Ide line bagemaskine???
Fra : Marianne Kjær Munk

Dato : 28-07-06 13:47

Hejsa

Jeg har lige købt en bagemaskine.

Jeg har puttet alle tingene i og kom til sidst gæren i. Den æltede første
gang og hævede og det så fint ud.

Jeg kiggede til den igen da den var ved at bage og det var det hele klasget
sammen og brødet er lige til at smide ud, den er sat på program 2 og medium
i farve.

Hvad kan jeg have gjort galt?

Hilsen Marianne

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-07-06 16:01

Marianne Kjær Munk skrev:
> [...]
> sammen og brødet er lige til at smide ud, den er sat på program 2 og medium

for meget vand (vi taler små mængder)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, june 2006

Fra : Margit

Dato : 28-07-06 16:16

Prøv igen - min gjorde det samme 1. gang.
MVH Margit

Fra : Steen Suder

Dato : 29-07-06 08:47

Marianne Kjær Munk wrote:

> [...]
>
> Jeg kiggede til den igen da den var ved at bage og det var det hele
> klasget sammen og brødet er lige til at smide ud, den er sat på program 2

Som Ole er inde på, så er blandingsforholdet meget vigtigt.
Start med at følge de opskrifter, der sikkert er fulgt med maskinen.
- Og ikke noget med at improvisere før du har set en eller flere af de
opskrifter virke

Husk også at bruge tørgær som udgangspunkt. Det reagerer lidt anderledes end
alm. gær. Derudover svarer 11g tørgær til 50g alm. gær.

--
Steen Suder