Fuglereder under tagudhænget ?
Fra : H.S.

Dato : 27-07-06 12:09

Vi har et hus hvor tagudhænget er ret stort, ca. 1 meter hele vejen
rundt om huset. Taget er af bølgeeternit, og vi har derfor en del
fuglereder inde i tagudhænget, rundt om huset - vi har vel omkring en
5 stykker ialt.

Mit spørgsmål er så, gør fulgene skade på tag/hus ved deres
tilstedeværelse? der er ikke isoleret i selv tagudhænget, men jeg kan
se noget halm osv, som må være noget fuglene har slæbt med dem, til
redebygning.

Hvis disse fulge gør skade, hvad kan man så gøre for at forhindre
dem i at lave rede næste år ? (de har fået unger, så de får lov
til at bliver i år).

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-07-06 14:55

"H.S." <henrik@aficionado.dk> skrev i en meddelelse
[...]

De gør ingen skade, lad dem da bare hygge sig og skabe lidt liv i haven.

Steen.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-06 22:02

> [...]
>tilstedeværelse? der er ikke isoleret i selv tagudhænget, men jeg kan
>se noget halm osv, som må være noget fuglene har slæbt med dem, til

De gør ingenting - jo, de svinder lidt ned ad muren eller hvis der er en
sålbænk lige under, men ellers ikke. Vores rede er i gang for 4. gang i år.
Efter første kul opgav kattene at få frokost ud af det

Mvh Maria

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-08-06 00:31

H.S. skrev:

> Mit spørgsmål er så, gør fulgene skade på tag/hus
> ved deres tilstedeværelse?

Nej, de gør ikke skade. Hyg dig med dine fugle!

> Hvis disse fulge gør skade, hvad kan man så gøre
> for at forhindre dem i at lave rede næste år?

Vær kun glad for at du har fugle i haven. Enten får du
pip, ellers siger fuglene ikke et kvidr

Vi har masser af fugle i haven, både i udhuset (svaler),
under diverse tagudhæng, i fuglekasser, i hækken, i
træer og buske og mange andre steder - skal vi jage
dem væk hvor de ikke må være?

Lad fuglene leve deres liv, så lever vi vores!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-08-06 23:04

Allan Vebel wrote:

> Vær kun glad for at du har fugle i haven.

Enten har man masser af fugle i haven - eller man har masser af
skadevoldende insekter i haven. Er valget så svært?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : jan.lydersen@gmail.c~

Dato : 02-08-06 15:44

H.S. wrote:
> [...]
>
> Hvis disse fulge gør skade, hvad kan man så gøre for at forhindre
> dem i at lave rede næste år ? (de har fået unger, så de får lov

De griser lidt men ellers laver de ikke så meget skade.

Måske var det en mulighed at tilbyde dem en redekasse, hvilket vil
flytte dem væk fra huset. Hvilke fuglesorter er det? Hos Vivara
(www.vivara.dk) har jeg selv købt et par redekasser og jeg må sige de
er af en rigtig god kvalitet.

Mvh
Jan