/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Har lige fået fullrate ...
Fra : Peter T.


Dato : 27-07-06 16:29

.... og linien skulle officielt være åbnet fra i morgen. :)

Anyway. Der er åbenbart lidt hul igennem ligenu og jeg drøner straks ind i
webinterfacet på zyxel-routeren og ser, at jeg har linien er på
2044/510kbit. Jeg har bestilt 5/1.5mbit. Forbindelsen virker i 3-5
minutter ad gangen og så skal der slukkes/tændes for routeren, hvilket er
lidt frustrerende da legebarnet i mig har et ustyrligt kæmpebehov for at
lege med min nye asus wl500g premium router.

Skal fullrate rode med min forbindelse før den kører optimalt og skal jeg
samtidig slå koldt sprit i blodet? :) Eller er der blot tale om lidt
opstartsvanskeligheder i teknikken, der blot skal overståes automatisk?


Ps. lige nu har den virket stabilt i et kvarters tid.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

 
 
Bakken (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Bakken


Dato : 27-07-06 18:29

> ... og linien skulle officielt være åbnet fra i morgen. :)
>
> Anyway. Der er åbenbart lidt hul igennem ligenu og jeg drøner straks ind
> i
> webinterfacet på zyxel-routeren og ser, at jeg har linien er på
> 2044/510kbit.

> Skal fullrate rode med min forbindelse før den kører optimalt og skal jeg
> samtidig slå koldt sprit i blodet? :) Eller er der blot tale om lidt
> opstartsvanskeligheder i teknikken, der blot skal overståes automatisk?
Det sker åbenbart for alle som skifter: der er "hul igennem" med det samme,
men først på selve installationdagen virker det efter de bestilte
specifikationer.
Men går det dig som det gik bl.a. mig har du mange problemer foran dig: Fx
at routeren i tide og utide kobler af og tilbage på nettet, at hastigheden
svinger alt for meget, at telefonien ikke virker - senest fra i går aftes
til denne formiddag osv, osv.
Og du må belave dig på mindst et kvarters ventetid ( med samme gyselige
"musik" som Cybercity også havde gennem en alt for lang periode ) før du får
fat på en supporter. Hvis ellers telefondelen virker !!! Ellers kan det
hurtigt blive dyrt i mobilminutter!! Supporteren er så til gengæld oftest
meget venlig og ofte vidende, men som gang på gang bestiller en ny
konfigurationsfil som de så downloader til routeren. Så skal man resette
adskillige gange, og det er en smule træls hver gang at skulle lave sin
routeropsætning helt fra starten. ( Jeg tænker på krypteringsindstillinger
for Wlan, indstilling af tidsserver, afsendelsesindstillinger for email af
statusmeddelelse hver midnat osv.)
Jeg tror dog ikke du kan brugae andre routere end de to Zyxelmodeller, der
hører til abonnementet. I hvert fald måtte jeg opgive at få min højtelskede
FritzboxFonWlan til at fungere direkte. Det kan ikke lade sig gøre at få den
til at logge på, selv om den sagtens kan føle linjehastigheden. Selvfølgelig
kan du sætte Asus´en efter Zyxel´en, men det er ikke så kønt med to bokse,
synes jeg. Og slet ikke en elegant løsning som Fritzboxen er.

God fornøjelse

Bo



Peter T. (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 28-07-06 13:31

Bakken udviste en rettidig omhu og skrev:

> Men går det dig som det gik bl.a. mig har du mange problemer foran
> dig: Fx at routeren i tide og utide kobler af og tilbage på nettet, at
> hastigheden svinger alt for meget, at telefonien ikke virker - senest
> fra i går aftes til denne formiddag osv, osv.

Cool. Da jeg vågnede op med tømmermænd her til morgen trainede linien
med den rigtige hastighed. Og det har kørt klippestabilt lige siden.
Til gengæld er der ikke kommet gang i telefonien endnu. Men her regner
jeg dog med, at der blot er tale om formaliteter og at det bliver
aktiveret en gang i dag. Så jeg venter lidt med at kontakte fullrate.

> Og du må belave dig på mindst et kvarters ventetid ( med samme
> gyselige "musik" som Cybercity også havde gennem en alt for lang
> periode ) før du får fat på en supporter. Hvis ellers telefondelen
> virker !!! Ellers kan det hurtigt blive dyrt i mobilminutter!!

Super. Det lyder jo dejligt bekendt. :)

> Supporteren er så til gengæld oftest meget venlig og ofte vidende, men
> som gang på gang bestiller en ny konfigurationsfil som de så
> downloader til routeren. Så skal man resette adskillige gange, og det
> er en smule træls hver gang at skulle lave sin routeropsætning helt
> fra starten.

Anyway. Jeg kender godt zyxel-boksen fra min tid hos CC. Jeg var ikke
stjerneglad for den, fordi den skulle slukkes og tændes ca. en gang om
ugen da telefonien døde. Så jeg har lavet en DMZ i modemet og bruger min
asus router til portmapping osv.

> God fornøjelse

Takker. :)

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Peter T. (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 28-07-06 14:01

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Til gengæld er der ikke kommet gang i telefonien endnu. Men her
> regner jeg dog med, at der blot er tale om formaliteter og at det
> bliver aktiveret en gang i dag. Så jeg venter lidt med at kontakte
> fullrate.

Forresten. Skal jeg selv rykke i noget for at få telefonien til at virke?
Eller virker de automagisk med default indstillingerne, som der er i
modemet?

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Bakken (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Bakken


Dato : 28-07-06 17:45

> Forresten. Skal jeg selv rykke i noget for at få telefonien til at virke?
> Eller virker de automagisk med default indstillingerne, som der er i
> modemet?
>
Jeg skulle kontakte support to gange for at få telefonforbindelsen i orden
efter at selve forbindelsen var OK. Første gang lagde supporteren ikke mærke
til det og sendte en ny konfigurationsfil. Hvilket lader til at være
Fullrates universalsvar når de ikke aner hvad der er galt . Det hjalp dog
ikke. Den næste supporter - dagen efter - sagde straks : Du er jo slet ikke
sat op herfra ! Det ordner jeg lige !!!!!
Og det gjorde han så !!
Og siden har telefonen virket - bortset fra Fullrates åbenbart universelle
nedetid fra tirsdag aften til godt op ad onsdag formiddag

Så: Fortsat held og lykke

Bo



Peter T. (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 28-07-06 18:15

Bakken udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det hjalp dog ikke. Den næste supporter - dagen
> efter - sagde straks : Du er jo slet ikke sat op herfra ! Det ordner
> jeg lige !!!!! Og det gjorde han så !!

Vildt!

> Så: Fortsat held og lykke

Takker og lige over. :) Telefonen er netop begyndt at virke (og det endda
fortrinligt so far). Men der måtte også en reboot af både router OG pc
til!? Sært... Men nu spiller det. *steppe glædesstep*

Forresten. Da modemet blev konfigget til sip-telefonien for et øjeblik
siden, røg mit pass til modemet. Jeg har prøvet de typiske "1234",
"12345", "admin" og "administrator" samt et reset af modemet - men uden
held. nogle ideer?

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Peter T. (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 28-07-06 18:20

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Forresten. Da modemet blev konfigget til sip-telefonien for et
> øjeblik siden, røg mit pass til modemet.

Ah. Det er ændret til min adgangskode. Var ved at blive smånervøs, for
NAT-tabellen var også røget sig en tur.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Bakken (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Bakken


Dato : 28-07-06 18:26

>> Forresten. Da modemet blev konfigget til sip-telefonien for et
>> øjeblik siden, røg mit pass til modemet.
>
> Ah. Det er ændret til min adgangskode. Var ved at blive smånervøs, for
> NAT-tabellen var også røget sig en tur.
>
Vi har _helt_ parallelle oplevelser.
Jeg håber dog ikke at mine efterfølgende også skal gennemleves af dig
Mvh

Bo



Peter T. (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 28-07-06 18:33

Bakken udviste en rettidig omhu og skrev:

> Vi har _helt_ parallelle oplevelser.
> Jeg håber dog ikke at mine efterfølgende også skal gennemleves af dig

Jeg ved snart ikke. Jeg har forwardet alle porte videre til min router
(identisk setup som det tidligere), men nu er der ikke hul igennem. Ok,
jeg sidder stadig med eftervirkningerne fra tømmermændene i morges, så en
chance for en fejl40 er sandsynlig. :)

Det er forresten interessant, at modemets DHCP table slet ikke melder om
tilmeldte enheder til DHCP, selv om min router er koblet på og har fået
tildelt adresse... Gudfader på lokum jeg er træt af zyxel. Tror lige jeg
rebooter modemet. Så der er ikke noget at sige til at zyxel er totalt
ukendt i udlandet på trods af at det er et hongkongfirma. Kanske det
skyldes deres produkters manglende pålidelighed...

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Bakken (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Bakken


Dato : 28-07-06 19:27

>
> Det er forresten interessant, at modemets DHCP table slet ikke melder om
> tilmeldte enheder til DHCP, selv om min router er koblet på og har fået
> tildelt adresse... Gudfader på lokum jeg er træt af zyxel. Tror lige jeg
> rebooter modemet. Så der er ikke noget at sige til at zyxel er totalt
> ukendt i udlandet på trods af at det er et hongkongfirma. Kanske det
> skyldes deres produkters manglende pålidelighed...
>

Min Zyxel er ikke så slem hvad det angår: Den viser pligtskyldigt både "navn
og adresse" på de enheder, den har tildelt hvilke adresser.
Og dog: Af og til er der tildelt en fungerende adresse, men "navnerubrikken"
er tom. Det virker dog alligevel.
Men på andre tider virker det fortsat, så kan jeg se enhedens "faktiske"
navn. Altså det indbyggede, fx FritzbosFonWlan............
Mest en skønhedsfejl synes jeg, men underligt ?
Mvh

Bo



Jeppe Seidelin Dam (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 28-07-06 17:26

Bakken wrote:
> I hvert fald måtte jeg
> opgive at få min højtelskede FritzboxFonWlan til at fungere direkte.
> Det kan ikke lade sig gøre at få den til at logge på, selv om den
> sagtens kan føle linjehastigheden.

Jeg kan godt få en fritzboxfon WLAN til at koble på min fullrate
forbindelse. Det tog kun et øjeblik at skrive de rigtige parametre (som jeg
havde afluret fra zyxel'en) og så koblede den op og fungerede fint.

mvh
Jeppe Seidelin Dam



Bakken (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Bakken


Dato : 28-07-06 17:50

> Jeg kan godt få en fritzboxfon WLAN til at koble på min fullrate
> forbindelse. Det tog kun et øjeblik at skrive de rigtige parametre (som
> jeg havde afluret fra zyxel'en) og så koblede den op og fungerede fint.
>
Kan du eventuelt fortælle lidt nærmere om hvordan du gjorde ?
Jeg har selvfølgelig forsøgt at kopiere indstillingerne fra Zyxel´en, men
jeg fik aldrig nogen DSL-lampe til at lyse op på Fritz.

( For god ordens skyld vil jeg sige, at jeg ved hjælp af FBEditor fik Fritz
til at virke med Cybercity også efter de stoppede med at udsende
DNS-adresserne ).
Så jeg er ganske med på at man måske skal ind i boxen ud over
web-interfacet.
Men du fik vel ikke også fremdraget passwordet til din telefonkonto hos
Fullrate ????

Mvh

Bo



Jeppe Seidelin Dam (31-07-2006)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 31-07-06 17:59

Bakken wrote:
> Kan du eventuelt fortælle lidt nærmere om hvordan du gjorde ?
> Jeg har selvfølgelig forsøgt at kopiere indstillingerne fra Zyxel´en,
> men jeg fik aldrig nogen DSL-lampe til at lyse op på Fritz.

Jeg har taget et screenshot af indstillingerne af fritzboxen:
http://seidelindam.dk/fritz.png

mvh
Jeppe Seidelin Dam



Bakken (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Bakken


Dato : 01-08-06 07:39

>
> Jeg har taget et screenshot af indstillingerne af fritzboxen:
> http://seidelindam.dk/fritz.png
>
Tak for det.
Det virker.

Mvh

Bo



S. A. (02-08-2006)
Kommentar
Fra : S. A.


Dato : 02-08-06 22:14

On Fri, 28 Jul 2006 18:49:32 +0200, "Bakken" <nothanx@no.th> wrote:

>Men du fik vel ikke også fremdraget passwordet til din telefonkonto hos
>Fullrate ????

Ja er der nogen der ved hvad det password er? Synes ikke det virker
med det password man har fået til sin router?

--
Benjamin


Bakken (03-08-2006)
Kommentar
Fra : Bakken


Dato : 03-08-06 12:47

>
> Ja er der nogen der ved hvad det password er? Synes ikke det virker
> med det password man har fået til sin router?
>
Fullrate *nægter* at udlevere det.
Men de kan jo ikke bestemme over Firefox
Jeg har redigeret i min voice-profil på Zyxel-routeren gennem Firefox.
Når jeg så skulle gemme spurgte Firefox mig om jeg ville have det til at
huske oplysningerne, og det sagde jeg af gammel vane ja til.
Stor var min forbavselse derfor da jeg senere så på de gemte brugernavne og
passwords.
Her stod ud for mit Fullratebrugernavn ( voixxxx) et kode/password i
klartekst.
Og den virkede da jeg afprøvede den på den anden port i Zyxelrouteren, dvs
at også den registrerede.
Så selv om man sikkert ikke kan vriste passwordet ud af selve boksen kan man
altså alligevel få fat i det !!!

Mvh

Bo



S. A. (09-08-2006)
Kommentar
Fra : S. A.


Dato : 09-08-06 18:52

On Thu, 3 Aug 2006 13:47:14 +0200, "Bakken" <nothanx@no.th> wrote:

>>
>> Ja er der nogen der ved hvad det password er? Synes ikke det virker
>> med det password man har fået til sin router?
>>
>Fullrate *nægter* at udlevere det.
>Men de kan jo ikke bestemme over Firefox

Det var ikke mindre end genialt det der...
Tak

B

Bakken (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Bakken


Dato : 09-08-06 19:06

>
> Det var ikke mindre end genialt det der...
> Tak
>
Ja, det synes jeg i al beskedenhed også selv

Mvh
Bo



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste