Skærme
Fijala 3554
Tordenflue på indersiden af fladskærm
Fra : Helle [4550]

Dato : 29-07-06 23:00

Jeg har fået en tordenflue på indersiden af min fladskærm. Har lige hørt om
2 andre, der har samme problem.
Kan man få den ud, eller må man bare leve med den?
Skærmens pris taget i betragtning, kan det nok ikke betale sig at få en
tekniker til at ordne det.

mvh Helle

Fra : the LU

Dato : 29-07-06 23:16

"Helle [4550]" <helles@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan man få den ud, eller må man bare leve med den?
> Skærmens pris taget i betragtning, kan det nok ikke betale sig at få en

Er den død eller levende? Jeg har selv med held fået en død trips til at
falde ned i bunden ved at prikke let til skærmen, i nærheden af der hvor den
sidder. Hvis den er levende, har jeg hørt noget om at man kan slukke for
skærmen og lokke den ud med en halogen-lampe ved udluftningsribberne (hvor
den højst sandsynligt er kommet ind).

Jeg har dog stadigvæk et dødt eksemplar siddende som jeg stadigvæk ikke kan
få ud vha. ovenstående metode. :(

/Toby

Fra : Helle [4550]

Dato : 29-07-06 23:18

"the LU" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den højst sandsynligt er kommet ind).
>
> Jeg har dog stadigvæk et dødt eksemplar siddende som jeg stadigvæk ikke

Den er død, og sidder temmelig højt oppe på skærmen. Men jeg vil da forsøge
at prikke let til skærmen.
Tak for tippet.

mvh helle

Fra : isfugl

Dato : 31-07-06 13:56

Helle [4550] wrote:

> "the LU" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den er død, og sidder temmelig højt oppe på skærmen. Men jeg vil da
> [...]

Hvis den sidder højt, kan det være at det var en ide, at slukke skærmen,
tage den fra, og vende den på hovedet, så man får den op og ud af
skærmbilledet, i stedet for at resikere at den kommer ned midt på hvor den
vel gener mere end hvor den er nu.
--
steffen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 01-08-06 18:59

"isfugl" <news@kva-ek.dk-ælavesudenbindestreg> skrev i en meddelelse

>>> news:44cbda69$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hmmm...

Har lige set et indlæg, hvor en person i en sætning har skrevet et
overflødigt komma.
Verden er godt nok fuld af store problemer.......

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse...

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 02-08-06 10:21

Poul F. Andersen wrote:
[-8<-]
> [...]
> overflødigt komma.
> Verden er godt nok fuld af store problemer.......

Vil lige trække denne tråd lidt længere ud i OT....

Det er jo *fuldstændig irrelevant* ift. trådens indhold, om der er et komma
for meget eller for lidt hist eller her, MEN..
Hvis hr. P. Andersen referere til "...hørt om 2 andre, der har...." må jeg
desværre fortælle at, ift gammel dansk retskrivning skal der komma foran,
hvis "der" kan erstattes med "som".

Hvis dette er hr. Andersens definition af et "stort problem", vil jeg
foreslå De køber Deres næste par sko mindst 2 nr. større.

Hvis jeg er helt galt på den, beklager jeg naturligvis mit "spinat-tramperi"
ellers:.. "flame on"

/Cag

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 03-08-06 11:36

"Cag (2730)" <cag_dk@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det er jo *fuldstændig irrelevant* ift. trådens indhold, om der er et
> komma for meget eller for lidt hist eller her, MEN..

Du har godt nok totalt misforstået mit indlæg
Et komma er ca. på størrelse med en tordenflue.
Sammenligningen brugt for at illustrere problemets omfang på en skærm.
Det har intet med kommatering, retskrivning eller grammatik at gøre.

....men leg du bare videre som selvbestaltet netpoliti...."hr. Cag" - (sikke
dog et eksotisk navn).

Fra : the LU

Dato : 03-08-06 16:03

"Poul F. Andersen" <paogbaZEBRA@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Et komma er ca. på størrelse med en tordenflue.
> Sammenligningen brugt for at illustrere problemets omfang på en skærm.

Jeg ser på det lidt ligesom en ridse i en ny bil. Det har ingen indflydelse
på køreegenskaberne, men det er da irriterende at den er der. Især når man
ikke kan lade være med at fokusere på den hele tiden.

/Toby

Fra : Hagar

Dato : 30-07-06 01:12

> [...]
> Kan man få den ud, eller må man bare leve med den?
> Skærmens pris taget i betragtning, kan det nok ikke betale sig at få en

Prøv at kig i dk.binaer i tråden dyr bag skærm, så kan i se mit "lille"
problem med dyr

Hagar

Fra : Anders Majland

Dato : 23-08-06 20:04

> Jeg har fået en tordenflue på indersiden af min fladskærm. Har lige
> hørt om 2 andre, der har samme problem.

Jeg har en 17" samung (720mp tror jeg den hedder).

Sidste sommer kom tordenfluer i den og de døde på synlige steder.
Samsung har en garanti der vidst nok håndteres af infocare (ikke sikker
på at det var dem). Jeg ringede til dem, men ifølge dem dækkede samsungs
garanti ikkr kryp i skærmen. Istedet indleverede jeg den til MidtData
hvor den var købt og den rensede dem så ud for mig.

> Kan man få den ud, eller må man bare leve med den?
> Skærmens pris taget i betragtning, kan det nok ikke betale sig at få
> en tekniker til at ordne det.

Så ja man kan få dem ud og MidtData akcepterede det som en reklamation.
Så er din skærm under 2år ville jeg indlevere den.

Nu er det så galt med min skærm igen - og denne gang skiller jeg den nok
selv ad for at få krybene ud - og har tænkt mig at tætne den med
elektrikertape eller lign så der ikke kommer nogen derind igen ...