Cheddar ost med mug
Fra : Koeffe

Dato : 28-07-06 16:32

Der er begyndt at komme mug på min cheddar ost som jeg har
liggende i køleskabet - den er kun nogle uger gammel.

Er den til at spise med mug på, eller skal den skrottes?

--
Koeffe

Fra : Søren

Dato : 28-07-06 16:57

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> liggende i køleskabet - den er kun nogle uger gammel.
>
> Er den til at spise med mug på, eller skal den skrottes?

I første sæsson, afsnit 6, af Halløj på Badehotellet, minder Sybil Basil om
at han skal huske at minde kokken om at skrabe muggen af cheddar'en.
http://www.fawltysite.net/episode06.htm

Altså; du skraber det bare af... eller osse gør du ikke - jeg ved det ikke.

Søren

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 28-07-06 19:09

Koeffe skrev:
> Der er begyndt at komme mug på min cheddar ost som jeg har
> liggende i køleskabet - den er kun nogle uger gammel.
>
> Er den til at spise med mug på, eller skal den skrottes?

Opbevaring af ost:

<http://www.ostehandlerne.dk/?id=80>

Mug på ost:

<http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D01.nsf/O/5E7932663A4E6E1CC1256D810034A138>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Koeffe

Dato : 29-07-06 12:11

"Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> skrev i en
meddelelse

| Opbevaring af ost:
|
| <http://www.ostehandlerne.dk/?id=80>
|
| Mug på ost:

<http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D01.nsf/O/5E7932663A4E6E1CC1256D810034A138>

Tak for det! - lige hvad jeg søgte.

I mellemtiden er min ost blevet så muggen at jeg lige har
smidt den ud :(
Jeg er normalt ikke ostespiser, men havde købt en cheddar
ost for jeg godt kan lide det på mexikansk mad og pizza. Men
jeg lavede plasticpose tricket med at lukke osten inde i en
frysepose så den ikke lugtede - det er vist nok det der har
dræbt den. Suk... Nå, men så glemmer jeg da aldrig det
mere...

--
Koeffe

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-07-06 13:24

Koeffe skrev i 44cb4234$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk dette:

> [...]
> frysepose så den ikke lugtede - det er vist nok det der har
> dræbt den. Suk... Nå, men så glemmer jeg da aldrig det

Hvis du kun bruger din ost til madlavning - så smid den i fryseren delt i
passende stykker.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 29-07-06 16:50

Koeffe skrev:

> I mellemtiden er min ost blevet så muggen at jeg lige har
> smidt den ud :(
> Jeg er normalt ikke ostespiser, men havde købt en cheddar
> ost for jeg godt kan lide det på mexikansk mad og pizza.

Det er også godt med en skive i en sandwich.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Q

Dato : 29-07-06 06:39

> [...]
> liggende i køleskabet - den er kun nogle uger gammel.
>
> Er den til at spise med mug på, eller skal den skrottes?

Skær det angrebne område væk og spis resten hvis der ikke er afsmag..
Husk at vaske kniv mm.. Skimmel smitter ret nemt..

/peter