lidt hjælp til en gammel dansktop sang
Fra : Erling Jensen

Dato : 29-07-06 12:15

den har et omkvæd i retning af:

Bassemand, Bassemand du er lidt for godt istand........resten kan jeg ikke
huske, jeg ved at det ikke er ret meget at gå efter, og jeg prøvede at
google lidt på sætningen, men uden ønsket resultat, jeg håber at der er en
der kan hjælpe mig med hvad den hedder og hvem det er med, den må være fra
engang i '70'erne mener at det var to piger der sang, men mener ikke at det
var Alice & Rita.
på forhånd tak

Erling Jensen

Fra : Søren Dahl

Dato : 29-07-06 12:30

Ak ja! 3 gange google.w.com er din ven :) Hvis man søger lidt rundt
finder man "Bassemand" som Birgit Lystager har lavet. I øvrigt fra 1975

Fra : Erling Jensen

Dato : 29-07-06 12:44

jamen jeg takker og prøver igen

Fra : Søren Dahl

Dato : 29-07-06 18:25

Håber det var hjælp nok. Kigger du www.rillen.dk så kan de også hjælpe
dig med nummeret på CD.

Fra : Erling Jensen

Dato : 29-07-06 18:51

takker for hjælpen har været inde og bestille albummet.
mvh
Erling

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-06 19:57

"Erling Jensen" <erling.jensen.spam@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Hvis du interesserer dig for selvle singlepladen som indeholder "Bassemand",
så kan jeg fortælle dig at sangen på bagsiden hedder: ".Er det mon regnvejre
ller kun en tåre".
Den er med som sagt fra 1975 og med Birgit Lystager. Den var så vidt jeg
husker et hit på Dansktoppen, men husker ikke placeringen. Det nummer på
bagsiden erindrer jeg ikke skulle have været nogetsohelst hit overhovedet.
Da jeg fornemmer at du interesserer dig for almindelig populærmusik, du
omtaler f.eks. Allis og Rita, synes jeg lige at jeg vil give dig adressen
på Nordeuropas absolut førende informationsside om pladenyt indenfor
almindelig underholdningsmusik, skandinavisk (dansk/norsk/svensk) slager og
sån. Den hedder:
http://www.nrk.no/programmer/radio/pa_dansefot/1768540.html?p_saksunivers_id=12060
De er på forkant med alt hvad der har at gøre med hvad der rører sig på
pladefronten i alle 3 skandinaviske lande. Lige så snart Kandis eller Kom og
Hallo, Birthe Kjær o.lign. er ude med nye cd-er, så omtales det. Men det er
kun indenfor det folkelige musik.
I Danmark er den mest informatione pladenyhedsside denne
http://www.dansktoppensubnet.dk/

Hilsen Åge

Fra : Erling Jensen

Dato : 30-07-06 00:30

Hej Åge

jeg kan heller ikke huske placeringen på Bassemand og bagsiden på singlen
har jeg aldrig hørt om og det selv at vi knægte tilbage i '68 - '78 stort
set optog alt hvad der var af dansk top, top 10-20-30-40
og hvad der ellers var af populær-musik-stationer på vores grundig TK-141
spolebåndoptager.Det er med sorg at tænke tilbage på , at da den var slidt
op efter at have optaget og genspillet i en uendelighed,blev spoleoptager og
bånd bare smidt ud,kvaliteten har jo ikke været for god, men der har været
alt , hvad der kom af nyheder af populærmusik, i den tid.
Nå men årsagen til at jeg ville have numret med Birgitte Lystager, er at
naboens datter ( 13 år ) har en kæreste der af alle bliver kaldt bassemand,
og da jeg nynnede en strofe syntes tøsen at hun måtte have den, ( hvem ved
det kan måske blive deres melodi ).
egentlig er jeg nok mere til amerikansk country musik, sydstats Rock, såsom
Georgia sattelite, Kentucky headhunters, the tractors m.fl. som jeg syntes
at der bliver spillet alt for lidt af i dr, det kan være at Søren Dahl vil
give mig ret i det, jeg har prøvet flere gange at ønske dem i P4 aften men
uden held, og når man ser på playlister optræder Kentucky headhunters ikke
en eneste gang, Georgia optræder ganske få gange hvorimod the tractors er
der 1 gang med på listen, og det var det nummer der givet platin tror jeg
nok og som hedder: baby like to rock it in a boogie woogie tjoo tjoo train,
nu har jeg stort set samtlige plader, men forafvekslingens skyld ville det
da være rart at de spillede andet end det de spiller.

Tak for linkene" men dansk toppen er faldet lidt af med tiden", nu hvor de
skal skrive deres musik selv, og ikke bare tage et udenlansk hit, give den
en dansk tekst og vupti er der et nyt hit.Men du har ret i at jeg generelt
interesserer mig for det brede spekter der hedder populær musik på begge
sider af vandene.

tak for svaret
Erling

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en