Suzuki GS450E '84
Fra : Peter G. Kjær

Dato : 19-06-01 09:50

Hej !

Jeg har købt en Suzuki GS450E fra '84.
Når jeg, til, efteråret skal til at sætte den i stand, skal jeg bruge nogle
stumper og her kommer så mit spørgsmål:
fra hvilke modeller kan jeg bruge f.eks. motor dele
(GS400, GS550 ......)?

Hvis jeg f.eks. gerne vil have 2 skiver på for, eller een
bag (i stedet for tromle), kan man så hente det fra andre
modeller ?

Med venlig hilsen og på forhånd tak !

Peter

Fra : Armand

Dato : 20-06-01 16:19

Peter G. Kjær <pgk@pox.holsths.dk> skrev i en
> [...]
nogle
> stumper og her kommer så mit spørgsmål:
> fra hvilke modeller kan jeg bruge f.eks. motor dele

Nu er en GS 550'er en firecylindret motor imod din tocylindrede, så dén
går nok ikke

> Hvis jeg f.eks. gerne vil have 2 skiver på for, eller een
> bag (i stedet for tromle), kan man så hente det fra andre
> modeller ?

Maget sandsynligt!
Kig grundigt på sagerne inden at du beslutter dig!
Hvad skivebremse angår, så skal du være opmærksom på at der skal være
øjer på forgaffelbenet til montering af caliberen også! Er der ikke
forberedt derved, så skal du også have dig et ben med!

Hvad angår skivebremse-ombygning bagpå, så er en komplet bagsvinger med
bremse og hjul nok den bedste løsning!

Men alt i alt bliver det en god udgift at hænge på 4½'eren, sikkert
imellem ¼ og ½ af modellens værdi :-/
Lad dig nøjes med 4½'erens kvaliteter og gem istedet pengene til
næstkommende modelskifte :-/

--
Armand.

Fra : Peter G. Kjær

Dato : 21-06-01 08:22

Øhhh, det var en svipser den med GS550'eren; det vidste jeg faktisk godt,
men ellers syntes jeg at der en hel del model-betegnelses-forvirring omkring
Suzuki fra de årgange.

Tak for dit svar, Armand. Jeg er faktisk super glad for min Suzuki. Det er
den
første MC jeg har haft plader på (i en lille uge nu) siden jeg fik stjålet
min ikke
forsikrede XS 750'er. Jeg havde en XJ 600 fra '92 i 3 år inden jeg fik
spurgt
om afgift og så viste det sig at være for dyrt for mig. Så bare det at kunne
komme ud at køre gør at jeg ville have været glad for noget der bare havde
2 hjul og en motor. Håber også, for første gang i mit liv, at kunne komme
til et eller andet træf, komsammen, køretur eller lignende.

Peter

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-06-01 13:39

Træf og køretur.. Hmmm. Hvor i landet kommer ud fra ? Hvis det er i nærheden
af Århus, er du velkommen til at tage en tur med os. Der er også et par
stykker i klubben, som har haft en magen til din og pt. har vi en som af og
til kommer og kører en tur med os. Det er faktisk den samme MC de alle 3 har
haft på skift

--
Mvh.
Henrik