr på faskine-størrelser m.v. - men havde overset den
> brønd, som jo også skal etableres ved selve nedløbet. Til min skræk ser
> jeg nu, at 1 brønd koster 1000-1200 kr....og jeg skal bruge 2.....

Hvis det er nogen trøst, så pev jeg også noget så gevaldigt. Der vel for 30
kr materialer, så de holder sig en rigtig pæn fortjeneste på det. Vi købte
nyt fordi vi havde sparet 3.000 kr på faskinen, men ellers kunne det jo
været at du kunne finde noget hos et nedbrydningsfirma?

Mvh Maria

Fra : Max

Dato : 01-08-06 15:48

Hej Stefan

> brønd, som jo også skal etableres ved selve nedløbet. Til min skræk
> ser jeg nu, at 1 brønd koster 1000-1200 kr....og jeg skal bruge 2.....

Du overlever det nok, men ellers er der jo den mulighed at besøge
et lavpris byggemarkede syd for grænsen, der er mange af tingene
at købe til næsten halv pris.

Mvh Max