Utæt paptag
Fra : Carsten Keller

Dato : 27-07-06 12:48

Hej gruppe.

Jeg har et gammelt paptag på en garage, der er lidt utæt. Det er svært at
lokalisere hullet præcist, men jeg er temmelig sikker på at det befinder sig
inden for et område på 50x50 cm. Hvad skal jeg reparere det med?

Jeg kan se at Silvan har noget tagasfalt på bud i denne uge, men er det kun
til vedligehold? Var det måske noget jeg burde smøre på hele mit bedagede
tag? Ellers skal jeg bruge tag-tæt, eller hvad det nu hedder?

Keller

Fra : TT

Dato : 27-07-06 13:29

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun til vedligehold? Var det måske noget jeg burde smøre på hele mit
> bedagede tag? Ellers skal jeg bruge tag-tæt, eller hvad det nu hedder?

Du skal brænde noget nyt pap ovenpå, gerne en fleksibel en som top 500P

TT

Fra : Carsten Keller

Dato : 27-07-06 13:46

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> wrote in message

> "Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal brænde noget nyt pap ovenpå, gerne en fleksibel en som top 500P

Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan man gør den slags. Det
nuværende er temmelig gammelt, med sten ovenpå, sikkert på grund af solen.
Selv hvis jeg fejer stenene væk er det meget ujævnt, er det stadig bare at
svejse et stykke på? Regnede med at det var nemmere at gøre ordentligt ved
at smøre noget på, ud fra "jo-mere-jo-bedre"-metoden...

Og så kan man jo desværre kun købe det i hele ruller, jeg skal jo ikke bruge
ret meget.

Der er nok ikke megen tvivl om at det skal gøres på hele garagen inden 5 år,
men med 60 kvm. og de nuværende konjukturer vil jeg gerne vente lidt med
det.

Keller

Fra : TT

Dato : 27-07-06 14:04

> [...]
>
> Der er nok ikke megen tvivl om at det skal gøres på hele garagen inden 5
> år, men med 60 kvm. og de nuværende konjukturer vil jeg gerne vente lidt

Så smør noget Boup tagtæt på - det burde holde, det står på hvordan det skal
bruges

-TT

Fra : Max

Dato : 27-07-06 18:31

Hej

> Så smør noget Boup tagtæt på - det burde holde, det står på hvordan
> det skal bruges

Ja, Borups tagtæt er en god løsning, men ikke i dette vejr,
det gamle tag går nok mere istykker hvis man går på det
i denne hede.

Mvh Max

Fra : Elmand

Dato : 28-07-06 08:11

> [...]
> kun til vedligehold? Var det måske noget jeg burde smøre på hele mit
> bedagede tag? Ellers skal jeg bruge tag-tæt, eller hvad det nu hedder?

Når det er så lille et tag, ville jeg lægge nye baner.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 28-07-06 08:55

Carsten Keller skrev:

> Jeg har et gammelt paptag på en garage, der er lidt utæt. Det er svært at
> lokalisere hullet præcist, men jeg er temmelig sikker på at det befinder sig
> inden for et område på 50x50 cm. Hvad skal jeg reparere det med?

'Borup Tagtæt' er lige det, du skal bruge. Jeg har ofte selv brugt
det, og er tilfreds med det.

Kik her for mere info:
http://www.borup-kemi.dk/dsn/dsn-tag-sokkel-detalje.asp?id=204

--