Sværhedsgrad af konkurrencer
Fra : Leif Neland

Dato : 28-07-06 10:41

Man må ikke lave lotterier uden tilladelse, men man må godt lave
konkurrencer, og så udtrække vinderen mellem de korrekte besvarelser.

Men er der ikke nogen nedre grænse for sværhedsgraden før det ikke er en
konkurrence mere?

"Vind en DVD med CSI-serien. Svar på følgende spørgsmål: Er CSI udkommet på
DVD?"

Leif

Fra : Niels

Dato : 28-07-06 11:51

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> konkurrence mere?
>
> "Vind en DVD med CSI-serien. Svar på følgende spørgsmål: Er CSI udkommet

Har du ikke set konkurrencer på kanal5 ?

gæt et ord bordp_lade , hvad kan det dog være ?
Og hvis du er heldig at ringe på et atf ti numre og på det rigtige tidspunkt
for du mulighed for at vinde 40.000 men så skal du også lige gætte et nummer
ud af 100.
Når man regner sandsynligheden for at vinde - så er det jo rene
pengemaskiner , selvom svaret er nemt.
4 kr. pr forsøg. -
Det burde være forbudt.

Mhv Niels

Fra : Leif Neland

Dato : 28-07-06 12:17

> [...]
tidspunkt
> for du mulighed for at vinde 40.000 men så skal du også lige gætte et

Og er der en notarius publicus eller en revisor til stede, der sikrer sig at
de ikke bare siger "forkert, prøv igen senere" indtil der har ringet nok
ind?

Jeg er forøvrigt generelt mistroisk overfor elektroniske spil. Hvem ville
stole på at en elektronisk lottoudtrækning ikke kunne blive hacket? Næ,
mærkede gummibolde, der virvler rundt, det er noget man kan forstå.

Ligeledes elektroniske afstemninger i USA. Der findes jo ingen måder man kan
garantere at maskinen virkelig viser det antal stemmer, der er afgivet. Det
er muligt at man kan spare noget i forhold til at have papir og manuel
optælling. Men det vil jeg nu gerne betale ekstra for, fremfor at have den
samfundsnedbrydende mistanke om at præsidenten ikke er lovligt valgt. Og
hvor meget mon ikke USA ville have sparet i Irak, hvis resultatet i Florida
var faldet anderledes ud.

Men, sorry, nu er jeg vist løbet ud af tangenten og gået OT....

Leif

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-07-06 13:25

> [...]
> Og hvis du er heldig at ringe på et atf ti numre og på det rigtige
> tidspunkt for du mulighed for at vinde 40.000 men så skal du også

Hmm ... det har jeg lige godt aldrig hørt de (få( gange jeg har set de
udsendelser. Man skal altså gætte et tal mellem 1 og 100 når man har fået
kontakt til dem??

--
Per, Esbjerg
VW-træf på KTA Fredericia første weekend i August 2006

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 28-07-06 16:12

> Hmm ... det har jeg lige godt aldrig hørt de (få( gange jeg har set de
> udsendelser. Man skal altså gætte et tal mellem 1 og 100 når man har fået
> kontakt til dem??

Jeps. Jeg har set udsendelserne et par gange søndag morgen når jeg har
ligget med tømmermænd :)

Dog udlægger værten det som at man skal gætte 2 tal mellem 0 og 100, de 2
tal lægger han så sammen, så der dannes et tal mellem 1 og 100.

Jeg forstår ikke at folk ikke fatter at det er fup, og at chancen for at
vinde er 1 ud af 100.

Mvh
Jacob

Fra : Christian Madsen

Dato : 28-07-06 13:30

Niels skrev:
> [...]
> ud af 100.
> Når man regner sandsynligheden for at vinde - så er det jo rene pengemaskiner

Jeg så en forleden også:
Hvilke farver indgår i det danske flad?
1) Rød og Hvid
2) Gul og Blå

Med alle de flag der er blevet brændt af på det sidste, tror jeg ikke
der er en eneste i verden der ikke ved det..

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-07-06 14:10

"Niels" <niels@nillerrillen.dk> wrote in message

> gæt et ord bordp_lade , hvad kan det dog være ?

Hvis "blank" kan bruges, så kan jeg godt gætte det. Ellers bliver det svært

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 28-07-06 16:13

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Niels" <niels@nillerrillen.dk> wrote in message

> Hvis "blank" kan bruges, så kan jeg godt gætte det. Ellers bliver det
svært

He he, godt set :)

Mvh
Jacob

Fra : David T. Metz

Dato : 28-07-06 16:21

Uffe Kousgaard skrev:
> "Niels" <niels@nillerrillen.dk> wrote in message
>
> Hvis "blank" kan bruges, så kan jeg godt gætte det. Ellers bliver det svært

Bordflade med ph?

David