Noget med porrer!!!? Men hvad?
Fra : Tychsen

Dato : 29-07-06 13:25

Jeg har 3 porrer til overs fra vi lavede tærte.

Hvad skal vi bruge dem til? Vi mangler mad til i aften, så kunne man
ikke lave noget ud af dem?

Fra : Søren

Dato : 29-07-06 13:54

>Jeg har 3 porrer til overs fra vi lavede tærte.
>
>Hvad skal vi bruge dem til? Vi mangler mad til i aften, så kunne man
>ikke lave noget ud af dem?

Hønsekødssuppe!

Du mangler bare, en høne, gulerødder, selleri, løg, mel- og kødboller.

Søren

Fra : Tina

Dato : 29-07-06 14:48

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Jeg har 3 porrer til overs fra vi lavede tærte.
>
>Hvad skal vi bruge dem til? Vi mangler mad til i aften, så kunne man
>ikke lave noget ud af dem?

Porresuppe.

Tina

Fra : Tychsen

Dato : 29-07-06 14:53

Ja, porresuppe! Lyder sku godt..

Nogle opskrifter?

Hønsesuppen lød også godt, men har ik lige mulighed for at handle.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 29-07-06 15:20

Tychsen skrev:
> Ja, porresuppe! Lyder sku godt..
>
> Nogle opskrifter?

Jeg plejer at bruge løg, hvidløg, kartofler og timian (og porrer
seføli), skåret i mindre stykker og kogt, til de kan blendes. En
suppeterning og en kvist løvstikke skader heller ikke.

Venlig hilsen Dikte

Fra : B. Nice

Dato : 29-07-06 15:17

On 29 Jul 2006 05:25:07 -0700, "Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> wrote:

>Jeg har 3 porrer til overs fra vi lavede tærte.
>
>Hvad skal vi bruge dem til? Vi mangler mad til i aften, så kunne man
>ikke lave noget ud af dem?

Farserede porrer. Mmmm.

Fra : Max

Dato : 29-07-06 18:08

Hej

> Farserede porrer. Mmmm.

Ja, med brun sovs og nye kartofler :)

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 29-07-06 18:09

Hej Tychsen

> Jeg har 3 porrer til overs fra vi lavede tærte.
>
> Hvad skal vi bruge dem til? Vi mangler mad til i aften, så kunne man

Flæk dem i 4 stykker på langs og vikkel bacon om og
grill dem sammen med nogle ribeye bøffer.

Mvh Max

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-07-06 20:21

Tychsen skrev:
> Jeg har 3 porrer til overs fra vi lavede tærte.
>
> Hvad skal vi bruge dem til? Vi mangler mad til i aften, så kunne man
> ikke lave noget ud af dem?

Forlorne ål: paneres og steges

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, june 2006

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 29-07-06 23:44

> [...]

>Jeg har 3 porrer til overs fra vi lavede tærte.
>
>Hvad skal vi bruge dem til? Vi mangler mad til i aften, så kunne man

Marinerede porrer

4-5 rensede porrer
Marinade:
3 spsk god olivenolie
2 spsk hvidvinseddike
1 tsk dijonsennep
1 fed finthakket hvidløg
1 spsk estragon
salt og peber

Skær porrerne i ca. 10 cm lange stykker og kog dem i letsaltet vand
6-8 min. (de skal være møre, men ikke udkogte). Lad dem dryppe af i en
sigte.
Læg de varme el. lune porrer på et fad og dryp marianden over.

En porreklassiker - server dem som en forret med brød til eller som
tilbehør, fx til koteletter.

/Bjarne