Antal meter fra skel ?
Fra : SpookiePower

Dato : 30-07-06 09:01

Jeg skal til at opstille et haveskur på 4,5 m2 i et hjørne
af min have. Jeg er blevet fortalt at det skal stå mindst
2 meter fra vores hæk som jeg deler med naboen. Er der
noget hold i dette ?

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 09:14

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal til at opstille et haveskur på 4,5 m2 i et hjørne
> af min have. Jeg er blevet fortalt at det skal stå mindst
> 2 meter fra vores hæk som jeg deler med naboen. Er der
> noget hold i dette ?

Nej, jeg mener det er som følgende:

Skur og lign. indtil 10 kvm. må bygges i skel i en højde af max. 180 cm.
stigende til max. 250 cm. 2.5m fra skel.

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 09:16

> [...]
> af min have. Jeg er blevet fortalt at det skal stå mindst
> 2 meter fra vores hæk som jeg deler med naboen. Er der

Holstebro kommune skriver på:
http://www.holstebro.dk/default.aspx?path={826D25BA-481B-46F0-9F2D-199230C84A59}&source=/Bo%20og%20Byg/Byggeri/Parcelhuse,%20r%c3%a6kke-%20og%20k%c3%a6dehuse/Byggeri%20uden%20tilladelse%20og%20anmeldelse.aspx

Småbygninger på under 10 m² (redskabsskure, drivhuse o.lign.) der overholder
følgende betingelser, og forudsat der ikke er regler for dem i en lokalplan:

a.. Arealet må højst være 10 m2
b.. Bygningen skal være fritliggende, herved forstås, at afstanden til
andre bygninger skal være mindst 2,50 m. Hvis der f.eks. bygges til et andet
udhus, så det samlede areal overstiger 10 m2, kræves altså tilladelse
c.. Højden må højst være 2,50 m. Placeres bygningen ved naboskel må højden
ikke være mere end 1,80 m over terræn i skellet. Højden kan øges fra 1,80 m
i skellet til 2,50 m i en afstand af 2,50 m fra skellet
d.. Der må højst opføres 2 sådanne bygninger på en grund.

Fra : kris b

Dato : 30-07-06 09:51

> [...]
> af min have. Jeg er blevet fortalt at det skal stå mindst
> 2 meter fra vores hæk som jeg deler med naboen. Er der
http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/B20011178305
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B19986002705-REGL

her finder du fakta.
mvh kb

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 10:42

Det afhænger af lokalplanen for dit boligkvarter. Find denne lokalplan i din
kommune/på biblioteket.

Vi må ikke bygge nærmere end 2 meter til skel her hos os.

Husk at du skal byggeanmelde skuret til kommunen (skal man i mange kommuner,
selv om det er under 50 m2)

vh Flemming