ridset cykel
Fra : Peter T.

Dato : 30-07-06 08:35

Min cykel, der var parkeret i en baggård, var blevet væltet og er blevet
kraftigt ridset. På cyklen var der en seddel om at cykelparkering i gården
var forbudt, på trods af den åbenlyse mangel på skiltning omkring dette.

Hende jeg besøgte, er i familie med ejeren af bygningen (de bor i hver sin
lejlighed) og hun har aldrig fået at vide, at cykelparkering i gården var
forbudt og hun ved at ejeren selv (som er faster til min ven) tit selv har
parkeret sin egen cykel i gården. Der er næppe nogen, som har set, at
ejeren har udøvet hærværk på min cykel, da hun satte sedlen på den, så
politiet vil ikke tage imod anmeldelsen grundet manglen på vidner.

Der er vel nu tale om en forsikringssag, så hvad kan jeg gøre?

Jeg kan fortælle, at ejeren (fasteren) er udenfor pædagogisk rækkevidde og
har været det i mange år. Desuden er cyklen spritny og brevet med
tilbuddet om cykelforsikring har ligget uåbnet på mit køkkenbord i en uge.
Ærgerligt.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Fra : AW på ZRX

Dato : 30-07-06 10:18

> [...]
> gården
> var forbudt, på trods af den åbenlyse mangel på skiltning omkring dette.

Folk gør underlige ting.
Jeg har ikke svar på dit spørgsmål, men kan fortælle en lignende (værre)
historie:

En fyr der kørte motorcykel parkerede i gården i ejendommen hvor han boede.
Der var (meget) uenighed om hvorvidt dette var tillladt i ejendommen, og
nogle følte sig åbenbart kraftigt provokeret.

En morgen fandt han sin cykel overhældt med Nitromors (lakfjerner).

Det kostede 30.000 for en total adskillelse af cyklen, lakering af kåbe,
skærme, stel, motordækser, forgaffelben osv.
Nogle dele blev også udskiftet.

Håber du finder en måde at få dækket din cykel på.

Allan

Fra : Peter T.

Dato : 30-07-06 10:39

AW på ZRX udviste en rettidig omhu og skrev:

> Folk gør underlige ting.

Enig. Jeg har hørt mange vilde historier om folk med psykopatlignende træk
igennem årene og det er så første gang, jeg selv bliver udsat for en.

> Håber du finder en måde at få dækket din cykel på.

Jah. Min ven har en god forsikring, som hun har tilbudt at bruge på min
cykel, som et plaster på såret. Men cyklen er speciallakeret fra
producentens side og lakken er næppe til at erstatte med en omlakering + at
cyklen har en meget høj brugtværdi (hedder det ikke det, hvis den skal
sælges i brugt tilstand?) grundet fabrikantens renomme, som nu er faldet
drastisk.

Jeg har netop snakket med min ven, som i dag har henvendt sig til sin
faster, som jo ejer bygningen. Fasteren erkender, at hun var stiv som en
allike i går, men benægter samtidig at hun overhovedet har sat en seddel på
cyklen endsige at hun har set den. Fuldstændig udenfor pædagogisk
rækkevidde... Vildt.

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-07-06 20:49

Peter T. wrote:

> [...]
> selv bliver udsat for en.

> Jah. Min ven har en god forsikring, som hun har tilbudt at bruge på

Det var da en vældigt smart forsikring hun har, at den kan bruges til at
dække ting hun intet har med at gøre. Fortæl lidt om hvor hun har fået den.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Henning

Dato : 30-07-06 15:48

On 30 Jul 2006 07:35:03 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

> [...]
>var forbudt, på trods af den åbenlyse mangel på skiltning omkring dette.

Er der vidner på at cyklen er blevet væltet med forsæt? Har du
overvejet påsætning af seddel og at cyklen er væltet kan være sket på
to vidt forskellige tidspunkter?

Fra : Peter T.

Dato : 30-07-06 16:43

Henning udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er der vidner på at cyklen er blevet væltet med forsæt?

Nej.

> Har du
> overvejet påsætning af seddel og at cyklen er væltet kan være sket på
> to vidt forskellige tidspunkter?

Ja.

Fra : Henning

Dato : 30-07-06 19:04

On 30 Jul 2006 15:43:10 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>Nej.

>Ja.

Tja, så er der vel ikke mere at sige om den sag?
Indboforsikringen/cykelforsikringen dækker som regel ikke hærværk, med
mindre det er sket i forbindelse med tyveri.

Fra : Peter T.

Dato : 31-07-06 05:44

Henning udviste en rettidig omhu og skrev:

> Tja, så er der vel ikke mere at sige om den sag?
> Indboforsikringen/cykelforsikringen dækker som regel ikke hærværk, med
> mindre det er sket i forbindelse med tyveri.

Det har du ret i. Jeg havde dog satset på at fasteren ville vågne lidt op
og have dårlig samvittighed efter sin brandert lørdag aften. Men det er
altså ikke tilfældet.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 31-07-06 07:38

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Nej.

> Ja.
>
>Så må du være uden for pædagogisk rækkevidde. Prøv forsikringsselskabet.

/Ole

Fra : Peter T.

Dato : 31-07-06 19:06

Ole Christiansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Så må du være uden for pædagogisk rækkevidde. Prøv forsikringsselskabet.

Tak for den venlige salut. Den slags sætter jeg altid stor pris på.