AndersB skrev:
> Hvis det ikke pisser ned i morgen vil jeg prøve at tage en lille tur
> uden filter elementet sat i og se om det gør en forskel... Men er det
> ikke noget med at karburatoren er tilpasset til den modstand
> luftfilteret giver?? Synes jeg har læst et sted at man f.eks. skal
> have en anden dyse hvis der skal monteres et K&N filter istedet...
tja, tjo.... den er dyset ind til den mængde luft der kan trækkes
gennem filteret når det er NYT og RENT ;) det vil sige, når det så har
været fugtigt, eller det bare har været brugt længe, og derved stoppet
godt til med skidt og møj(heller der end i motoren), så kommer der
mindre luft igennem, og derved kommer der for meget benzin i forhold til
luftmængden = den begynder at 4 takte.
Når du tager filteret ud, hvis det allerede der ser beskidt og gammelt
ud, så tøffer du ned og køber et nyt til de 100Kr. eller deromkring
sådan et gør :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200 til salg, Pris 75.000Kr.
"
www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "
www.molnit.com"