GUE DIR-Fundamentals kursus i Nykøbing F.
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 23:02

Hej Alle,

Jeg er ved at planlægge endnu et Fundamentals kursus i Nykøbing F.

Tidspunktet for kursuset er endnu ikke fastlagt, da det er et samspil af,
hvornår det passer instruktør og deltager, men jeg forventer at det vil
blive først i det nye år.

Instruktøren vil være Achim fra Tyskland. Du kan se / læse lidt om ham på
hans egen hjemme side på http://www.the-inner-space.com/index.php

Kursuset vil blive holdt i Nykøbing F. i Frømands klubben Baltic's lokaler,
hvor der også er mulighed for at overnatte og tilberede mad under kurset.

Læs mere om klubben på http://www.balticdyk.dk/

Det er den nye type af Fundamentals kursus der vil bliv afholdt. GUE har
ændret på Fundamentals kursuset så det nu vare 4 dage i stedet for de
tidligere 2,5 dag. Kursuset indeholder nu et komplet nitrox teori, plus
mange flere dyk (mere vand tid)

Det har gjort kursuset væsentlig bedre en det "gamle" Fundamentals kursus,
men også lidt dyre.

Et typisk problem ved de Fundamentals kursus der afholdes i DK er at man
ikke får nok ud af den tid man er i vandet, på grund af dårlig sigt og strøm
der gør det svært at lave øvelserne i, hvilket gør at video feed back
vanskelig. Efter et Fundamentals kursus vil de fleste syntes at det er den
tid i en pool der har givet dem mest, frem for de endelige dyk. Dette har
medført at jeg planlægger med meget pool tid, nemlig 8 timer fordelt på 4
sessioner, plus et enkelt eller to åben vands dyk. Dette vil give ekstra
gode muligheder for virkelig at får indøvet de forskellige øvelser.

De mane timer i pool gør så til gengæld også kursuset en anelse dyre.

Til sidst prisen. Prisen afhænger af flere ting, som f.eks. Euro kursen,
benzin prisen og antallet af elever, men forudsat at kurset bliver fyldt op
(6 deltager) og kurs og benzin priser forbliver uændret, så kommer kurset
til at koste et sted mellem 5.500,- og 6.000,- dkk.

Har du Spørgsmål, mangler info eller vil reservere en plads på kurset så
skal du ikke holde dig tilbage, send mig en mail.

Mvh Morten Dall Darmer

Fra : Henrik

Dato : 29-07-06 07:52

Hej Morten

Tak for sidst. Sigten er blevet bedre !

Var det ikke noget med at hvis man een gang har været på Achims
kurser, så kan man uden vederlag 'foresætte' / deltage på samme igen
for lidt opfriskning ?

mvh
Henrik
www.scubasserne.dk

p.s: Fandt du "Trinidad" ? - (Tror jeg har fundet ud af det med hætten
- strider dig lige en sms)

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 10:16

Henrik wrote:
> Var det ikke noget med at hvis man een gang har været på Achims
> kurser, så kan man uden vederlag 'foresætte' / deltage på samme igen
> for lidt opfriskning ?

det er korekt, og det er jo faktisk en fed ting.

siden jeg tog mit DIR-F har jeg faktisk deltaget på alle de DIR-F kurser
Achim har kørt i dk, bar for hyggen skyld.
Det er klart at jeg tager ikke meget tid fra kusisterne, f.eks. er der jo
ikke den store grund til at gennemgå mit udstyr, da det jo blev rettet til
den første gang, i pool bruges det meste af tiden jo på at øve induvidieldt
eller 2 og 2, så her betyder det jo heller ikke så meget om der ligger et
par stykker i poolen fra eller til, og til selve Teori undervisningen
betyder det jo heller intet om der er et par stykker ekstra.

det er klart at når jeg har deltaget i DIR-F så mange gange som jeg har så
tager jeg ikke noget tid fra de "rigtige" elever, faktisk virker jeg efter
hånden mere som en hjælper instruktør, feks. er der mange der ikke er så
gode til engelsk og nogle gange misser en point, fordi der er nogle ord de
misforstår, fordi de syntes det er pinligt at spørger, lidt efter kan man så
måske høre folk gå og spøre andre med kusister på dansk hvordan var det man
skulle gøre dit eller dat eller hvad mente han endlig med det, her kan jeg
blandt andet være med til lige at kunne besvære spørgsmålet eller oversætte
det til engelsk og rette det mod Achim så eleverne får et "rigtige" svar, så
de spørgsmål som ikke ville komme frem fordi folk syntes det er pinligt at
spørge om, aligevel kommer frem via min mund.
Jeg syntes det er hygeligt at være med og man får heletiden genopfrisket sin
viden og har fingeren på pulsen med hensyn til hvad der sker af nye ting
inden for DIR og GUE, da der jo hele tiden er små ting der rettes til,
optimeres og ændres.

man kan jo også som gammel elev vælge bare at komme ned og være med en halv
eller en hel dag for lige at blive tjekket ud af Achim, måske med henblik på
Tech1 eller bare for at få lidt feedback på sne fremskridt og måske nogle
tips og triks til sin videre træning, der er jo ingen man der siger at man
skal deltage fra start til slut Det er et tilbud.

Så hvor om alt er, og hvordan man vælger at gøre det, så syntes jeg at det
er et godt tilbud fra Achim's side.

som Anders så skriver i sit svar, så er det jo nok rimelig nok at de gamle
elever er med til at betale fældes udgifterne, lidt afhænig af hvor meget de
er med, så i praksis vil det komme til at koste en smugle, at deltage.

> p.s: Fandt du "Trinidad" ?

jeg har fundet den, men tilsyneladende sælges den kun som snorkel sæt

> - (Tror jeg har fundet ud af det med hætten
> - strider dig lige en sms)

jep gør det

CU
Morten

Fra : AK

Dato : 29-07-06 18:33

Hej Henrik ( og Morten )

> Var det ikke noget med at hvis man een gang har været på Achims
> kurser, så kan man uden vederlag 'foresætte' / deltage på samme igen
> for lidt opfriskning ?

jeg tror det er en af de ting der bare lyder godt når han siger det,
det tager jo tid fra de betalende kursister - og det tror jeg ikke dem
der betaler er så glade for.

men det kunne jo være at hvis man tilbød at betale sin del af
svømmehals udgifterne - så ville de nok være mere positive over for
det.

vi ses

med venlig hilsen

Anders Knudsen