FZ6 + Akrapovic + Givi?
Fra : Troels Jensen

Dato : 27-07-06 17:03

Jeg er nu blevet så træt af støvsuger-fabrikslyden på Fazeren, at jeg
seriøst overvejer at spendere de mange penge på en ny Akrapovic-udstødning
(den street-legale version).

I den forbindelse vil jeg gerne høre, om nogen af jer har erfaring med, om
den - på grund af andre beslag mv. end originalen ell. lign. - vil komme i
carambolage med det Givi-rack, som jeg har monteret. Originaludstødningen
ligger som bekendt under bagsædet, og "kommer ud" mellem to bøjler som
Givi - siderack'ene sidder spændt fast på .

Se evt. hér: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8065

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-07-06 00:15

<http://www.multi-max.dk/>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 (støvsugerstyle) & DT125R

Fra : Troels Jensen

Dato : 28-07-06 15:36

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse

> <http://www.multi-max.dk/>

Pointen er forstået.......men dels bryder jeg mig ikke om at køre med
ørepropper, da jeg føler mig "sat udenfor" trafikken, hvis du forstår, hvad
jeg mener......

Dels er det ikke mit mål støjforurene mine omgivelser (derfor det
"street-legale"), men blot at opnå en lidt "rundere" og mere behagelig lyd.

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-07-06 15:56

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...

> Pointen er forstået.......

Hehe

> men dels bryder jeg mig ikke om at køre med ørepropper, da jeg føler
> mig "sat udenfor" trafikken, hvis du forstår, hvad jeg mener......

Jeg forstår dig, og det er vist en ret normal fornemmelse at have i
starten. Man indser dog IMO rimeligt hurtigt at lyden fra trafikken
ikke hjælper en pind alligevel. Til ture der kun foregår indenbys går
det dog alligevel så langsomt så støjen ikke er så skadelig. Til
udenbys kørsel får man med tiden tinnitus hvis man kører uden
ørepropper, der er ikke så meget at rafle om i den sammenhæng.

> Dels er det ikke mit mål støjforurene mine omgivelser (derfor det
> "street-legale"),

Fornuftigt nok.

> men blot at opnå en lidt "rundere" og mere behagelig lyd.

Jeg forstår bare ikke hvordan noget så relativt ligegyldigt som lyden,
der alligevel overdøves ganske meget af vindstøjen, får folk til at
investere formuer på et andet udstødningssystem :-/ Brug hellere
pengene på kørekurser, mc-ferie etc., det får man meget mere ud af
synes jeg.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-07-06 22:18

> Igen er jeg - på det intellektuelle plan - fuldstændig
> enig. Problemet er bare, at det handler om noget irrationelt,
> svarende til, når andre køber alu-fælge, sortglaserede tegltag,
> Børge Mogensen sofaer, Ray Ban solbriller, laver en havedam eller
> booker en tur på en rumfærge i 2014. Totalt spild af penge, men
> uundværligt for den, der er blevet smittet....

Det skulle undre mig meget om kørekurser/banedage ikke er meget mere
tiltrækkende og vanedannende end et brum-rør i længden

Ok, jeg har da også haft mine øjeblikke hvor jeg har ønsket mig lidt
noget andet af Fazerens lyd, men det er altid gået over efter en
køretur Det kan da være meget sjovt at køre med larmerør, men
efter en tur synes jeg at det ligesom er prøvet.

Men ok, smag er forskellig
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-07-06 22:55

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...

> Jo - jo, men heldigvis er kreditforeningen så velvillig, at de to
> ting ikke nødvendigvis behøver at udelukke hinanden..

Hmm, studielivets lidt stramme økonomi gør et eller andet ved ens
tankegang... selvom jeg nok bliver ved med at være en nærigrøv et godt
stykke tid efter det er overstået
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R