Gødning af græs
Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 10:40

Hej,

Græsset blev klippet ned, for meget ned, primo juli, og er nu visnet en hel
del.
Hvornår kan og må jeg gøde? Dvs, skal det først gro lidt, før det får
gødning, så gødning ikke ødelægger det?

Tænkte nemlig på, om det skulle have noget her inden regnen, hvis ellers der
kommer regn denne gang..

vh Flemming

Fra : Ding-Dong

Dato : 30-07-06 10:51

Flemming skrev i en meddelelse
> Græsset blev klippet ned, for meget ned, primo juli, og er nu visnet en
> hel del.
Jeg har gødet mit i år, det er første gang siden vi overtog huset i 2002. De
andre år er det også visnet så jeg tror bestemt ikke det er gødningen der er
skyld i det - nok nærmere den kraftige varme fra den fantastiske sol:)
Græsset skal nok blive grønt igen. Alene med de tordenskrald vi har fået
inden for den sidste uge med tilhørende vand har ændret en smule på
græsplænen i positiv retning.

> Hvornår kan og må jeg gøde? Dvs, skal det først gro lidt, før det får
> gødning, så gødning ikke ødelægger det?
Jeg vil selv gøde i midten af september. Jeg kan ikke huske hvorfor jeg er
taget den beslutning men mener jeg læste mig til det.
Med hygsom hilsen

Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 13:08

"Ding-Dong" <viper_1337@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> De andre år er det også visnet så jeg tror bestemt ikke det er gødningen
> der er skyld i det - nok nærmere den kraftige varme fra den fantastiske

Ja, det skriver jeg jo også indirekte. Når man klipper for meget ned, og
solen bager, så visner græsset.
Du har ikke læst mit indlæg rigtigt. Måske jeg ikke har forklaret mig godt
nok

> Græsset skal nok blive grønt igen. Alene med de tordenskrald vi har fået
> inden for den sidste uge med tilhørende vand har ændret en smule på
> græsplænen i positiv retning.

Vi har fået 0 mm

> Jeg vil selv gøde i midten af september. Jeg kan ikke huske hvorfor jeg er
> taget den beslutning men mener jeg læste mig til det.

Jeg plejer at gøde i April/maj og august.

Mvh Flemming

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-06 22:25

> Jeg vil selv gøde i midten af september. Jeg kan ikke huske hvorfor jeg er
> taget den beslutning men mener jeg læste mig til det.

Det er alt for sent. Græsset når ikke at bruge gødningen, og så går det til
spilde = vandes ned i grundvandet. Og spildt gødning er som at brænde penge
af.

Mvh Maria

Fra : Henning Lund

Dato : 01-08-06 08:42

Maria Frederiksen wrote:

> Det er alt for sent. Græsset når ikke at bruge gødningen, og
> så går det til spilde = vandes ned i grundvandet. Og spildt
> gødning er som at brænde penge af.

Sært, gad vide hvorfor alle sportspladser så gøder i september?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : kris b

Dato : 01-08-06 13:08

> Det er alt for sent. Græsset når ikke at bruge gødningen, og så går det
> til spilde = vandes ned i grundvandet. Og spildt gødning er som at brænde
> penge af.
>
> Mvh Maria
jeg troede ikke du gad rigtigt græs?
i resten af landet gror græsset til engang i november
og august/september er absolut et godt tidspunkt at give det lidt krudt.
hvis altså ikke man hader at slå plænen eller dyrker mos istedet.
mvh
kris b

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 30-07-06 17:05

Flemming wrote:
> [...]
> gødning, så gødning ikke ødelægger det?
>
> Tænkte nemlig på, om det skulle have noget her inden regnen, hvis

Glem alt om gødning nu. Græsset mangler ikke gødning, det mangler vand....
De visne pletter betyder ikke noget. Græsset kommer igen sammen med regnen.
Der ganske normalt med visne pletter i øjeblikket.

Med hensyn til gødning gøder jeg min plæne 3 gange om året.
En grundgødskning med npk sammen med resten af haven i løbet af sen
vinter/tidlig forår.
Græsset får samme tur + 20% rent kvælstof når det begynder at gro i
april/maj.
Igen npk i slutningen af juni.

--
Carsten (3600)