McDonalds vs. Sunset Boulevard (fedtfattig~
Fra : Jan

Dato : 29-07-06 21:36

Sunset Boulevard slår meget på at de sælger "fedtfattig fastfood" .... Men
hvor fedtfattig er der mad egentlig i forhold til McDonalds's? Bare sådan i
store træsko længder. Det er vel ikke ligefrem "weight watchers"-mad som
Sunset Boulevard sælger ...

mvh Jan

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 29-07-06 22:21

> [...]
> i store træsko længder. Det er vel ikke ligefrem "weight watchers"-mad som

Både McDonalds og Sunset Boulevard oplyser indholdet af deres mad på deres
hjemmesider. Eks:

Sandwich med Kalkun fra Sunset Boulevard - 250 kaloier:
http://www.sunset-boulevard.dk/content.asp?ID=167&pID=130

BigMac fra McDonalds - 497 kalorier:
http://www.mcdonalds.dk/page/mcdonalds/67228/11881/12071/73375/38768/default.asp

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard

Fra : Christian Hansen

Dato : 29-07-06 22:26

Hej Jan

Begge steder kan du få oplyst næringsdeklarationen. I en periode havde
mcd den trykt bag på servietterne, nu hænger den vist bare et eller
andet sted i "restaurenten". Det samme gør sig gældende for Sunset.

Og sunset er faktisk noget/meget sundere end mcd - men man kan
selvfølgelig få ekstra mayonnaise i sin fod :)

Mvh Christian

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-07-06 07:32

Jan wrote:

> [...]
> i store træsko længder. Det er vel ikke ligefrem "weight watchers"-mad som

Om ikke andet, så smager Sunset mad meget bedre. Og bare det at man kan få
et grovflute, der rent faktisk mætter betyder da noget.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jan

Dato : 30-07-06 08:39

"Lasse Jensen" skrev
> Om ikke andet, så smager Sunset mad meget bedre. Og bare det at man kan få
> et grovflute, der rent faktisk mætter betyder da noget.

Personligt synes jeg at McD-maden smager bedre end Sunset Boulevard's. Men
det nok bare en tilvænningssag hvor man bevidst/ubevidst "ligger" sine
fastfood-besøg. For Sunset-maden er da absolut okay.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-08-06 20:39

Jan wrote:

> [...]
> det nok bare en tilvænningssag hvor man bevidst/ubevidst "ligger" sine
> fastfood-besøg. For Sunset-maden er da absolut okay.

Jeg har slet ikke en Sunset i mit lokalområde, så når jeg endelig har
muligheden er det bare en endnu større nydelse.

Fra : Inger

Dato : 31-07-06 18:59

Lasse Jensen skrev:

> Om ikke andet, så smager Sunset mad meget bedre. Og bare det at man kan få
> et grovflute, der rent faktisk mætter betyder da noget.

For ikke at glemme fritterne som ikke er friture stegte, men bagte.
MEGET sundere... Og så smager de meget meget bedre

Inger

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-07-06 19:53

On Mon, 31 Jul 2006 19:59:18 +0200
Inger <nomail@me.com> wrote:

> For ikke at glemme fritterne som ikke er friture stegte, men bagte.
> MEGET sundere... Og så smager de meget meget bedre

der er jeg slet ikke enig. Fritterne på Sunset er efter min mening
elendige og tørre.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Emil

Dato : 31-07-06 21:25

Kim Schulz wrote:

>der er jeg slet ikke enig. Fritterne på Sunset er efter min mening
>elendige og tørre.

Det er slet ikke pommes frittes. Det er bagte kartoffelstænger,
og dermed en helt anden vare, som naturligvis ikke smager/opleves
som den ægte vare.

m.v.h. Emil

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 01-08-06 12:27

In article <f331$44cbc7a7$57ef4723$4118@news.nal-medienet.dk>,
"Jan" <janelne@nospam.dk> wrote:

> [...]
> store træsko længder. Det er vel ikke ligefrem "weight watchers"-mad som

Hejsa

Jeg vil ikke kaste mig ud i diskussionen om det ene eller andet smager
bedst. Det er jo individuelt, og ikke i sig selv spændende.

Hos Sunset Boulevard har man muligheden for at vælge dressing fra, og
man kan også vælge indhold til sin fod, der indeholder præcis den mængde
fedt man har lyst til at spise. Jeg er ikke klar over det hos McD, men
der plejer man jo bare at få stukket sin burger ud med en
"standard"-mængde fyld og dressing ... kan man få dem lavet specifikt
efter sit ønske (uden dressing, ekstra salat, og ingen bacon og ost
f.eks??)

Hilsen Jesper, der egentlig ikke synes pomfritterne smager godt nogen af
de to steder

Fra : Inger

Dato : 01-08-06 13:52

snip

> kan man få dem lavet specifikt
> efter sit ønske (uden dressing, ekstra salat, og ingen bacon og ost
> f.eks??)

Ja da, du kan få dem lavet lige som du vil have det Du kan bede om
at få salat i din cheeseburger, eller at du ikke vil have pickles i din
bigmac (er der overhovedet nogen der ikke piller dem ud???) eller af din
mcfeast skal være uden mayo. Og så videre

En rigtig god gevinst ved dette er at du altid er helt sikker på at din
burger er nylavet. Ulempen er selvfølgelig at du skal vente på din mad,
men det plejer sjældent at være mere end 3-5 minutter og det synes jeg
opvejer at jeg slipper for at pille pickles ud og at den er helt varm og
nylavet hver gang (i modsætning til fritterne )

Mvh. Inger

Fra : Koeffe

Dato : 01-08-06 16:47

"Inger"

> [...]
| bigmac (er der overhovedet nogen der ikke piller dem
ud???) eller af din
| mcfeast skal være uden mayo. Og så videre

Koster det så ekstra at få noget ekstra i? Eller kan man
bestille en cheeseburger med tomat, salat og agurker, og
stadigvæk betale for en 'cheeseburger'? For så kan man jo
gøre sin McFeast en del billigere :) :) :p

--
Koeffe

Fra : Inger

Dato : 02-08-06 21:45

Koeffe skrev:
> [...]
> stadigvæk betale for en 'cheeseburger'? For så kan man jo
> gøre sin McFeast en del billigere :) :) :p

Altså, jeg har ikke oplevet at skulle betale ekstra for at få salat i
min cheeseburger. Men der kan være variationer i politikken hos de
enkelte mcd'er. En mcd der har oplevet det meget vil måske tage penge
for det, mens en der ikke oplever der tit, ikke vil gøre det.

Men du skal så også huske på at både bøf og brød er noget mindre i en
cheeseburger end i en mcfeast, så du får alligevel ikke nær så meget ud
af det. Men hvis du beder om en cheeseburger med salat, tomat og så
videre, kan det jo være de spørger om du ikke hellere vil have en
McFeast

Inger

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 03-08-06 11:24

> [...]
> opvejer at jeg slipper for at pille pickles ud og at den er helt varm og
> nylavet hver gang (i modsætning til fritterne )

Hej Inger

Det med at burgeren er frisk lyder rigtig lækkert. Jeg har et par gange
været uheldig og har fået en damp-opblødt burger som ikke var ret
lækker. Jeg tror sørme jeg vil prøve næste gang jeg kommer til en McD at
bestille en bigmac uden dressing - bare for at få den frisk, og så fordi
jeg egentlig ikke rigtig kan lide dressingen.

Hilsen Jesper

Fra : Inger

Dato : 03-08-06 20:59

Jesper Mehlsen skrev:

> [...]
> bestille en bigmac uden dressing - bare for at få den frisk, og så fordi
> jeg egentlig ikke rigtig kan lide dressingen.

Ja, jeg synes også den er klam - men jeg har nu heller aldrig kunnet
lide kapers... Min favorit er helt klart mcfeast, det er den der
minder mest om en "almindelig" burger synes jeg - med ketchup, sennep,
pickles (hvis man ellers er til dem ), mayo, tomat, salat, bøf og ost.

Mvh. Inger

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-08-06 16:54

"Jan" <janelne@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i store træsko længder. Det er vel ikke ligefrem "weight watchers"-mad som

Sunset mad er bedre end Mc D. og nu du snakker weight watchers, så kan jeg
f.eks oplyse at en Big Mac giver 11 point og en kold sub sandwich ( ½ fod )
med hvedebrød med kalkun giver 4 point, så der er stor forskel

Bolette
www.bolettes.dk ( nu med hvalpe til salg )

Fra : Peter Westh

Dato : 01-08-06 19:12

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:44cf7925$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> ½ fod

Hvad pokker er det for nogle fødder I taler om?

/P

Fra : Jan

Dato : 02-08-06 14:34

"Bolette Nielsen" skrev:
> Sunset mad er bedre end Mc D. og nu du snakker weight watchers, så kan jeg
> f.eks oplyse at en Big Mac giver 11 point og en kold sub sandwich ( ½
> fod ) med hvedebrød med kalkun giver 4 point, så der er stor forskel

Point? ... hvad mener du?

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 02-08-06 15:57

> Point? ... hvad mener du?

Hej Jan

Undskyld, troede måske du kendte til weight watchers siden du nævnte dem.
Hos weight watchers tæller man point, og hver fødevare har et point værdi.
Det var derfor jeg kom med de eksempler. Håber du forstår hvad jeg snakker
om

Fra : Jan

Dato : 06-08-06 08:03

"Bolette Nielsen" skrev:
> Undskyld, troede måske du kendte til weight watchers siden du nævnte dem.
> Hos weight watchers tæller man point, og hver fødevare har et point værdi.

OK, tak - nu forstår jeg!

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-08-06 19:41

On Tue, 1 Aug 2006 20:11:54 +0200
"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> "Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
> meddelelse news:44cf7925$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Hvad pokker er det for nogle fødder I taler om?

brødet er en halv fod langt når man køber det. I nogle subways (den som
sunset har kopieret) i USA kan du få en 2foot sandwich - det er altså
ca 65cm langt

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-08-06 21:55

On Thu, 03 Aug 2006 21:59:20 +0200
Inger <nomail@me.com> wrote:
> [...]
> minder mest om en "almindelig" burger synes jeg - med ketchup,
> sennep, pickles (hvis man ellers er til dem ), mayo, tomat,

kapers? mig bekendt er der ikke andet end finthakket pickels og lidt
løg i den dressing.